Ikea Whirlpool DWH B00 3xpiepen lampje b |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ron
Geplaatst op:
05-04-2012 21:16
Ron
Geplaatst op:
05-04-2012 21:16
L.S.
Onze Ikea Whirlpool DWH B00 stopt na zo'n 55 min. Dan geeft hij een piepsignaal en knippert de signalerings-LED steeds 3x kort achtereen, het zoutlampje en het programmalampje bij spoelen brandt, water is keurig weggepompt. Afvoer, watertoevoer en pomp heb ik nagekeken, zout en glansmiddel bijgevuld, waterindicator onder de zeef schoongemaakt (niet uitgebouwd), er staat géén water op de bodemplaat.
Weet er iemand of dit te verhelpen is door een redelijk handige huisvader? (maar die geen verstand heeft van elektra doormeten en weerstanden en zo)
Ik ben diegene bij voorbaat erkentelijk!
Onze Ikea Whirlpool DWH B00 stopt na zo'n 55 min. Dan geeft hij een piepsignaal en knippert de signalerings-LED steeds 3x kort achtereen, het zoutlampje en het programmalampje bij spoelen brandt, water is keurig weggepompt. Afvoer, watertoevoer en pomp heb ik nagekeken, zout en glansmiddel bijgevuld, waterindicator onder de zeef schoongemaakt (niet uitgebouwd), er staat géén water op de bodemplaat.
Weet er iemand of dit te verhelpen is door een redelijk handige huisvader? (maar die geen verstand heeft van elektra doormeten en weerstanden en zo)
Ik ben diegene bij voorbaat erkentelijk!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
ray
Geplaatst op:
06-05-2012 20:21
ray
Geplaatst op:
06-05-2012 20:21
Ik heb het zelfde probleem. ook alles geprobeert. Geen resultaat.
gr ray.
gr ray.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-05-2012 11:05
Gewijzigd op:
07-05-2012 11:06
HarryO
Geplaatst op:
07-05-2012 11:05
Gewijzigd op:
07-05-2012 11:06
Foutcode 3 staat voor verwarmings probleem.
Word hij wel warm?
Zo niet controleer dan het element, moet ongeveer 25 ohm zijn.
Op het element zitten 2 beveiligingen, deze moeten beide 0 Ohm zijn, één hiervan kun je resetten. Bij vervanging het element op de zelfde manier terug plaatsen. Element
Is dit goed, meet dan of er wel 230V op komt te staan.
Zo niet controleer dan de bekabeling in het scharnierende gedeelte van de deur op onderbreking en het elektronica module in de deur op losse contacten (vooral of het relais los zit van de print).
Om bij de bekabeling en het module te komen moet je de deur uit elkaar halen. Doe dit bij voorkeur met 2 man, de deur valt nl open als je hem uit elkaar haalt.
Word hij wel warm?
Zo niet controleer dan het element, moet ongeveer 25 ohm zijn.
Op het element zitten 2 beveiligingen, deze moeten beide 0 Ohm zijn, één hiervan kun je resetten. Bij vervanging het element op de zelfde manier terug plaatsen. Element
Is dit goed, meet dan of er wel 230V op komt te staan.
Zo niet controleer dan de bekabeling in het scharnierende gedeelte van de deur op onderbreking en het elektronica module in de deur op losse contacten (vooral of het relais los zit van de print).
Om bij de bekabeling en het module te komen moet je de deur uit elkaar halen. Doe dit bij voorkeur met 2 man, de deur valt nl open als je hem uit elkaar haalt.
Geplaatst door:
Said
Geplaatst op:
09-01-2013 16:55
Said
Geplaatst op:
09-01-2013 16:55
Ik zit met hetzelfde probleem.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
09-01-2013 19:32