geen warme wascyclus |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
edwin
Geplaatst op:
25-05-2012 14:14
edwin
Geplaatst op:
25-05-2012 14:14
Hallo,
mijn vaatwasser, een Bosch Logixx doet het niet goed.
Het typenummer wat ik lees in de deur is SGV6913EU/13.
De machine begint goed aan het programma, er wordt gespoeld met koud water. Het zeepbakje gaat ook open maar als er met warm water gewassen moet worden gebeurt er niets. Er komt geen water en de machine wordt niet warm.
Op het einde lijkt het wasprogramma klaar maar er is niet gewassen, alleen gespoeld. Ik heb hem nu open maar weet niet waar ik moet beginnen. Graag advies!
mijn vaatwasser, een Bosch Logixx doet het niet goed.
Het typenummer wat ik lees in de deur is SGV6913EU/13.
De machine begint goed aan het programma, er wordt gespoeld met koud water. Het zeepbakje gaat ook open maar als er met warm water gewassen moet worden gebeurt er niets. Er komt geen water en de machine wordt niet warm.
Op het einde lijkt het wasprogramma klaar maar er is niet gewassen, alleen gespoeld. Ik heb hem nu open maar weet niet waar ik moet beginnen. Graag advies!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
25-05-2012 14:36
HarryO
Geplaatst op:
25-05-2012 14:36
Meet het element als eerste door, deze moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn.
Op het element zit ook een gecombineerde droogkook beveiliging/thermostaat. De beveiliging moet 0 Ohm zijn, de thermostaat zo tussen de 48 en 70 KOhm.
Als dit goed is heb je grote kans dat het verwarmings relais los zit van de print in de elektronica module. Deze zit in de deur.
Tekening Kies voor Alle onderdelen en tekeningen en ga naar tabblad 4. Het element is onderdeel 267775, de droogkookbeveiliging/thermostaat is 165281. Om bij de module te komen moet je de deur uit elkaar halen, zie tekening 1 en 2
Op het element zit ook een gecombineerde droogkook beveiliging/thermostaat. De beveiliging moet 0 Ohm zijn, de thermostaat zo tussen de 48 en 70 KOhm.
Als dit goed is heb je grote kans dat het verwarmings relais los zit van de print in de elektronica module. Deze zit in de deur.
Tekening Kies voor Alle onderdelen en tekeningen en ga naar tabblad 4. Het element is onderdeel 267775, de droogkookbeveiliging/thermostaat is 165281. Om bij de module te komen moet je de deur uit elkaar halen, zie tekening 1 en 2
Geplaatst door:
edwin
Geplaatst op:
25-05-2012 15:10
Gewijzigd op:
25-05-2012 15:35
edwin
Geplaatst op:
25-05-2012 15:10
Gewijzigd op:
25-05-2012 15:35
Harry, bedankt voor de snelle reactie.
Voor het element meet ik een weerstand van ongeveer 24 Ohm.
De beveiling is 0 Ohm.(Dit is neem ik aan met de rode draden)
Ik mat eerst oneindige weerstand bij de thermostaat, maar nu ik nog een keer gemeten heb is het 56kOhm.(de multimeter stond in de verkeerde stand)(Deze heeft gele en groene draden).
Alles lijkt dus OK.
De deur heb ik gisteren open gehad, de print zag er keurig uit. Geen losse soldeerpunten.
Het witte bakje waar de print in zit durfde ik niet open te maken. Moet ik hier in kijken om het relais te checken?
Alvast bedankt!
Voor het element meet ik een weerstand van ongeveer 24 Ohm.
De beveiling is 0 Ohm.(Dit is neem ik aan met de rode draden)
Ik mat eerst oneindige weerstand bij de thermostaat, maar nu ik nog een keer gemeten heb is het 56kOhm.(de multimeter stond in de verkeerde stand)(Deze heeft gele en groene draden).
Alles lijkt dus OK.
De deur heb ik gisteren open gehad, de print zag er keurig uit. Geen losse soldeerpunten.
Het witte bakje waar de print in zit durfde ik niet open te maken. Moet ik hier in kijken om het relais te checken?
Alvast bedankt!
Geplaatst door:
edwin
Geplaatst op:
25-05-2012 16:58
edwin
Geplaatst op:
25-05-2012 16:58
Ik heb de deur nogmaals opengemaakt,
en nu de print geheel uit het witte bakje gehaald. Er zijn 2 relais aanwezig, K1 en K2, en deze zitten goed op de print vast.
Misschien goed om te melden:
na het openen van het zeepbakje komt er geen water meer. De zeep is na afloop nog droog in het bakje.
Wat zou een goede volgende stap zijn om te checken?
en nu de print geheel uit het witte bakje gehaald. Er zijn 2 relais aanwezig, K1 en K2, en deze zitten goed op de print vast.
Misschien goed om te melden:
na het openen van het zeepbakje komt er geen water meer. De zeep is na afloop nog droog in het bakje.
Wat zou een goede volgende stap zijn om te checken?
Geplaatst door:
edwin
Geplaatst op:
25-05-2012 19:57
Gewijzigd op:
25-05-2012 22:05
edwin
Geplaatst op:
25-05-2012 19:57
Gewijzigd op:
25-05-2012 22:05
Ik heb de vaatwasser nog even los laten draaien in de "auto" stand.
Eerst gaat ie spoelen, dan afpompen en als de machine leeg is gaat het zeepbakje open.
De machine blijft dan het kleine beetje water wat er nog inzit rondpompen.
Ik denk dat er nu meer water in de machine moet komen om te gaan wassen. Maar dat gebeurt niet. Is er een klep die het dan niet doet?
Wat zou ervoor kunnen zorgen dat er geen water in de machine komt?
Ik heb hem daarna laten draaien op een 40 graden glazen was programma, nu wordt ie wel warm en blijft hij goed draaien.
Het lijkt dus programma afhankelijk.
Ik heb nu een 50 graden programma gekozen.
Hier gaat het ook mis. Na het spoelen blijft of komt er te weinig water in de machine. Hij staat in het niets rond te pompen.
Als ik er dan een paar liter water bij gooi, gaat hij op de normale manier verder.
Het probleem is dus dat er na een spoelbeurt niet genoeg of geen water in de machine stroomt. Waar zou dat aan kunnen liggen.
Eerst gaat ie spoelen, dan afpompen en als de machine leeg is gaat het zeepbakje open.
De machine blijft dan het kleine beetje water wat er nog inzit rondpompen.
Ik denk dat er nu meer water in de machine moet komen om te gaan wassen. Maar dat gebeurt niet. Is er een klep die het dan niet doet?
Wat zou ervoor kunnen zorgen dat er geen water in de machine komt?
Ik heb hem daarna laten draaien op een 40 graden glazen was programma, nu wordt ie wel warm en blijft hij goed draaien.
Het lijkt dus programma afhankelijk.
Ik heb nu een 50 graden programma gekozen.
Hier gaat het ook mis. Na het spoelen blijft of komt er te weinig water in de machine. Hij staat in het niets rond te pompen.
Als ik er dan een paar liter water bij gooi, gaat hij op de normale manier verder.
Het probleem is dus dat er na een spoelbeurt niet genoeg of geen water in de machine stroomt. Waar zou dat aan kunnen liggen.
Geplaatst door:
edwin
Geplaatst op:
26-05-2012 10:05
edwin
Geplaatst op:
26-05-2012 10:05
hij doet het weer. Omdat er niet genoeg water in leek te komen heb ik het inlaathuis gedemonteerd en goed schoon gemaakt.
Dit lijkt te werken, de machine draait nu zijn eerste proef rondje.
In ieder geval veel geleerd over een vaatwasser de afgelopen dag dankzij dit forum!
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)