Reageren op forum topic
Topic |
Hallo, Mijn 15 jaar oude Miele G643VI had een tweetal problemen: 1 bij openen van de deur tijdens bedrijf vliegt de aardlek eruit. 2 Hij stopt midden in het programma met een foutmelding (lampje) watertoevoer/ -afvoer. Watertoevoer en afvoer lijken normaal in orde. Pressostaat nr 1 (1200/700) bleek te lekken en was zwaar gecorrodeerd. Deze heb ik vervangen door een nieuwe, waarmee probleem nummer 1 tot het verleden behoort. Ik had gehoopt nr 2 ook, maar de G643 besliste anders. ![]() Probleem nr 2 heb is dus nog steeds. Pressostaat nr 2 (101/70) lijkt goed te werken. Slangetje is vrij (ik kan er door blazen) en bij het blazen in de pressostaat hoor ik een klik. Deze pressostaat is dus nog niet vervangen. Diagnostische info: Wanneer ik het eenvoudige wasprogramma kies (zonder spoelen) gebeurt er achtereenvolgens het volgende: 1 start programma 2 wegpompen water 3 inlaten leidingwater 4 omwalspomp start en het wassen begint 5 omwalspomp stopt 6 inlaten extra leidingwater 7 omwalspomp start en het wassen begint opnieuw 8 zeepbakje wordt geopend 9 even later: machine stopt in storing Alles is geheel reproduceerbaar. Ik heb de volgende 'workaround' gevonden: Wanneer ik bij stap 8 (zeepbakje wordt geopend) de deur van de machine open, dan stopt het programma. Wanneer ik dan na een korte wachttijd de deur weer sluit, gaat het programma verder en stopt de machine pas met een storing op het moment dat er gespoeld moet gaan worden. Wie kan mij helpen met een oplossing voor dit probleem? Ik heb zelf het vermoeden dat een van de twee pressostaten roet in het eten gooit. Ik gok op pressostaat nr 1, daar de machine uitvalt tijdens het wassen. Wat ik me ook afvraag is waarom de machine extra water inneemt. Dit heeft hij voor zover ik weet vroeger nooit gedaan. Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet. |
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)