Vaatwasser droogt niet meer goed . |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Johan Kuiper
Geplaatst op:
30-01-2012 18:38
Johan Kuiper
Geplaatst op:
30-01-2012 18:38
Mijn Siemensvaatwasser SE24A663/EU/47 heeft 2 problemen:
1.Al langere tijd maakt hij een ronkend geluid bij het begin van het programma.Een soort terugslag geluidin de waterleiding, wat zich tijdens het programma,nog een paar keer laat horen.
Sinds gisteren verlopen de laatste 18/20 minuten erg traag en blijft dan lange tijd op 1 minuut staan. De vaat is niet meer goed droog.
Graag advies.Alvast dank en met vriendelijke groet,
Jos.
1.Al langere tijd maakt hij een ronkend geluid bij het begin van het programma.Een soort terugslag geluidin de waterleiding, wat zich tijdens het programma,nog een paar keer laat horen.
Sinds gisteren verlopen de laatste 18/20 minuten erg traag en blijft dan lange tijd op 1 minuut staan. De vaat is niet meer goed droog.
Graag advies.Alvast dank en met vriendelijke groet,
Jos.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-01-2012 07:43
HarryO
Geplaatst op:
31-01-2012 07:43
Meerdere oorzaken mogelijk.
Controleer de pomp op een evt verstopping.
Hiervoor moet je de zeven/filters er uit pakken en het schroefje los draaien wat je daar onder ziet zitten. Pak het klepje er uit en kijk of het schoepje vrij kan draaien.
Geef daarna machine als een Soda beurt.
Zet hiervoor de machine aan zonder vaat en wasmiddel op het programma met de hoogste temperatuur.
Als hij begint te verwarmen giet er dan een liter heet water bij waarin je een kopje Soda hebt opgelost.
Als hij dan op temperatuur is de machine uit zetten en een uurtje laten inweken.
Zet hem dan weer aan en laat hem de rest van het programma af lopen.
Controleer de pomp op een evt verstopping.
Hiervoor moet je de zeven/filters er uit pakken en het schroefje los draaien wat je daar onder ziet zitten. Pak het klepje er uit en kijk of het schoepje vrij kan draaien.
Geef daarna machine als een Soda beurt.
Zet hiervoor de machine aan zonder vaat en wasmiddel op het programma met de hoogste temperatuur.
Als hij begint te verwarmen giet er dan een liter heet water bij waarin je een kopje Soda hebt opgelost.
Als hij dan op temperatuur is de machine uit zetten en een uurtje laten inweken.
Zet hem dan weer aan en laat hem de rest van het programma af lopen.
Geplaatst door:
Björn Regeer
Geplaatst op:
04-02-2012 00:39
Björn Regeer
Geplaatst op:
04-02-2012 00:39
Harry, had je nog een idee voor mijn vaatwasserprobleem? anders wordt het voor mij onderdelen die ik kan evrkopen er uit halen en weg doen...... groetjes
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)