whirlpool adg9556 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Henk Kerklaan
Geplaatst op:
03-06-2012 16:11
Henk Kerklaan
Geplaatst op:
03-06-2012 16:11
hallo allemaal,
er zijn problemen met onze vaatwasser. gisteren aangezet, programma en timer. Het viel me op dat toen ik de deur dicht deed de lampjes uitvielen. heb er verder geen aandacht aangeschonken maar vanochtend was er geen was gedaan. Toen ik de deur open deed waren de lampjes uit en naarmate de deur verder open ging waren de lampjes weer aan. Er stond wel een behoorlijke laag water onder in de machine. Duidt dit op een draadbreuk of is hier iets anders aan de hand? p.s.: resetten is ook niet mogelijk omdat de lampjes uitgaan als de deur gesloten wordt.
Graag een advies, en alvast hartelijk dank voor de genomen moeite.
er zijn problemen met onze vaatwasser. gisteren aangezet, programma en timer. Het viel me op dat toen ik de deur dicht deed de lampjes uitvielen. heb er verder geen aandacht aangeschonken maar vanochtend was er geen was gedaan. Toen ik de deur open deed waren de lampjes uit en naarmate de deur verder open ging waren de lampjes weer aan. Er stond wel een behoorlijke laag water onder in de machine. Duidt dit op een draadbreuk of is hier iets anders aan de hand? p.s.: resetten is ook niet mogelijk omdat de lampjes uitgaan als de deur gesloten wordt.
Graag een advies, en alvast hartelijk dank voor de genomen moeite.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
03-06-2012 16:58
HarryO
Geplaatst op:
03-06-2012 16:58
Draadbreuk in het scharnierpunt tussen deur en machine.
Haal de deur uit elkaar en zoek de breuk.
Meestal is deze zichtbaar door een bruin/zwart plekje op het punt van de breuk.
Haal de deur uit elkaar en zoek de breuk.
Meestal is deze zichtbaar door een bruin/zwart plekje op het punt van de breuk.
Geplaatst door:
Henk Kerklaan
Geplaatst op:
03-06-2012 17:28
Henk Kerklaan
Geplaatst op:
03-06-2012 17:28
Hallo HarryO,
bedankt voor je reactie, maar kun je me even verder helpen. Ik ben redelijk handig maar wat moet ik zoal demonteren en waar kan ik het beste beginnen, aan welke kant zit dit, moet de hele vaatwasser uit de keuken gehaald worden of kun je er zo bij?
Alvast bedankt voor je reaktie!
Met vriendelijke groeten, Henk
bedankt voor je reactie, maar kun je me even verder helpen. Ik ben redelijk handig maar wat moet ik zoal demonteren en waar kan ik het beste beginnen, aan welke kant zit dit, moet de hele vaatwasser uit de keuken gehaald worden of kun je er zo bij?
Alvast bedankt voor je reaktie!
Met vriendelijke groeten, Henk
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
03-06-2012 19:31
Gewijzigd op:
03-06-2012 19:32
HarryO
Geplaatst op:
03-06-2012 19:31
Gewijzigd op:
03-06-2012 19:32
Hij hoeft er niet uit.
Haal de deur uit elkaar door de schroeven aan de zijkant los te draaien.
Je hebt nu een voorstuk en binnen plaat over.
Mogelijk moet eerst je keuken front er af.
Doe dit bij voorkeur met 2 personen, als je de schroeven los hebt valt de deur uit elkaar.
Ondersteun de deur door er in open toestand wat onder te leggen, je bent dan van het gewicht af.
Als je kabels/stekers los haalt noteer dan hoe dit heeft gezeten.
Haal de deur uit elkaar door de schroeven aan de zijkant los te draaien.
Je hebt nu een voorstuk en binnen plaat over.
Mogelijk moet eerst je keuken front er af.
Doe dit bij voorkeur met 2 personen, als je de schroeven los hebt valt de deur uit elkaar.
Ondersteun de deur door er in open toestand wat onder te leggen, je bent dan van het gewicht af.
Als je kabels/stekers los haalt noteer dan hoe dit heeft gezeten.
Geplaatst door:
Henk Kerklaan
Geplaatst op:
05-06-2012 20:23
Henk Kerklaan
Geplaatst op:
05-06-2012 20:23
Harry,
het is gelukt, hij werkt weer. er waren 2 draadjes gebroken in de plastic huls, en de plastic huls was zelf ook kapot. heb alles zo goed mogelijk hersteld en weer dicht gemaakt. Bedankt voor je hulp op afstand!
Met vriendelijke groeten, Henk.
het is gelukt, hij werkt weer. er waren 2 draadjes gebroken in de plastic huls, en de plastic huls was zelf ook kapot. heb alles zo goed mogelijk hersteld en weer dicht gemaakt. Bedankt voor je hulp op afstand!
Met vriendelijke groeten, Henk.
Geplaatst door:
Geplaatst op:
11-06-2012 19:05
Geplaatst op:
11-06-2012 19:05
Vervang ook de kabelgoot, anders zit je zo weer in de problemen. Die nieuwe zijn volgens Whirlpool van een betere kwaliteit.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)