AEG Favorit 43060 deur remt slecht |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
MB
Geplaatst op:
14-03-2012 15:39
MB
Geplaatst op:
14-03-2012 15:39
De deur van onze vaatwasser valt naar beneden als je hem opendoet. Nu heb ik het keukenpaneel eraf gehaald omdat ik hoopte dat ik er dan iets aan kond doen. Dat valt helaas tegen. Het gekke is echter dat zonder dat paneel de deur goed terugveert en dus helemaal niet openvalt.
Oftewel, het paneel is "ineens" te zwaar geworden en de deur remt dus nog wel maar niet genoeg voor het paneel.
Wellicht niet geheel toevallig, dit is sinds hij even uitgebouwd is geweest ivm een lekkage. Die is trouwens verholpen.
Weet iemand raad? En weet iemand waarvoor de "plastic" schroeven zijn in de linker- en rechterbovenhoek, zichtbaar als je de deur opendoet?
Oftewel, het paneel is "ineens" te zwaar geworden en de deur remt dus nog wel maar niet genoeg voor het paneel.
Wellicht niet geheel toevallig, dit is sinds hij even uitgebouwd is geweest ivm een lekkage. Die is trouwens verholpen.
Weet iemand raad? En weet iemand waarvoor de "plastic" schroeven zijn in de linker- en rechterbovenhoek, zichtbaar als je de deur opendoet?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Rob
Geplaatst op:
14-03-2012 18:39
Gewijzigd op:
14-03-2012 18:40
Rob
Geplaatst op:
14-03-2012 18:39
Gewijzigd op:
14-03-2012 18:40
Hallo van de schroeven weet ik niet, maar wat jij beschrijft mbt de deur heb ik ook gehad. Links en rechts van de machine in of op de inbouw zit elk een veer deze zorgt ervoor dat de deur als het ware gemakkelijk terug veert zeg maar. Bij mij was er een veer stuk, vervangen probleem opgelost, moet je de machine wel weer effe uitbouwen. Als je het keukenpaneel verwijdert wordt de deur lichter..dus zal ie ook gemakkelijker terug veren.
Misschien dat je er wat aan hebt?
Misschien dat je er wat aan hebt?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-03-2012 22:06
HarryO
Geplaatst op:
14-03-2012 22:06
Zie voor de technische opbouw van de deur en de spanveer de vergelijkbare Fav44050
Het gaat dan om de veer met onderdeel nummer 260B
Het gaat dan om de veer met onderdeel nummer 260B
Geplaatst door:
MB
Geplaatst op:
15-03-2012 11:34
MB
Geplaatst op:
15-03-2012 11:34
@HarryO, dank je, deze tekening helpt me al een stuk verder want lijkt idd goed overeen te komen.
De schroeven die ik bedoelde betreft waarschijnlijk nummer 153 op deze tekening.
In ieder geval weet ik nu dat ik m moet uitbouwen (in ieder geval een stuk) om er bij te kunnen.
De schroeven die ik bedoelde betreft waarschijnlijk nummer 153 op deze tekening.
In ieder geval weet ik nu dat ik m moet uitbouwen (in ieder geval een stuk) om er bij te kunnen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)