aardlek er uit miele G 858 SCVI |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
marcel
Geplaatst op:
09-08-2010 22:25
marcel
Geplaatst op:
09-08-2010 22:25
De aardlek klapt er uit tijdens het wasprogramma van de vaatwasser. Dit gebeurd al vrij snel nadat hij ingeschakelt wordt. Geen sporen van water te zien nadat ik hem open heb gemaakt. Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
(Bijna) alles kan
Geplaatst op:
09-08-2010 23:48
(Bijna) alles kan
Geplaatst op:
09-08-2010 23:48
Gebeurt dat na het vullen met water of op een ander moment ?
Geplaatst door:
marcel
Geplaatst op:
10-08-2010 14:42
marcel
Geplaatst op:
10-08-2010 14:42
Het is gebeurd nadat hij heeft gewassen en de tablet heeft gepakt. de vaat was schoon. Hij onthoudt nu waarschijnlijk waar hij is gebleven en gaat daar verder en binnen no time klapt de aardlek eruit.
Geplaatst door:
Geplaatst op:
10-08-2010 17:25
Geplaatst op:
10-08-2010 17:25
Waarschijnlijk het verwarmingselement.
Deze doormeten of hier een aardsluiting in zit.
Deze doormeten of hier een aardsluiting in zit.
Geplaatst door:
ErikH
Geplaatst op:
18-08-2010 15:21
Gewijzigd op:
19-08-2010 09:15
ErikH
Geplaatst op:
18-08-2010 15:21
Gewijzigd op:
19-08-2010 09:15
Bij mij vloog de aardlek er ook ineens uit vorige week. Ik ben gaan meten en vond dat de
niveauschakelaar (bij de circulatiepomp) een te lage isolatieweerstand had.
Ik heb de schakelaar net (vandaag) vervangen en de aardlek is daarmee verholpen.
Ik heb de machine net een rondje laten proefdraaien en dat loopt hij nu helemaal door.
Misschien is dit wel de oplossing van de storing.
Ik ben er alleen niet helemaal van overtuigd of het waterniveau wel hoog genoeg is. Ondanks dat de machine het programma afloopt lijkt het dat het verwarmingselement gedeeltelijk boven het water uitsteekt. EDIT: Waterniveau moet minstens 4 mm boven de grove zeef staan (dit staat zo beschreven in de gebruiksaanwijzing). Gelukkig is dat in orde.
niveauschakelaar (bij de circulatiepomp) een te lage isolatieweerstand had.
Ik heb de schakelaar net (vandaag) vervangen en de aardlek is daarmee verholpen.
Ik heb de machine net een rondje laten proefdraaien en dat loopt hij nu helemaal door.
Misschien is dit wel de oplossing van de storing.
Ik ben er alleen niet helemaal van overtuigd of het waterniveau wel hoog genoeg is. Ondanks dat de machine het programma afloopt lijkt het dat het verwarmingselement gedeeltelijk boven het water uitsteekt. EDIT: Waterniveau moet minstens 4 mm boven de grove zeef staan (dit staat zo beschreven in de gebruiksaanwijzing). Gelukkig is dat in orde.
Geplaatst door:
marcel
Geplaatst op:
29-08-2010 11:56
marcel
Geplaatst op:
29-08-2010 11:56
Dank je wel erik voor je reactie. zal ik zeker even na meten of dat het is. heb er voor de rest nog niet naar gekeken,(vakantie). Morgen weten we meer.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)