Bosch SGV5603 wordt niet warm |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bramo
Geplaatst op:
09-05-2012 18:16
Bramo
Geplaatst op:
09-05-2012 18:16
Goedenavond.
Na het vervangen van het inlaathuis van mijn vaatwasser wordt deze niet meer warm.
De volgende acties heb ik al ondernomen waarna mijn conclusie is dat het verwarmings relais niet aangestuurd wordt.
- Doormeten en testen van de warmte spiraal
- NTC sensor (temp) deze staat open en dus goed.
- Druksensor tijdens bedrijf gemeten en deze schakelt.
- Schakelrelais gedemonteerd en voorzien van 12V dc --> schakelt van oneindig naar 0 ohm
- Voeding gecontroleerd en deze staat onder spanning tot aan het relais. (ligt eraan hoe je de stekker in het stopcontact steekt)
Heeft er iemand een idee wat een storing aan de sturing van het schakelrelais kan veroorzaken?
Alvast bedankt Bramo
Na het vervangen van het inlaathuis van mijn vaatwasser wordt deze niet meer warm.
De volgende acties heb ik al ondernomen waarna mijn conclusie is dat het verwarmings relais niet aangestuurd wordt.
- Doormeten en testen van de warmte spiraal
- NTC sensor (temp) deze staat open en dus goed.
- Druksensor tijdens bedrijf gemeten en deze schakelt.
- Schakelrelais gedemonteerd en voorzien van 12V dc --> schakelt van oneindig naar 0 ohm
- Voeding gecontroleerd en deze staat onder spanning tot aan het relais. (ligt eraan hoe je de stekker in het stopcontact steekt)
Heeft er iemand een idee wat een storing aan de sturing van het schakelrelais kan veroorzaken?
Alvast bedankt Bramo
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
09-05-2012 20:46
Gewijzigd op:
10-05-2012 08:28
HarryO
Geplaatst op:
09-05-2012 20:46
Gewijzigd op:
10-05-2012 08:28
De NTC sensor moet niet open staan.
Dit is een warmte gevoelige weerstand die een lagere weestand krijgt als hij warmer word.
Bij 25 graden moet hij ongeveer 48 KOhm zijn.
In deze sensor zit ook een maximaal/droogkook beveiliging, deze moet 0 Ohm zijn.
Het onderdeel nummer van Bosch/Siemens is 165281
Dit is een warmte gevoelige weerstand die een lagere weestand krijgt als hij warmer word.
Bij 25 graden moet hij ongeveer 48 KOhm zijn.
In deze sensor zit ook een maximaal/droogkook beveiliging, deze moet 0 Ohm zijn.
Het onderdeel nummer van Bosch/Siemens is 165281
Geplaatst door:
Bramo
Geplaatst op:
10-05-2012 10:37
Bramo
Geplaatst op:
10-05-2012 10:37
Bedankt Harry,
Er zitten 2 roden en 2 groene draden op de NTC sensor. 2 voor het onderbreken van het verwarmingselement (droogkook beveiligign misschien)
2 groene voor de temperatuur.
Ik heb de sensor doorgemeten en met kamer temperatuur (rond de 20 graden) is de waarde 65Kohm. Dit lijkt me toch redelijk als ik de waardes van 25 graden vergelijk.
Er zitten 2 roden en 2 groene draden op de NTC sensor. 2 voor het onderbreken van het verwarmingselement (droogkook beveiligign misschien)
2 groene voor de temperatuur.
Ik heb de sensor doorgemeten en met kamer temperatuur (rond de 20 graden) is de waarde 65Kohm. Dit lijkt me toch redelijk als ik de waardes van 25 graden vergelijk.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
11-05-2012 22:14
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
De meting van de spanning op het relais werkt niet zoals jij dat doet.
Het relais word gestuurd vanuit de elektronica.
Controleer dit nogmaals op losse contacten.
Controleer ook het schakelaartje op de houder waar het element in zit, deze moet dicht staan
Het relais word gestuurd vanuit de elektronica.
Controleer dit nogmaals op losse contacten.
Controleer ook het schakelaartje op de houder waar het element in zit, deze moet dicht staan
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)