Bosch vaatwasser pompt niet af |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
george
Geplaatst op:
02-03-2012 17:18
george
Geplaatst op:
02-03-2012 17:18
Hallo,
onze kranige want 21-jarige Bosch vaatwasser, type SMI 2022/03, is kort geleden met de VUT gegaan. Hij/zij/het pompt het water niet meer weg. Er is wel een gebrom te horen, dus de pomp doet blijkbaar wel moeite.
Kan iemand een advies geven ?
Mocht de pomp vervangen moeten worden, kan iemand als ik, met 1 linker- en 1 rechterhand dit uitvoeren ?
Prettige dag, george
onze kranige want 21-jarige Bosch vaatwasser, type SMI 2022/03, is kort geleden met de VUT gegaan. Hij/zij/het pompt het water niet meer weg. Er is wel een gebrom te horen, dus de pomp doet blijkbaar wel moeite.
Kan iemand een advies geven ?
Mocht de pomp vervangen moeten worden, kan iemand als ik, met 1 linker- en 1 rechterhand dit uitvoeren ?
Prettige dag, george
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
03-03-2012 06:11
Gewijzigd op:
03-03-2012 06:13
HarryO
Geplaatst op:
03-03-2012 06:11
Gewijzigd op:
03-03-2012 06:13
Lijkt er op dat de pomp vast zit.
Met een beetje geluk kun je er vanuit binnen bij.
Verwijder hiervoor de zeef(en) die op de bodem zitten. Daaronder zit een kunststof kapje met 1 schroefje.
Draai de schroef er uit en verwijder het kapje.
Je kunt nu net met je vingers via de gaten bij het schoepje van de pomp.
Kun je deze draaien?
Als je er zo niet bij kunt of als de pomp (te) vast zit verwijder dan het bovenblad en de beide zijkanten.
Je kunt nu vanaf onderen bij de pomp komen.
Technische tekeningen, ga naar tabblad "Alle onderdelen en tekeningen", dan tabblad 2. De pomp is 14 0474 rechts onder, het kapje onder de zeef is 08 1712, rechts midden.
Met een beetje geluk kun je er vanuit binnen bij.
Verwijder hiervoor de zeef(en) die op de bodem zitten. Daaronder zit een kunststof kapje met 1 schroefje.
Draai de schroef er uit en verwijder het kapje.
Je kunt nu net met je vingers via de gaten bij het schoepje van de pomp.
Kun je deze draaien?
Als je er zo niet bij kunt of als de pomp (te) vast zit verwijder dan het bovenblad en de beide zijkanten.
Je kunt nu vanaf onderen bij de pomp komen.
Technische tekeningen, ga naar tabblad "Alle onderdelen en tekeningen", dan tabblad 2. De pomp is 14 0474 rechts onder, het kapje onder de zeef is 08 1712, rechts midden.
Geplaatst door:
K.Jacobs
Geplaatst op:
16-03-2012 14:02
K.Jacobs
Geplaatst op:
16-03-2012 14:02
Aan Harry0 die een gedetailleerd antwoord heeft gegeven op de vraag van George.
(of kan George deze vraag aan Harry doorsturen?)
Onze vaatwasser heeft hetzelfde probleem. Nu wil ik proberen van binnen uit aan de pomp te komen zoals omschreven door Harry.
Echter, hoe krijg ik het zogenaamde lager (onderdeel 056928) dat in de afdekking (onderdeel 081712) zit los? Ik kan de afdekking namelijk niet verwijderen zonder eerst dat lager te verwijderen.
Bij voorbaat dank voor uw eventuele reactie.
(of kan George deze vraag aan Harry doorsturen?)
Onze vaatwasser heeft hetzelfde probleem. Nu wil ik proberen van binnen uit aan de pomp te komen zoals omschreven door Harry.
Echter, hoe krijg ik het zogenaamde lager (onderdeel 056928) dat in de afdekking (onderdeel 081712) zit los? Ik kan de afdekking namelijk niet verwijderen zonder eerst dat lager te verwijderen.
Bij voorbaat dank voor uw eventuele reactie.
Geplaatst door:
george
Geplaatst op:
16-03-2012 14:54
george
Geplaatst op:
16-03-2012 14:54
Hallo,
middels een (wat viezig, maar wel nuttig) truucje ben ik er achter gekomen dat het mogelijk een verstopping is en niet zozeer dat de pomp vast zit. Het truucje is dat je blaast in de afvoerslang : dit moet makkelijk gaan. Bij onze vaatwasser gaat dit erg lastig, dus wss is de afvoerslang verstopt. Binnenkort ga ik de vaatwasser uitbouwen.
Prettige dag, george
middels een (wat viezig, maar wel nuttig) truucje ben ik er achter gekomen dat het mogelijk een verstopping is en niet zozeer dat de pomp vast zit. Het truucje is dat je blaast in de afvoerslang : dit moet makkelijk gaan. Bij onze vaatwasser gaat dit erg lastig, dus wss is de afvoerslang verstopt. Binnenkort ga ik de vaatwasser uitbouwen.
Prettige dag, george
Geplaatst door:
george
Geplaatst op:
25-03-2012 12:09
george
Geplaatst op:
25-03-2012 12:09
Hallo,
met hulp van m'n broer hebben we de Bosch weer aan de praat gekregen : het bleek dat er een klein plastic onderdeel in de pomp zat, zodat de schoepen niet meer konden draaien. Joepie, we hoeven niet meer af te wassen !
Prettige dag, george
met hulp van m'n broer hebben we de Bosch weer aan de praat gekregen : het bleek dat er een klein plastic onderdeel in de pomp zat, zodat de schoepen niet meer konden draaien. Joepie, we hoeven niet meer af te wassen !
Prettige dag, george
Geplaatst door:
Bolletje
Geplaatst op:
26-07-2012 11:09
Gewijzigd op:
26-07-2012 11:10
Bolletje
Geplaatst op:
26-07-2012 11:09
Gewijzigd op:
26-07-2012 11:10
Ook hier. Onderin stond een plas tot de deurrand. Haal rooster van bodem (draaien aan grijze buis), haal filters eruit (schoonmaken), 1 schroefje links aan plastic onderdeel losmaken (niet de twee).
Nu kon het vreemdgevormd kapje met vertikaal flapje (handig beetpakken) van het pompwieltje af. Je ziet 3 sluisjes waar het water in de pomp komt. Er zat een klein pastic onderdeeltje in van een pak sap of zo, een afbreekrandje van iets.
De boosdoener was dus het fijnmazige filter, dat was gescheurd, waardoor dit soort dingen de vaatwassser blokkeren. Die moet nog besteld.
Nu kon het vreemdgevormd kapje met vertikaal flapje (handig beetpakken) van het pompwieltje af. Je ziet 3 sluisjes waar het water in de pomp komt. Er zat een klein pastic onderdeeltje in van een pak sap of zo, een afbreekrandje van iets.
De boosdoener was dus het fijnmazige filter, dat was gescheurd, waardoor dit soort dingen de vaatwassser blokkeren. Die moet nog besteld.
Geplaatst door:
andre v.
Geplaatst op:
06-11-2012 19:21
andre v.
Geplaatst op:
06-11-2012 19:21
Dank Harry , voor je nuttige tip, pomp vastgelopen , kapje verwijderd en vuil weggehaald , nu loopt ie weer als een tierelier. Voorrijkosten uitgespaard en het onvermijdelijke verkooppraatje...
Geplaatst door:
Tetsia
Geplaatst op:
30-12-2012 00:46
Tetsia
Geplaatst op:
30-12-2012 00:46
Hallo. Onze vaatwasser pomp het water ook niet af. Ben bij het schoepje gekomen en er zat een stukje glas in. Ik wilde het er uit pakken maar het gleed naar beneden. Ik kon het schoepje wel weer draaien. Na een programma te hebben gedraaid nog steeds water in de machine en het schoepje wil niet meer draaien. Wat nu? Kan het ook zijn dat de machine moet resetten? Hij is ongeveer 12 jaar. Alvast bedankt voor een reactie.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-12-2012 10:24
HarryO
Geplaatst op:
30-12-2012 10:24
Laat al het water er uit lopen door de afvoerslang zo laag mogelijk te leggen.
Ga dan opzoek naar het stukje glas.
Als je de pomp niet meer aan het draaien krijgt moet de machine los om de pomp weer werkend te krijgen/te vervangen.
Ga dan opzoek naar het stukje glas.
Als je de pomp niet meer aan het draaien krijgt moet de machine los om de pomp weer werkend te krijgen/te vervangen.
Geplaatst door:
jarno haze
Geplaatst op:
22-01-2013 10:01
jarno haze
Geplaatst op:
22-01-2013 10:01
hier een klein vraagje van mij....mijn vaat wasser pompt het water niet weg en maakt het programma niet af. Hij bromde behoorlijk en nu ruik ik een brandlucht en werkt hij niet meer. Is de pomp nu doorgebrand? het is een bosch
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)