Whirlpool van 2 jaar |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Diana
Geplaatst op:
02-04-2012 19:58
Diana
Geplaatst op:
02-04-2012 19:58
Onze vaatwasser doet al weken raar. Hij begint "gewoon", maar na 1 minuut stopt hij er mee.Je hoort hem wel z'n best doen en zichzelf warm maakt van binnen.
Vaatwasblokje valt er dan ook uit, maar er begint niks te draaien.
WIj hebben het idee dat er een storing in het systeem zit, want soms pakt hij het programma volledig en draait hij super!
De vaatwasser is nog maar 2 jaar! Wat kan dit nu zijn??
Vaatwasblokje valt er dan ook uit, maar er begint niks te draaien.
WIj hebben het idee dat er een storing in het systeem zit, want soms pakt hij het programma volledig en draait hij super!
De vaatwasser is nog maar 2 jaar! Wat kan dit nu zijn??
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-04-2012 21:46
HarryO
Geplaatst op:
02-04-2012 21:46
Na 1 minuut hoort het zeepklepje nog niet open te gaan.
Als je er met de hand een aantal liters water in gooit, pompt hij dit dan ook goed weg?
Als je er met de hand een aantal liters water in gooit, pompt hij dit dan ook goed weg?
Geplaatst door:
Sander
Geplaatst op:
07-04-2012 18:07
Gewijzigd op:
07-04-2012 18:08
Sander
Geplaatst op:
07-04-2012 18:07
Gewijzigd op:
07-04-2012 18:08
Hoi, wij hebben eigenlijk exact hezelfde.
Ook een Whirlpool van zo'n 2 jaar oud.
Ik dacht eerst dat het met name met programma "eco" en degene daarna optrad, maar ook op stand snel (duurt ong. 45min) is het nu vaak mis. Machine lijkt gewoon te beginnen, er komt water in de machine en je hoort hem wat lichte geluiden maken zoals die normaal ook doet. Tablet/wasmiddel klepje gaat open maar verder blijft het vrij stil. Op een wat gezoem na.
Het gaat vaak ook wel goed, maar de laatste tijd dus niet. Het programma resetten en daarna weer starten gaat vaak dan wel goed. Lastig iets in ieder geval.
Recent geheel filters schoon gemaakt en machine middels een machinereiginer schoon gemaakt.
Ook een Whirlpool van zo'n 2 jaar oud.
Ik dacht eerst dat het met name met programma "eco" en degene daarna optrad, maar ook op stand snel (duurt ong. 45min) is het nu vaak mis. Machine lijkt gewoon te beginnen, er komt water in de machine en je hoort hem wat lichte geluiden maken zoals die normaal ook doet. Tablet/wasmiddel klepje gaat open maar verder blijft het vrij stil. Op een wat gezoem na.
Het gaat vaak ook wel goed, maar de laatste tijd dus niet. Het programma resetten en daarna weer starten gaat vaak dan wel goed. Lastig iets in ieder geval.
Recent geheel filters schoon gemaakt en machine middels een machinereiginer schoon gemaakt.
Geplaatst door:
Diana
Geplaatst op:
08-04-2012 11:39
Diana
Geplaatst op:
08-04-2012 11:39
Wij hebben nog niet geprobeerd er handmatig water erin te gooien, want water pompt hij goed af.
We hebben nog steeds geen oplossing! Denk dat ik dinsdag toch maar even iemand bel, waarschijnlijk om te resetten.
Wij hebben wel een eco knop maar geen snelprogramma, of stel je dat handmatig in met andere knoppen?
Diana
We hebben nog steeds geen oplossing! Denk dat ik dinsdag toch maar even iemand bel, waarschijnlijk om te resetten.
Wij hebben wel een eco knop maar geen snelprogramma, of stel je dat handmatig in met andere knoppen?
Diana
Geplaatst door:
Astrid Smits
Geplaatst op:
10-04-2012 19:32
Astrid Smits
Geplaatst op:
10-04-2012 19:32
Ik heb een ikea lagan vaatwasser van 3 jaar en die begint wel met spoelen en pompen maar daarna stopt ie, zeepbakje gaat ook niet open, heb alles binnen en buiten schoongemaakt, filters, afvoerpomp, etc. , heeft het daarna 1x gedaan, heb alles weer ingebouwd maar helaas, doet nog steeds hetzelfde, bromt wel en aangezien er whirlpool onderdelen inzitten dacht ik, ik post īt hier even. Ik ben al 2 dagen aan het zoeken op internet wat het kan zijn, veelal vuil ergens tussen, maar alles is echt schoongemaakt en dit is het dus niet. Aangezien je bij een monteur al gauw dik 100 euro kwijt bent zit ik te twijfelen of ik gewoon maar īn nw koop, heb met īn wasmachine ook zoveel ellende gehad dus ga liever voor zeker.
Mochten er nog tips zijn hoor ik die graag.
Mochten er nog tips zijn hoor ik die graag.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-04-2012 08:53
HarryO
Geplaatst op:
13-04-2012 08:53
@ Astrid: graag het type nummer.
Geplaatst door:
Astrid
Geplaatst op:
18-04-2012 19:19
Astrid
Geplaatst op:
18-04-2012 19:19
Type is lagan dw100s,
Sorry voor de late reactie
Sorry voor de late reactie
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-04-2012 21:47
HarryO
Geplaatst op:
23-04-2012 21:47
Ik denk dat je een probleem hebt met het verwarmen/verwarmings element of de aansturing hiervan.
Meet het element door: moet minder dan 75 Ohm zijn.
Als dit goed is controleer dan de elektronica module in de deur op lossen contacten en de bekabeling tussen deur en de rest van de machine. Er ontstaan wel eens draad breuken in het scharnierende gedeelte tussen deur en machine.
Meet het element door: moet minder dan 75 Ohm zijn.
Als dit goed is controleer dan de elektronica module in de deur op lossen contacten en de bekabeling tussen deur en de rest van de machine. Er ontstaan wel eens draad breuken in het scharnierende gedeelte tussen deur en machine.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)