Problemen met de Bosch SGV46A23/46 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bas
Geplaatst op:
13-04-2012 14:35
bas
Geplaatst op:
13-04-2012 14:35
Hallo,
Mijn vaatwasser doet heel raar. Als ik hem aan zet krijgt hij water en gaat spoelen. De tijd in "auto" is 104 minuten.( normaal 89 minuten.
Het zeepbakje gaat open. Hij blijft maar spoelen en water verversen. Na ruim 2 uur is hij nog niet klaar. Op den duur komt hij op 1 minuut staan. Na resetten pomp hij het water af, en stopt er dan mee. Het water blijft koud. bij 35 graden programm is het zelfde dat duurt wel 46 minuten maar stopt er niet mee. Hij is bijna 8 jaar oud. Of is het niet de moeite om hem nog te reapreren??? Wie kan mij helpen.
Mijn vaatwasser doet heel raar. Als ik hem aan zet krijgt hij water en gaat spoelen. De tijd in "auto" is 104 minuten.( normaal 89 minuten.
Het zeepbakje gaat open. Hij blijft maar spoelen en water verversen. Na ruim 2 uur is hij nog niet klaar. Op den duur komt hij op 1 minuut staan. Na resetten pomp hij het water af, en stopt er dan mee. Het water blijft koud. bij 35 graden programm is het zelfde dat duurt wel 46 minuten maar stopt er niet mee. Hij is bijna 8 jaar oud. Of is het niet de moeite om hem nog te reapreren??? Wie kan mij helpen.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-04-2012 17:40
HarryO
Geplaatst op:
13-04-2012 17:40
Lijkt op probleem met verwarmings element maar kan ook een ander probleem zijn.
Verwijder bovenblad en beide zijkanten.
Aan de linker zijkant zit het water gedeelte. Dit moet schoon en kalkvrij zijn.
Het element zit onde de kuip bij het "witte" middenstuk. Meet het element eens door, moet minder dan 50 Ohm zijn.
Verwijder bovenblad en beide zijkanten.
Aan de linker zijkant zit het water gedeelte. Dit moet schoon en kalkvrij zijn.
Het element zit onde de kuip bij het "witte" middenstuk. Meet het element eens door, moet minder dan 50 Ohm zijn.
Geplaatst door:
bas
Geplaatst op:
15-04-2012 18:48
bas
Geplaatst op:
15-04-2012 18:48
Hey, hij doet het weer.
Alles nagekeken en schoongemaakt. Verwarmmingselement doorgemeten (is goed).
Toen de printplaat van de module in de deur bekeken en daar zat een zwart plekje op de printplaat een soldeerpuntje opnieuw aangebracht en test gedraaid.
Alles nagekeken en schoongemaakt. Verwarmmingselement doorgemeten (is goed).
Toen de printplaat van de module in de deur bekeken en daar zat een zwart plekje op de printplaat een soldeerpuntje opnieuw aangebracht en test gedraaid.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)