ATAG VA300I5U |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
F. Hollander
Geplaatst op:
01-04-2012 19:38
Gewijzigd op:
01-04-2012 19:49
F. Hollander
Geplaatst op:
01-04-2012 19:38
Gewijzigd op:
01-04-2012 19:49
Van mijn vaatwasser (ATAG VA300I5U)blijft de pomp lopen, ook al is al het water weggepompt. Als ik de vaatwasser uitzet en dan weer aan, begint de pomp weer te lopen zonder dat er een nieuw wasprogramma begint. Als ik er dan water ingooi, wordt dat meteen weggepompt, maar de pomp blijft lopen.
Wet iemand daar een oplossing voor?
Wet iemand daar een oplossing voor?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-04-2012 21:41
HarryO
Geplaatst op:
02-04-2012 21:41
Machine heeft lekkage of een te hoge waterstand geconstateerd en blijft afpompen totdat je dit verholpen hebt.
Verwijder zijpanelen en kijk waar de bodem nat is en wat de oorzaak hiervan is.
Verwijder zijpanelen en kijk waar de bodem nat is en wat de oorzaak hiervan is.
Geplaatst door:
F. Hollander
Geplaatst op:
04-04-2012 20:07
F. Hollander
Geplaatst op:
04-04-2012 20:07
Harry,
Dank voor je reactie.
Ik heb de (inbouw)vaatwasser uitgebouwd. Toen ik hem daarbij voorover trok, liep er water uit de voorzijde van de onderkant. Ik heb hem zolang schuin gehouden, totdat er geen water meer uit kwam. Daarna aangezet en de pomp liep niet meer. Ik heb hem toen het kortste programma laten draaien en dat ging perfect. Het water werd weggepompt, waarna de machine stopte (dus de pomp bleef niet meer doordraaien). Onbevredigend is dat ik niet heb geconstateerd wat de oorzaak van het euvel is geweest.
Wat betreft de zijpanelen: die kunnen voor zover ik heb gezien niet verwijderd worden. Kun je me daar wijzer in maken?
Groet,
Frans
Dank voor je reactie.
Ik heb de (inbouw)vaatwasser uitgebouwd. Toen ik hem daarbij voorover trok, liep er water uit de voorzijde van de onderkant. Ik heb hem zolang schuin gehouden, totdat er geen water meer uit kwam. Daarna aangezet en de pomp liep niet meer. Ik heb hem toen het kortste programma laten draaien en dat ging perfect. Het water werd weggepompt, waarna de machine stopte (dus de pomp bleef niet meer doordraaien). Onbevredigend is dat ik niet heb geconstateerd wat de oorzaak van het euvel is geweest.
Wat betreft de zijpanelen: die kunnen voor zover ik heb gezien niet verwijderd worden. Kun je me daar wijzer in maken?
Groet,
Frans
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-04-2012 08:51
HarryO
Geplaatst op:
13-04-2012 08:51
Deze machine komt voor zover ik weet uit de Bosch/Siemens stal(Atag maakt ze niet zelf en gebruikt Bosch/Siemens, Whirlpool en AEG). Bij deze modellen kun je de zijkanten verwijderen door een paar schroefjes aan de voorzijde en achterzijde los te maken. De panelen kunnen er dan volledig af.
Achter het linker paneel zit de water huishouding, hier heb je de meeste kans op de lekkage.
Achter het linker paneel zit de water huishouding, hier heb je de meeste kans op de lekkage.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)