Siemens SL64561 wordt te heet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Stephan
Geplaatst op:
17-02-2012 07:58
Gewijzigd op:
25-02-2012 12:14
Stephan
Geplaatst op:
17-02-2012 07:58
Gewijzigd op:
25-02-2012 12:14
Mijn Siemens vaatwasser wordt te heet. De laaste tijd komt plastic vervormt uit de vaatwasser. Gek genoeg is ook het wasprogramma 'auto' sterkt korter gaan draaien. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Graag een reactie.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
27-02-2012 09:59
HarryO
Geplaatst op:
27-02-2012 09:59
Vermoedelijk blijft het verwarmings relais hangen of werkt de temperatuur sensor niet goed.
De sensor zit bij het element. Om hier bij te komen moet je het bovenblad en beide zijkanten verwijderen.
Het element zit bij de circulatie pomp.
Wat is de weerstands waarde van de sensor?
Het relais zit op de bedienings print in de deur.
De sensor zit bij het element. Om hier bij te komen moet je het bovenblad en beide zijkanten verwijderen.
Het element zit bij de circulatie pomp.
Wat is de weerstands waarde van de sensor?
Het relais zit op de bedienings print in de deur.
Geplaatst door:
Stephan
Geplaatst op:
04-03-2012 16:18
Stephan
Geplaatst op:
04-03-2012 16:18
Hallo Harry,
Dank je voor je bericht. Ik heb vandaag de moed opgevat om de vaatwasser open te halen. Het wordt namelijk nogal vervelend. Plastic kan niet meer zonder schade in de vaaywasser. Het is me gelukt om de vaatwasser uit de nis te halen en de zijkanten te verwijderen. Ik denk dat ik de sensor heb gezien (rechts naast de motor bovenop een ding met een ovale voorkant) maar die zit behoorlijk ver weg gestopt. Moet het hele wit plastic deel eraf of kan ik er zo bij? Wellicht is het beter om de reparatie te laten doen. Wat kost dat ongeveer?
Groeten, Stephan
Dank je voor je bericht. Ik heb vandaag de moed opgevat om de vaatwasser open te halen. Het wordt namelijk nogal vervelend. Plastic kan niet meer zonder schade in de vaaywasser. Het is me gelukt om de vaatwasser uit de nis te halen en de zijkanten te verwijderen. Ik denk dat ik de sensor heb gezien (rechts naast de motor bovenop een ding met een ovale voorkant) maar die zit behoorlijk ver weg gestopt. Moet het hele wit plastic deel eraf of kan ik er zo bij? Wellicht is het beter om de reparatie te laten doen. Wat kost dat ongeveer?
Groeten, Stephan
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-03-2012 18:48
HarryO
Geplaatst op:
04-03-2012 18:48
Mogelijk kun je er precies bij komen.
Meet de sensor eerst door vodat je hem er uit haalt.
Meet de sensor eerst door vodat je hem er uit haalt.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-03-2012 21:29
HarryO
Geplaatst op:
04-03-2012 21:29
Moet ik je natuurlijk wel de waarden geven...
De NTC unit heeft een dubbele functie, er zit een over verhittings schakelaar in die bij 85 graden open gaat. Deze schakelaar moet nu 0 Ohm zijn.
De NTC zelf is bij 25 graden rond de 48 KOhm en bij 20 graden rond de 55 KOhm.
De NTC unit heeft een dubbele functie, er zit een over verhittings schakelaar in die bij 85 graden open gaat. Deze schakelaar moet nu 0 Ohm zijn.
De NTC zelf is bij 25 graden rond de 48 KOhm en bij 20 graden rond de 55 KOhm.
Geplaatst door:
Stephan
Geplaatst op:
04-03-2012 21:43
Stephan
Geplaatst op:
04-03-2012 21:43
Hoi Harry,
Ik vind het een beetje ingewikkeld worden. Weet namelijk niet zeker of ik de goede sensor gevonden heb en kan er erg slecht bij. Wil er door iemand naar laten kijken.
Groeten, Stephan
Ik vind het een beetje ingewikkeld worden. Weet namelijk niet zeker of ik de goede sensor gevonden heb en kan er erg slecht bij. Wil er door iemand naar laten kijken.
Groeten, Stephan
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
05-03-2012 07:41
HarryO
Geplaatst op:
05-03-2012 07:41
Ik heb geen idee wat de reparatie gaat kosten, de NTC kost op de Siemens site € 26,66
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)