zanassi ZDT 311 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Tosca
Geplaatst op:
15-01-2019 21:10
Tosca
Geplaatst op:
15-01-2019 21:10
Goedeavond,
Onze vaatwasser (zanussi zdt311) verwarmt niet meer. Ik heb gecontroleerd welke foutcode hij geeft, 6 piepjes. Ik heb hier eerder al gelezen dat dat dus inhoudt dat hij niet of niet snel genoeg verwarmt.
We hebben dus het verwarmingselement doorgemeten, maar de weerstand is ok, 26 OHM. Wat zou het dan kunnen zijn? De vaatwasser is al uit 2010. Moeite waard om te repareren, of beter een nieuwe kopen?
Onze vaatwasser (zanussi zdt311) verwarmt niet meer. Ik heb gecontroleerd welke foutcode hij geeft, 6 piepjes. Ik heb hier eerder al gelezen dat dat dus inhoudt dat hij niet of niet snel genoeg verwarmt.
We hebben dus het verwarmingselement doorgemeten, maar de weerstand is ok, 26 OHM. Wat zou het dan kunnen zijn? De vaatwasser is al uit 2010. Moeite waard om te repareren, of beter een nieuwe kopen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-01-2019 21:15
bennie
Geplaatst op:
15-01-2019 21:15
Dag Tosca.
Het element is okay, Controleer de printplaat eens op slechte/verbrande solderingen.
Meet eventueel de bedrading van het verwarmingselement naar de printplaat eens door.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje?
Het element is okay, Controleer de printplaat eens op slechte/verbrande solderingen.
Meet eventueel de bedrading van het verwarmingselement naar de printplaat eens door.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje?
Geplaatst door:
Tosca
Geplaatst op:
15-01-2019 21:21
Tosca
Geplaatst op:
15-01-2019 21:21
Ha Bennie,
Nummer is PNC91153500706
Nummer is PNC91153500706
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-01-2019 22:10
bennie
Geplaatst op:
15-01-2019 22:10
Dag tosca.
tussen het verwarmingselement en de printplaat zit ook een pressostaat(nr12).
Deze reageert op de waterhoogte, het verwarmingselement kan niet inschakelen als er niet genoeg water in zit.
Het kan zijn dat het rubber slangetje wat er aan zit verstopt zit.
Blaas die eens door, en als je op het tuitje van de pressostaat blaast moet je een klikje horen.
Als dit in orde is moet je de printplaat maar eens controleren, die zit onder de bedieningsknoppen.
tussen het verwarmingselement en de printplaat zit ook een pressostaat(nr12).
Deze reageert op de waterhoogte, het verwarmingselement kan niet inschakelen als er niet genoeg water in zit.
Het kan zijn dat het rubber slangetje wat er aan zit verstopt zit.
Blaas die eens door, en als je op het tuitje van de pressostaat blaast moet je een klikje horen.
Als dit in orde is moet je de printplaat maar eens controleren, die zit onder de bedieningsknoppen.
Geplaatst door:
Tosca
Geplaatst op:
15-01-2019 22:16
Tosca
Geplaatst op:
15-01-2019 22:16
Dank voor je snelle reacties 👍🏻. We gaan ermee aan de slag!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-01-2019 22:25
bennie
Geplaatst op:
15-01-2019 22:25
Geplaatst door:
Mark
Geplaatst op:
11-06-2019 14:25
Mark
Geplaatst op:
11-06-2019 14:25
Hallo
Onze vaatwasser (PMC 91153500706) verwarmt niet meer. Ik krijg 6 piepjes als storingscode. Ik heb het verwarmingselement doorgemeten, die is 26,5 Ohm. De printplaat heb ik goed bekeken, daar zie ik geen rare dingen aan. Een monteur zegt dat de print toch kapot is. Ik kan alleen geen vervangende printplaten vinden, alleen een complete "Geconfigureerde Module EDW 1003" voor ruim 200 euro. Hebben jullie nog andere ideeen over wat er mis kan zijn, en/of waar ik een goedkopere printplaat kan vinden?
Alvast bedankt
Onze vaatwasser (PMC 91153500706) verwarmt niet meer. Ik krijg 6 piepjes als storingscode. Ik heb het verwarmingselement doorgemeten, die is 26,5 Ohm. De printplaat heb ik goed bekeken, daar zie ik geen rare dingen aan. Een monteur zegt dat de print toch kapot is. Ik kan alleen geen vervangende printplaten vinden, alleen een complete "Geconfigureerde Module EDW 1003" voor ruim 200 euro. Hebben jullie nog andere ideeen over wat er mis kan zijn, en/of waar ik een goedkopere printplaat kan vinden?
Alvast bedankt
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-06-2019 16:00
bennie
Geplaatst op:
11-06-2019 16:00
Dag Mark.
Check de 2 pressostaten ook maar eens.
Als je zachtjes in het tuitje van de pressostaat blaast moet je een klikje horen.
Blaas de slangetjes ook maar eens door, misschien zitten ze verstopt.
Ook kan je de bedrading van het element naar de print een keer doorpiepen met een multimeter.
Er kan ook een draadbreuk in Zitten.
Vooral bij het scharnierende gedeelte van de deur.
Check de 2 pressostaten ook maar eens.
Als je zachtjes in het tuitje van de pressostaat blaast moet je een klikje horen.
Blaas de slangetjes ook maar eens door, misschien zitten ze verstopt.
Ook kan je de bedrading van het element naar de print een keer doorpiepen met een multimeter.
Er kan ook een draadbreuk in Zitten.
Vooral bij het scharnierende gedeelte van de deur.
Geplaatst door:
Mark
Geplaatst op:
12-06-2019 07:32
Mark
Geplaatst op:
12-06-2019 07:32
Hallo Bennie
Bedankt voor je reactie. Ik heb de pressostaten ook bekeken en doorgeblazen. De 2 pressostaten geven allebei een klikje als je erin blaast, en de slangetjes die eraan zitten, daar kan ik gewoon doorheen blazen.
De bedrading zal ik vanavond eens gaan bekijken, goede tip.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de pressostaten ook bekeken en doorgeblazen. De 2 pressostaten geven allebei een klikje als je erin blaast, en de slangetjes die eraan zitten, daar kan ik gewoon doorheen blazen.
De bedrading zal ik vanavond eens gaan bekijken, goede tip.
Geplaatst door:
Mark
Geplaatst op:
12-06-2019 19:00
Mark
Geplaatst op:
12-06-2019 19:00
Beide pressostaten schakelen naar 0 Ohm als ik erin blaas.
De paarse en bruine draad aan het verwarmingselement geleiden goed. De paarse loopt naar de pressostaat, en de bruine naar de aansturingsprint, rechtse connector. Tijdens het draaien (65gr/30min programma) staat er wel spanning op de twee rechtse draden van de aansturingsprint (bruin/blauw in 1 connector).Er lijkt geen spanning te komen over de aansluitdraden van de verwarming (paars/bruin).
Enig idee wat er dan aan de hand kan zijn?
De paarse en bruine draad aan het verwarmingselement geleiden goed. De paarse loopt naar de pressostaat, en de bruine naar de aansturingsprint, rechtse connector. Tijdens het draaien (65gr/30min programma) staat er wel spanning op de twee rechtse draden van de aansturingsprint (bruin/blauw in 1 connector).Er lijkt geen spanning te komen over de aansluitdraden van de verwarming (paars/bruin).
Enig idee wat er dan aan de hand kan zijn?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)