ASKO F7 Probleem |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Sjaak
Geplaatst op:
03-06-2012 13:18
Sjaak
Geplaatst op:
03-06-2012 13:18
Hallo
Wij hebben een Asko D3350
Op geheel verschillende tijden in het program stop de vaatwasser en komt met de melding F7.
F7 is "verstopte afvoer"
Dit is niet het geval, als ik er een emmer water ingooi pompt hij deze netjes weg.
Raar is dat een kort programa'tje wil hij nog wel eens afwerken maar bij een lang program komt hij vrijwel nooit aan het einde en geeft dan altijd F7
M vr Gr
Sjaak
Wij hebben een Asko D3350
Op geheel verschillende tijden in het program stop de vaatwasser en komt met de melding F7.
F7 is "verstopte afvoer"
Dit is niet het geval, als ik er een emmer water ingooi pompt hij deze netjes weg.
Raar is dat een kort programa'tje wil hij nog wel eens afwerken maar bij een lang program komt hij vrijwel nooit aan het einde en geeft dan altijd F7
M vr Gr
Sjaak
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
03-06-2012 16:56
HarryO
Geplaatst op:
03-06-2012 16:56
F7 staat voor: Water word niet of niet snel genoeg weggepompt.
Als je hem laat afpompen eindigd hij dan met een "slurpend" geluid? Dat geeft aan dat hij lucht pakt en dus voldoende snel afgepompt heeft.
Als dat niet zo is, is hij dus niet optijd klaar met afpompen voordat de pomp gestopt word.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger.
Als je hem laat afpompen eindigd hij dan met een "slurpend" geluid? Dat geeft aan dat hij lucht pakt en dus voldoende snel afgepompt heeft.
Als dat niet zo is, is hij dus niet optijd klaar met afpompen voordat de pomp gestopt word.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger.
Geplaatst door:
Theo
Geplaatst op:
18-12-2014 13:58
Theo
Geplaatst op:
18-12-2014 13:58
Wij hebben ook een Asko D3350. Prima machine maar we hebben in 10 jaar al een paar keer een melding gehad van F2 en F7. Er blijft dan water onder in de machine staan wat niet meer wordt weg gepompt. Natuurlijk moet je eerst de filters controleren en evt. de drukkamer reinigen maar meestal lag het daar niet aan. Ik heb het probleem eindelijk gevonden! Het was een kabelbreuk. De bekabeling die in de deur loopt en onder de machine verdwijnt is eigenlijk voor sommige kabels te strak.Bij het open en dicht gaan van de deur komt hier teveel spanning op te staan waardoor kabels slijten of uiteindelijk breken. In ons geval waren de 2 dikkere zwarte kabels gebroken. Eén ervan is van de afvoerpomp die daardoor niet meer werkte. De andere is denk ik van het spoelbakje want die ging ook niet meer open tijdens het wassen en doet het nu wel weer.Soms zijn de kabels nog niet gebroken maar zit er een slijtplek op die sluiting maakt met de machine waardoor de pomp blijft draaien of spontaan aan gaat als je de deur open of dicht doet. Tape erover en het probleem is voorlopig weer opgelost.
Je kunt dit makkelijk checken door de schroeven aan de binnenkant van de deur los te draaien en de voorplaat van de deur te verwijderen. Ik zou dit eerst checken voordat je een monteur laat komen.
Groeten Theo
Je kunt dit makkelijk checken door de schroeven aan de binnenkant van de deur los te draaien en de voorplaat van de deur te verwijderen. Ik zou dit eerst checken voordat je een monteur laat komen.
Groeten Theo
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-12-2014 08:55
HarryO
Geplaatst op:
19-12-2014 08:55
Geplaatst door:
niels
Geplaatst op:
18-02-2016 16:39
niels
Geplaatst op:
18-02-2016 16:39
Hallo
Mijn asko d3350 det sinds kort een beetje raar.
Hij maakt een zoemend geluid en je hoort hem maar weinig spoelen. En de vaat word slecht schoon.
Enig idee hoe dit kan?
Gr niels
Mijn asko d3350 det sinds kort een beetje raar.
Hij maakt een zoemend geluid en je hoort hem maar weinig spoelen. En de vaat word slecht schoon.
Enig idee hoe dit kan?
Gr niels
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-02-2016 03:36
HarryO
Geplaatst op:
19-02-2016 03:36
Giet de machine eens vol met water (max 1 cm onder de rubberrand blijven ...), sluit de deur en laat hem afpompen.
Gaat dat goed?
Als de machine zijn was doet draaien dan wel de beide sproei armen?
Mogelijk zit de afvoer of circulatie pomp verstopt.
Kijk onder het filter of je troep ziet zitten.
Geef de machine anders ook eens een beurt met een machine reiniger, lost de vet/prut aanslag voor een deel op.
Gaat dat goed?
Als de machine zijn was doet draaien dan wel de beide sproei armen?
Mogelijk zit de afvoer of circulatie pomp verstopt.
Kijk onder het filter of je troep ziet zitten.
Geef de machine anders ook eens een beurt met een machine reiniger, lost de vet/prut aanslag voor een deel op.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)