Pelgrim GVW 555 foutmeldingen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
carlo
Geplaatst op:
21-04-2012 11:59
carlo
Geplaatst op:
21-04-2012 11:59
Mijn Pelgrim GVW 555 geeft een storingsmelding met 4x knipperen. Uit de diverse forums lees ik dat het aantal keren knipperen aanduidt welke storing het betreft. Weet er iemand wat 4x betekent en/of is er ergens een overzicht van de codes die Pelgrim hanteert, in de handleidingen staat het niet? Afvoer van het water werkt prima, heb het idee dat er een probleem is met de water aanvoer.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-04-2012 21:42
HarryO
Geplaatst op:
23-04-2012 21:42
Dit is een machine uit de Whirlpool stal.
Staat voor foutcode F4: probleem met afvoer(pomp)
Controleer of de pomp nog kan draaien en of er geen troep in zit.
De machine moet bij normaal water nivo binnen 4 minuten leeg gepompt kunnen worden.
Je kunt er mogelijk net bij komen als je de filters er uit pakt en met je vingers links het gat in gaat (van voren gezien)
Staat voor foutcode F4: probleem met afvoer(pomp)
Controleer of de pomp nog kan draaien en of er geen troep in zit.
De machine moet bij normaal water nivo binnen 4 minuten leeg gepompt kunnen worden.
Je kunt er mogelijk net bij komen als je de filters er uit pakt en met je vingers links het gat in gaat (van voren gezien)
Geplaatst door:
carlo
Geplaatst op:
23-04-2012 22:04
carlo
Geplaatst op:
23-04-2012 22:04
@HarryO: bedankt voor de reactie. De pomp werkt goed (als ik er water in schud wordt het snel weggepompt), maar ik heb het idee dat hij blijft pompen, ook zonder water. Kan F4 ook betekenen dat bijvoorbeeld de sensor die het waterniveau op de bodem meet of de flowsensor kapot is? Als dat zo is dan zou die dus vervangen moeten worden, maar als ik het zo bekijk zal het nog een hele klus zijn om dat zelf te repareren. Zijn die sensoren makkelijk toegankelijk?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-04-2012 08:36
Gewijzigd op:
24-04-2012 08:45
HarryO
Geplaatst op:
24-04-2012 08:36
Gewijzigd op:
24-04-2012 08:45
Het zou de flow sensor kunnen zijn.
Controleer of het water er wel goed door heen kan lopen en het schoepje draaid.
De flow meter bestaat uit een magnetisch gevoelige schakelaar (=reed contact) die een slechte verbinding kan hebben.
Verwijder hiervoor de zijkanten.
De nivo regelaar zit aan de rechter kant naast de circulatie pomp, de flowsensor links bij het water reservoir.
Controleer of het water er wel goed door heen kan lopen en het schoepje draaid.
De flow meter bestaat uit een magnetisch gevoelige schakelaar (=reed contact) die een slechte verbinding kan hebben.
Verwijder hiervoor de zijkanten.
De nivo regelaar zit aan de rechter kant naast de circulatie pomp, de flowsensor links bij het water reservoir.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)