Bosch vaatwasser blijft water nemen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Rob van der Sluis
Geplaatst op:
29-03-2012 01:41
Rob van der Sluis
Geplaatst op:
29-03-2012 01:41
Ik heb een probleempje met een Bosch vaatwasser (eenvoudige machine, onderbouw).
Programma uitvoeren doet hij prima. Maar na einde programma (of je de aan/uit-schakelaar nu aan of uit zet maakt niet uit) blijft hij langzaam water nemen. Heel langzaam weliswaar, maar als je de machine 's avonds aanzet, ligt er de volgende dag toch water op de vloer.
Heb de machine al open gemaakt, nergens een breuk in een leiding ofzo, maar er zit voor een grote tank een soort van electronisch ventiel. Hier kan je maar een klein dingetje van demonteren en hier is niets aan te zien.
We hebben afgelopen februari last gehad van behoorlijke vrieskou. De machine zelf dus ook, want de ruimte waar hij staat is niet verwarmd/geÏsoleerd.
Oplossing op dit moment is na het afwerken van het programma het kraantje dichtdraaien.
Maar ik ben benieuwd of iemand nog een andere oplossing weet.
Waarvoor dank uiteraard!!
Programma uitvoeren doet hij prima. Maar na einde programma (of je de aan/uit-schakelaar nu aan of uit zet maakt niet uit) blijft hij langzaam water nemen. Heel langzaam weliswaar, maar als je de machine 's avonds aanzet, ligt er de volgende dag toch water op de vloer.
Heb de machine al open gemaakt, nergens een breuk in een leiding ofzo, maar er zit voor een grote tank een soort van electronisch ventiel. Hier kan je maar een klein dingetje van demonteren en hier is niets aan te zien.
We hebben afgelopen februari last gehad van behoorlijke vrieskou. De machine zelf dus ook, want de ruimte waar hij staat is niet verwarmd/geÏsoleerd.
Oplossing op dit moment is na het afwerken van het programma het kraantje dichtdraaien.
Maar ik ben benieuwd of iemand nog een andere oplossing weet.
Waarvoor dank uiteraard!!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Rob
Geplaatst op:
30-03-2012 11:11
Gewijzigd op:
Rob
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Hallo Rob,
Kijk hier eens misschien dat je er wat aan hebt.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/96306
Suc6
Rob
Kijk hier eens misschien dat je er wat aan hebt.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/96306
Suc6
Rob
Geplaatst door:
Rob van der Sluis
Geplaatst op:
31-03-2012 02:08
Rob van der Sluis
Geplaatst op:
31-03-2012 02:08
Hoi Rob,
Dank voor je reactie. Denk niet, dat daar het probleem zit. Printplaatjes e.d. zijn ok.
Nog vergeten te vermelden: Onze machine heeft aan de slang (bij de kraan) een soort van waterstop-apparaat (met een bliksemschichtje, dus er staat stroom op denk ik).
Kan dat slachtoffer zijn geworden van de zware vorst en dus er nu voor zorgen, dat de machine een kleine hoeveelheid water blijft nemen???
Dank voor je reactie. Denk niet, dat daar het probleem zit. Printplaatjes e.d. zijn ok.
Nog vergeten te vermelden: Onze machine heeft aan de slang (bij de kraan) een soort van waterstop-apparaat (met een bliksemschichtje, dus er staat stroom op denk ik).
Kan dat slachtoffer zijn geworden van de zware vorst en dus er nu voor zorgen, dat de machine een kleine hoeveelheid water blijft nemen???
Geplaatst door:
Rob van der Sluis
Geplaatst op:
31-03-2012 02:09
Rob van der Sluis
Geplaatst op:
31-03-2012 02:09
-vervolg-
En zo ja, is dit tegen geringe kosten te vervangen??
En zo ja, is dit tegen geringe kosten te vervangen??
Geplaatst door:
Rob van der Sluis
Geplaatst op:
31-03-2012 02:11
Rob van der Sluis
Geplaatst op:
31-03-2012 02:11
-vervolg2-
De slang waar ik het over heb, is een combi-slang, dus zowel water toevoer, als afvoer.
Vlakbij het apparaatje met het bliksemschichtje splitst de slang zich.
De slang waar ik het over heb, is een combi-slang, dus zowel water toevoer, als afvoer.
Vlakbij het apparaatje met het bliksemschichtje splitst de slang zich.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)