Reageren op forum topic
Topic |
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn Whirlpool ADG 130 vaatwasser. Ongeveer 30 seconde (wellicht wat minder) na de start van het programma geeft de vaatwasser een pieptoon, om vervolgens het water weer weg te pompen. Hierna geeft de vaatwasser aan dat het programma is beƫindigd en knippert het 'annuleren' lampje herhaaldelijk 8 keer. Volgens de handleiding is dit foutcode 8, en kan dit duiden op 1 van de volgende dingen: - Sifonslangaansluiting is gesloten. - Er zit een knik in de afvoerslang - Vuile filters Ik heb de volgende zaken gecontroleerd: - Het water word goed afgevoerd. Ik heb een paar liter water in de vaatwasser gegooid, en dit vervolgens via het programma laten afvoeren. Dit verliep zoals verwacht. - Een knik in de afvoerslang is niet het probleem. Het is een ingebouwde vaatwasser die al een paar jaar op z'n plaats staat. - Er is geen sprake van lekkage - Ik heb de filters gereinigd, al waren deze niet echt vuil. - Ik heb heet water met soda in de afvoer gegiet, maar ook dit maakte geen verschil. - Ik heb de vaatwasser gereset zoals dit in de handleiding word omschreven, door het indrukken van de annuleren knop en het water in de vaatwasser gedurende een minuut af te laten pompen. - De waterniveau indicator is niet vies voor zover ik kan zien, al ben ik niet zeker hoe ik deze kan verwijderen voor een grondige schoonmaak. - Sifonslangaansluiting is niet van toepassing, omdat de vaatwasser niet op hetzelfde sifon is aangesloten als de wasbak. Ik weet niet meer echt waar ik het probleem moet zoeken, wellicht kan ik hier geholpen worden. |
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)