bosch vaatwasser storing watertoevoer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
G.Dekker
Geplaatst op:
19-02-2012 12:04
G.Dekker
Geplaatst op:
19-02-2012 12:04
Hallo heeft iemand idee wat het kan zijn.
De vaatwasser stond stil met nog veel water onderin bleek dat de pomp was vast gelopen door een prikkertje van de worst, deze heb ik gangbaar gemaakt de machine hersteld nu pompt hij wel het water af, maar als ik hem dan opnieuw aanzet geeft hij een waterkraantje aan in het display dus hij krijgt geen water volgens mij ik heb de zeven van het orginele waterslot schoongemaakt zonder resultaat, weet iemand of er misschien nog ergens een reset knop zit voor het waterslot ik denk zelf dat hier het probleem ergens zit, of misschien heeft u andere ervaring en oplossingen
De vaatwasser stond stil met nog veel water onderin bleek dat de pomp was vast gelopen door een prikkertje van de worst, deze heb ik gangbaar gemaakt de machine hersteld nu pompt hij wel het water af, maar als ik hem dan opnieuw aanzet geeft hij een waterkraantje aan in het display dus hij krijgt geen water volgens mij ik heb de zeven van het orginele waterslot schoongemaakt zonder resultaat, weet iemand of er misschien nog ergens een reset knop zit voor het waterslot ik denk zelf dat hier het probleem ergens zit, of misschien heeft u andere ervaring en oplossingen
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
27-02-2012 09:32
HarryO
Geplaatst op:
27-02-2012 09:32
Heb je ergens met water gelekt?
De lekkage sensor op de bodem van de machine heeft mogelijk ingegrepen waardoor het Aquaslot dicht blijf staan.
Graag type nummer zoals in de deur rand staat voor meer informatie.
De lekkage sensor op de bodem van de machine heeft mogelijk ingegrepen waardoor het Aquaslot dicht blijf staan.
Graag type nummer zoals in de deur rand staat voor meer informatie.
Geplaatst door:
G.Dekker
Geplaatst op:
27-02-2012 14:12
G.Dekker
Geplaatst op:
27-02-2012 14:12
Hallo Harry
Het gaat hier om een Bosch Silence
Type nr SL91511B
Het gaat hier om een Bosch Silence
Type nr SL91511B
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-02-2012 19:38
HarryO
Geplaatst op:
29-02-2012 19:38
Verwijder bovenblad en beide zijkanten.
Kijk of je water op de onderplaat van de machine ziet staat en of het rode vlottertje aan de linker zijkant wel soepel kan bewegen.
Kijk of je water op de onderplaat van de machine ziet staat en of het rode vlottertje aan de linker zijkant wel soepel kan bewegen.
Geplaatst door:
G.Dekker
Geplaatst op:
07-03-2012 13:37
G.Dekker
Geplaatst op:
07-03-2012 13:37
HAllo Harry
Bedankt nog voor je advies ik heb hem een paar weken stil laten staan, en nu doet hij het weer ik denk ook dat er water onderin is gekomen doordat de pomp vast heeft gezeten en dat het nu weer verdampt is want hij doet het weer ToFFFFFFFFF.
Gr Gerrie
Bedankt nog voor je advies ik heb hem een paar weken stil laten staan, en nu doet hij het weer ik denk ook dat er water onderin is gekomen doordat de pomp vast heeft gezeten en dat het nu weer verdampt is want hij doet het weer ToFFFFFFFFF.
Gr Gerrie
Geplaatst door:
Paul van Bers
Geplaatst op:
29-08-2021 20:15
Paul van Bers
Geplaatst op:
29-08-2021 20:15
Beste Harrie, Mijn Bosch v.w type Silence '3 in 1,' kreeg door het waterslot bij de kraan in de slang, na een stilstand van 2 wkn geen water. Onbezonnen heb ik het waterslot als slechts lekkagebeveiliging, er tussenuit gehaald. Toen kreeg ik een waterballet. De bodemplaat geopend om de vlotter te controleren. Ik trof op de bodemplaat een gore vette kleefmassa aan waarin de vlotter was vastgekleefd (Feitelijk de oorzaak van mijn waterstop). In de hoop dat de vlotter tevens niveau schakelaar is, alles daar weer gangbaar gemaakt. Maar de lekkage/ overstromen door teveel water blijft.
vraag 1; Kan de V.W. niet werken zonder het waterslot bij de kraan omdat er in de machine verder geen waterslot meer zit?
Zo ja dan weet ik wat te doen. zo niet wat te doen.
vraag 2 Dient de piepschuim vlotter op de bodem ook als nivo switch, of is er een aparte nivo schakelar/ relais?
mijn dank voor het advies. Hard nodig omdat mijn Russisch te slecht is.
vraag 1; Kan de V.W. niet werken zonder het waterslot bij de kraan omdat er in de machine verder geen waterslot meer zit?
Zo ja dan weet ik wat te doen. zo niet wat te doen.
vraag 2 Dient de piepschuim vlotter op de bodem ook als nivo switch, of is er een aparte nivo schakelar/ relais?
mijn dank voor het advies. Hard nodig omdat mijn Russisch te slecht is.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-09-2021 21:14
bennie
Geplaatst op:
19-09-2021 21:14
@paul.
Het waterslot dient er voor dat era
Alleen water word toegelaten in de machine als dat nodig is.
De piepschuim vlotter op de bodem is de overstromingsbeveiliging.
Zodra die geactiveerd is gaat de afvoerpomp lopen
Het waterslot dient er voor dat era
Alleen water word toegelaten in de machine als dat nodig is.
De piepschuim vlotter op de bodem is de overstromingsbeveiliging.
Zodra die geactiveerd is gaat de afvoerpomp lopen
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)