neff vaatwasser start niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bart
Geplaatst op:
14-01-2012 13:12
bart
Geplaatst op:
14-01-2012 13:12
als ik mijn vaatwasser wil starten hoor je het water erin lopen en vervolgens gebeurt er niets. (er is een verstopping op het riool geweest waar hij op aangesloten is) als ik de deur open staat er een laag water in de vaatwasser. vervolgens komt er in display te staan water afpompen. Dit doet hij wel maar als ik weer opnieuw start herhaald zich dit steeds. wat zou het kunnen zijn
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-01-2012 20:37
HarryO
Geplaatst op:
14-01-2012 20:37
Graag type nummer.
Geplaatst door:
bart
Geplaatst op:
15-01-2012 06:07
bart
Geplaatst op:
15-01-2012 06:07
S55T09X0EU/01
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-01-2012 08:19
Gewijzigd op:
15-01-2012 08:21
HarryO
Geplaatst op:
15-01-2012 08:19
Gewijzigd op:
15-01-2012 08:21
Dit is een machine uit de Bosch/Siemens stal.
Mogelijk zit de circulatie pomp verstopt of heb je lekkage.
In beide gevallen gaat hij afpompen.
Is de machine overgelopen/heeft hij gelekt tijdens de verstopping van de afvoer?
Bouw de machine uit en verwijder de zijkanten.
Aan de rechter kant zie de de circulatie pomp zitten. Kun je deze soepel de beide kanten opdraaien?
Verwijder in de machine de zeven/filters. Je ziet nu een schroefje, draai deze er uit en verwijder het dekseltje. Je ziet nu de schoep van de afvoerpomp. Kan deze soepel beide kanten op draaien?
Aan de linker kant zie je een transparante water unit. Is deze schoon? Hier rechts onder zit een unit met een rood armpje. Kan deze soepel bewegen is is deze unit schoon?
Is de bodem plaat onder de machine vochtig?
Mogelijk zit de circulatie pomp verstopt of heb je lekkage.
In beide gevallen gaat hij afpompen.
Is de machine overgelopen/heeft hij gelekt tijdens de verstopping van de afvoer?
Bouw de machine uit en verwijder de zijkanten.
Aan de rechter kant zie de de circulatie pomp zitten. Kun je deze soepel de beide kanten opdraaien?
Verwijder in de machine de zeven/filters. Je ziet nu een schroefje, draai deze er uit en verwijder het dekseltje. Je ziet nu de schoep van de afvoerpomp. Kan deze soepel beide kanten op draaien?
Aan de linker kant zie je een transparante water unit. Is deze schoon? Hier rechts onder zit een unit met een rood armpje. Kan deze soepel bewegen is is deze unit schoon?
Is de bodem plaat onder de machine vochtig?
Geplaatst door:
bart
Geplaatst op:
15-01-2012 10:43
bart
Geplaatst op:
15-01-2012 10:43
Bedankt voor de uitleg. Gedaan wat u vertelde. filters waren behoorlijk vies en aangekoekt. eveneens de vlotter. Vlotter nu weer beweegbaar en
schoon. de zeef rechtsboven een verkalkte plek.de motoren, schoep of rad alsook het schroefje met het klepje heb ik niet kunnen vinden. Ik weet dus niet of dit soepel draait. Heb hem weer in elkaar gezet in de hoop dat hij nu zou werken...helaas is dat niet het geval. weet u zeker dat er een klepje met schroef zit en dat ik de motor zo moet kunnen zien?
schoon. de zeef rechtsboven een verkalkte plek.de motoren, schoep of rad alsook het schroefje met het klepje heb ik niet kunnen vinden. Ik weet dus niet of dit soepel draait. Heb hem weer in elkaar gezet in de hoop dat hij nu zou werken...helaas is dat niet het geval. weet u zeker dat er een klepje met schroef zit en dat ik de motor zo moet kunnen zien?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-01-2012 20:22
Gewijzigd op:
15-01-2012 20:23
HarryO
Geplaatst op:
15-01-2012 20:22
Gewijzigd op:
15-01-2012 20:23
Volgens de gebruiksaanwijzing wel.
Neff site
Vul dan in: S55T09X0EU/01 en open het middelste document.
Uitleg staat op blz 29.
Neff site
Vul dan in: S55T09X0EU/01 en open het middelste document.
Uitleg staat op blz 29.
Geplaatst door:
bart
Geplaatst op:
16-01-2012 12:58
bart
Geplaatst op:
16-01-2012 12:58
wederom bedankt, ik heb het rad proberen te draaien en het gaat twee richtingen op. Ik weet niet of het soepel genoeg gaat omdat dit relatief is. Resultaat: hij doet nog steeds niets. Zou dit ook aan een vervuilde filter kunnen liggen die aan de linkerzijde is gemonteerd?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
16-01-2012 22:58
HarryO
Geplaatst op:
16-01-2012 22:58
Zou kunnen.
Probeer de Soda methode.
Laat de machine geheel leeg open door de afvoerslang in een teiltje te leggen.
Hang de slang weer terug.
Los een kopje Soda op in een liter heet water en giet dit in de machine.
Giet er nog een paar liter heet (kokend) water bij totdat er ong. 1 cm water in de machine staat.
Laat dit een paar uur inweken en zet hem dan aan. Met een beetje geluk pompt hij dit nu af en werkt hij weer.
Probeer de Soda methode.
Laat de machine geheel leeg open door de afvoerslang in een teiltje te leggen.
Hang de slang weer terug.
Los een kopje Soda op in een liter heet water en giet dit in de machine.
Giet er nog een paar liter heet (kokend) water bij totdat er ong. 1 cm water in de machine staat.
Laat dit een paar uur inweken en zet hem dan aan. Met een beetje geluk pompt hij dit nu af en werkt hij weer.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)