whirlpool vaatwasser stopt steeds |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
robertdh
Geplaatst op:
28-05-2012 21:53
robertdh
Geplaatst op:
28-05-2012 21:53
Hallo,
He gaat om een Whirlpool vaatwasser adg9427.
Als ik het programma start dan begint ie netjes te pompen, vervolgens
Neemt ie water en begint dit te verwarmen maar verder gebeurt er niets.
Steeds als ik de klep open en dicht doe dan spoelt ie een paar seconden en dan stopt ie weer.
Heb de temp sensor doorgemeten en die werkt.
Het verwarmingselement doet het ook, ik hoor het relais schakelen, de buis wordt warmer en na een minuut ofzo slaat het relais weer af. Dit blijft zich herhalen. Dus ik heb het idee dat dat wel werkt.
De programma tijd loopt gewoon door en aan het eind pompt alles weer netjes leeg.
Bij het spoelen (nadat ik de deur dicht doe) komt er ook daadwerkelijk water uit de sproeiers dus het lijkt me dat die pomp het ook doet.
Iemand een idee waar het hem in kan zitten?
Ik heb inmiddels de circulatiepomp er uit gehaald, als ik deze los aansluit dan rammelt hij tijdens het draaien, weet iemand of dit normaal is? Er zit ook speling op het schoepenrad.
Het lijkt me dat dit niet zo hoort maar of het bovenstaande klachten kan veroorzaken... Iemand?
Groeten,
Robert.
He gaat om een Whirlpool vaatwasser adg9427.
Als ik het programma start dan begint ie netjes te pompen, vervolgens
Neemt ie water en begint dit te verwarmen maar verder gebeurt er niets.
Steeds als ik de klep open en dicht doe dan spoelt ie een paar seconden en dan stopt ie weer.
Heb de temp sensor doorgemeten en die werkt.
Het verwarmingselement doet het ook, ik hoor het relais schakelen, de buis wordt warmer en na een minuut ofzo slaat het relais weer af. Dit blijft zich herhalen. Dus ik heb het idee dat dat wel werkt.
De programma tijd loopt gewoon door en aan het eind pompt alles weer netjes leeg.
Bij het spoelen (nadat ik de deur dicht doe) komt er ook daadwerkelijk water uit de sproeiers dus het lijkt me dat die pomp het ook doet.
Iemand een idee waar het hem in kan zitten?
Ik heb inmiddels de circulatiepomp er uit gehaald, als ik deze los aansluit dan rammelt hij tijdens het draaien, weet iemand of dit normaal is? Er zit ook speling op het schoepenrad.
Het lijkt me dat dit niet zo hoort maar of het bovenstaande klachten kan veroorzaken... Iemand?
Groeten,
Robert.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-05-2012 18:12
HarryO
Geplaatst op:
31-05-2012 18:12
Piept de machine ook of knipperen er lampjes?
Zo ja hoevaak en/of welke lampjes?
Zo ja hoevaak en/of welke lampjes?
Geplaatst door:
robertdh
Geplaatst op:
01-06-2012 06:03
robertdh
Geplaatst op:
01-06-2012 06:03
Hoi Harry,
Nee, er piept of knippert niets.
Het klokje blijft ook gewoon aftellen en als de tijd om is pompt ie de machine weer leeg.
Tis net alsof hij zelf niet door heeft dat de pomp niets meer doet.
Groeten,
Robert.
Nee, er piept of knippert niets.
Het klokje blijft ook gewoon aftellen en als de tijd om is pompt ie de machine weer leeg.
Tis net alsof hij zelf niet door heeft dat de pomp niets meer doet.
Groeten,
Robert.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-06-2012 06:39
HarryO
Geplaatst op:
01-06-2012 06:39
De pomp hoort niet te rammelen en zou niet of nauwelijks speling mogen hebben.
Voer de test procedure eens uit volgens de Service Manual en kijk of je een foutmelding kunt oproepen. Zo niet dan de pomp vervangen.
Voer de test procedure eens uit volgens de Service Manual en kijk of je een foutmelding kunt oproepen. Zo niet dan de pomp vervangen.
Geplaatst door:
robertdh
Geplaatst op:
01-06-2012 11:38
robertdh
Geplaatst op:
01-06-2012 11:38
Ah! de service manual, daar heb ik me gek nar gezocht, daarvoor alvast bedankt.
Ik had al het idee dat er iets ontbrak bij de pomp en ik zie in de service manual dat er een O-ring bij de pomp hoort, bij mij steekt de as van de motor door het schoepenrad en ik zie een roestige afdruk van wat heel goed een O-ring zou kunnen zijn om de as (raar dat er onderdelen in zitten die roesten trouwens....).
Als ik thuis ben dan ga ik meteen dat testprogramma proberen.
Heb jij enig idee hoe je dat testprogramma start? in de manual staat eigenlijk alleen hoe je het stopt (meer dan 1,5 sec op start drukken).
Ik had al het idee dat er iets ontbrak bij de pomp en ik zie in de service manual dat er een O-ring bij de pomp hoort, bij mij steekt de as van de motor door het schoepenrad en ik zie een roestige afdruk van wat heel goed een O-ring zou kunnen zijn om de as (raar dat er onderdelen in zitten die roesten trouwens....).
Als ik thuis ben dan ga ik meteen dat testprogramma proberen.
Heb jij enig idee hoe je dat testprogramma start? in de manual staat eigenlijk alleen hoe je het stopt (meer dan 1,5 sec op start drukken).
Geplaatst door:
robertdh
Geplaatst op:
02-06-2012 22:32
robertdh
Geplaatst op:
02-06-2012 22:32
Hoi Harry,
Tja, pomp teruggeplaatst, testprogramma gedraaid, niets aan de hand!
Gewoon programma gedraaid, niets aan de hand!
Geen idee wat er nu mis was/is.
In elk geval bedankt voor je reacties harry!
Groeten,
Robert.
Tja, pomp teruggeplaatst, testprogramma gedraaid, niets aan de hand!
Gewoon programma gedraaid, niets aan de hand!
Geen idee wat er nu mis was/is.
In elk geval bedankt voor je reacties harry!
Groeten,
Robert.
Geplaatst door:
Erik holstein
Geplaatst op:
19-07-2014 15:45
Erik holstein
Geplaatst op:
19-07-2014 15:45
Geachte lezers
Koop aub nooit een whirepool vaatwasser adg9500
Wat een ondingen , constant storingen en reparaties waarvoor je het halve apparaat moet slopen
Als je een inbouw type heb moet je je halve keuken met afwerking van je keuken slopen om een membraam te reinigen.
Wat een onding zeg , nooit kopen dat ding !!!
Koop aub nooit een whirepool vaatwasser adg9500
Wat een ondingen , constant storingen en reparaties waarvoor je het halve apparaat moet slopen
Als je een inbouw type heb moet je je halve keuken met afwerking van je keuken slopen om een membraam te reinigen.
Wat een onding zeg , nooit kopen dat ding !!!
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)