Siemens SN65 blijft draaien |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
04-05-2012 14:10
Johan
Geplaatst op:
04-05-2012 14:10
Hi,
De vaatwasser van mijn broer blijft "hangen" in het geselecteerde programma. Het lampje met logo:|--> blijft branden. Stekker eruit en er weer in, en lampje blijft nog steeds aan en machine gaat gewoon verder waar hij gebleven is.
"hangen" in die zin dat de sproeier-armen continue draaien en water rondslingeren, uren nadat de machine aan was gezet.
Is het mogelijk om de machine te resetten? De handleiding geeft niet aan hoe?
Er moet een 1-of-andere sensor zijn die "rood" licht geeft en het programma dus maar laat draaien. Welke sensoren zijn dit?
Elke tip is welkom.
Vriendelijke groet,
Johan
De vaatwasser van mijn broer blijft "hangen" in het geselecteerde programma. Het lampje met logo:|--> blijft branden. Stekker eruit en er weer in, en lampje blijft nog steeds aan en machine gaat gewoon verder waar hij gebleven is.
"hangen" in die zin dat de sproeier-armen continue draaien en water rondslingeren, uren nadat de machine aan was gezet.
Is het mogelijk om de machine te resetten? De handleiding geeft niet aan hoe?
Er moet een 1-of-andere sensor zijn die "rood" licht geeft en het programma dus maar laat draaien. Welke sensoren zijn dit?
Elke tip is welkom.
Vriendelijke groet,
Johan
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-05-2012 19:18
HarryO
Geplaatst op:
04-05-2012 19:18
Word hij wel warm?
Wat is het volledige type nummer zoals in de deurrand staat?
Wat is het volledige type nummer zoals in de deurrand staat?
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
04-05-2012 20:29
Johan
Geplaatst op:
04-05-2012 20:29
Hi HarryO...bedankt voor je reactie in elk geval!
Ik zal mijn broer gelijk even vragen het volledige type nummer door te geven.
Wat betreft het warm worden. Dat kan ik niet met zekerheid nog zeggen. Terwijl het lampje met logo:|-->aan is, kan ik wel een ander programma kiezen met de druk-schakelaars/knoppen. Ik weet nu niet:
a. of de vaatwasser van programma kan wisselen terwijl hij nog in een programma is
b. in welk programma hij nu staat omdat we de knoppen hebben in getoetst
--
1. Ik heb (terwijl |-->aan is) een "warm" programma gekozen, uit mijn hoofd volgens mij iets met 60 a 65 graden. Hem aangezet een een tijdje gewacht. Water werd niet warm. Sproeier-armen draaiden netjes.
2. Ik heb het spoelen programma gekozen ( terwijl |--> nog steeds aan is ), wat ik verwacht dat met koud? water gebeurd. Programma bleef ook maar draaien ( of ik heb niet lang genoeg gewacht ). Sproeier-armen draaiden netjes.
--
Kun u wat met deze info? Welke stappen zou ik verder kunnen ondernemen?
Ik zal mijn broer gelijk even vragen het volledige type nummer door te geven.
Wat betreft het warm worden. Dat kan ik niet met zekerheid nog zeggen. Terwijl het lampje met logo:|-->aan is, kan ik wel een ander programma kiezen met de druk-schakelaars/knoppen. Ik weet nu niet:
a. of de vaatwasser van programma kan wisselen terwijl hij nog in een programma is
b. in welk programma hij nu staat omdat we de knoppen hebben in getoetst
--
1. Ik heb (terwijl |-->aan is) een "warm" programma gekozen, uit mijn hoofd volgens mij iets met 60 a 65 graden. Hem aangezet een een tijdje gewacht. Water werd niet warm. Sproeier-armen draaiden netjes.
2. Ik heb het spoelen programma gekozen ( terwijl |--> nog steeds aan is ), wat ik verwacht dat met koud? water gebeurd. Programma bleef ook maar draaien ( of ik heb niet lang genoeg gewacht ). Sproeier-armen draaiden netjes.
--
Kun u wat met deze info? Welke stappen zou ik verder kunnen ondernemen?
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
04-05-2012 21:42
Johan
Geplaatst op:
04-05-2012 21:42
Het volledige type nummer(E-nr) is: SN65020/05.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-05-2012 11:22
Gewijzigd op:
06-05-2012 11:23
HarryO
Geplaatst op:
06-05-2012 11:22
Gewijzigd op:
06-05-2012 11:23
Ik kan geen documentatie vinden van deze machine.
Controleer eerst het verwarmings element en de daarop zittende beveiligingen.
Als er ook geen 230V op het element komt te staan dan heb je of een defecte elektronica module (meestal losse contacten) of een kabelbreuk tussen de elektronica en de rest van de machine.
De elektronica zit in de deur, haal hiervoor de deur uit elkaar. De draadbreuk zit meestal in het scharnierpunt van deur naar machine, ook hiervoor moet de deur uit elkaar.
Om bij het element te komen moet je het bovenblad en de zijkanten verwijderen.
Het element is een witte kunststof unit tussen bodem van de kuip en onderkant van de machine.
Controleer eerst het verwarmings element en de daarop zittende beveiligingen.
Als er ook geen 230V op het element komt te staan dan heb je of een defecte elektronica module (meestal losse contacten) of een kabelbreuk tussen de elektronica en de rest van de machine.
De elektronica zit in de deur, haal hiervoor de deur uit elkaar. De draadbreuk zit meestal in het scharnierpunt van deur naar machine, ook hiervoor moet de deur uit elkaar.
Om bij het element te komen moet je het bovenblad en de zijkanten verwijderen.
Het element is een witte kunststof unit tussen bodem van de kuip en onderkant van de machine.
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
14-05-2012 23:34
Johan
Geplaatst op:
14-05-2012 23:34
Er bleek water op de bodem te staan. Nadat we hem uit de keukenkast geschroefd hadden, hebben we het water eruit weten te halen en de machine weer aangezet. Reset combinatie knoppen ingedrukt en daarna deed de machine het gewoon weer. Element wordt gewoon heet en programma's draaien naar behoren. Alleen, bij toeval zagen we dit, blijkt de vaatwasser soms water te lekken. Aan de rechter zijkant, boven het midden, zit de warm/koud water inlaat voor de bovenste sproeier arm. En bij de wisseling van heet naar koud water komt hier tijdelijk een toch wel redelijke straal water die op de bodemplaat uitkomt. Op de bodem zit een vlotter die kennelijk omhoogstond en daarmee, vermoedelijk, de aquastop dicht zet, en daarmee voorkomt dat er meer water de machine in komt. En daarmee het programma in een oneindige loop liet eindigen.
Het water stroomt er alleen, heel kort na heet naar koud overgang. Daarna stroomt het gewoon allemaal netjes de sproeiarm in.
Nu de vraag. Is dit makkelijk te verhelpen?
Het water stroomt er alleen, heel kort na heet naar koud overgang. Daarna stroomt het gewoon allemaal netjes de sproeiarm in.
Nu de vraag. Is dit makkelijk te verhelpen?
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
15-05-2012 00:02
Johan
Geplaatst op:
15-05-2012 00:02
Het water komt van achter de witte "dop".
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
15-05-2012 00:04
Johan
Geplaatst op:
15-05-2012 00:04
Poging 2 om een image te posen: http://postimage.org/image/gxf9mz0fl/
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
15-05-2012 00:07
Johan
Geplaatst op:
15-05-2012 00:07
Aan de andere zijde van de machine zit zo'n zelfde soort dop. Ook hier is kalk aanslag te zien. Kan dit kwaad?
Zie foto: http://postimage.org/image/rrjumll0t/
Zie foto: http://postimage.org/image/rrjumll0t/
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-05-2012 17:51
HarryO
Geplaatst op:
15-05-2012 17:51
Kalkaanslag is lekkage.
Zoek de ontluchting van de machine eens op.
Is denk ik aan het midden van de achterzijde.
Zoek de ontluchting van de machine eens op.
Is denk ik aan het midden van de achterzijde.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)