ariston LFT114A/HA START NIET |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Joris
Geplaatst op:
20-01-2017 12:35
Joris
Geplaatst op:
20-01-2017 12:35
Bij mij is de vaatwasser in de loop der jaren (inmiddels +-6 jaar oud) steeds meer herrie gaan maken, hoewel niet ratelend ofzo. Verder is onlangs de power knop er mee gestopt. Vreemder is echter nog, dat hij nu direct aan gaat wanneer er op de programmara knop wordt gedrukt. Hierdoor is er echter geen ander dan het standaard programma in te stellen.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
20-01-2017 16:49
HarryO
Geplaatst op:
20-01-2017 16:49
Ik denk dat de programma selectie niet meer werkt omdat de aan/uit knop zijn werk niet meer doet.
Haal de bovenste helft van de deur los en controleer het bedienings paneel op vocht, smeer of slechte stekker verbinding.
Het lawaai word mogelijk veroorzaakt door inwendige vervuiling van de machine.
Geef hem hiervoor eens een beurt met een machine reiniger.
Haal de bovenste helft van de deur los en controleer het bedienings paneel op vocht, smeer of slechte stekker verbinding.
Het lawaai word mogelijk veroorzaakt door inwendige vervuiling van de machine.
Geef hem hiervoor eens een beurt met een machine reiniger.
Geplaatst door:
Ralf Bekers
Geplaatst op:
08-05-2017 11:18
Ralf Bekers
Geplaatst op:
08-05-2017 11:18
Weet iemand misschien ook water aan de hand is als het 1e en 3e ledje brand? De vaatwasser start wel, maar na ongeveer 1 minuut klinkt er een korte piep waarna dus het 1e en het 3e ledje gaan knipperen. Is het iets met de pomp misschien?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
08-05-2017 22:12
HarryO
Geplaatst op:
08-05-2017 22:12
1 en 3 is een verstopte of vast zittende afvoerpomp.
Zeef er uit en dan de pomp controleren op soepel draaien.
Als hij wel kan draaien dan zit er mogelijk een prut ophoping in de slang.
Blaas dan eens stevig in de afvoerslang. Vies, ik weet het...
Zeef er uit en dan de pomp controleren op soepel draaien.
Als hij wel kan draaien dan zit er mogelijk een prut ophoping in de slang.
Blaas dan eens stevig in de afvoerslang. Vies, ik weet het...
Geplaatst door:
Andries
Geplaatst op:
05-12-2017 21:15
Andries
Geplaatst op:
05-12-2017 21:15
Kan het zijn dat de Ariston vaatwasser helemaal niet zal starten als de verwarming stuk is?
Ook bij mij namelijk geen foutcode maar ook geen enkele piep als ik deur dicht doe. De schakelaar in deur is wel goed.
welke controles worden bij deur sluiten uitgevoerd dat de rest van de cyclus start kan tegenhouden? Voorbeeld waterdruk, verwarming, filter of iets anders?
Iemand die dit zelfde probleem inmiddels heeft kunnen (laten) oplossen?
Machine is de oud voor laten repareren dus wil een laatste poging doen.
al vast hartelijk dank !. mvg
Ook bij mij namelijk geen foutcode maar ook geen enkele piep als ik deur dicht doe. De schakelaar in deur is wel goed.
welke controles worden bij deur sluiten uitgevoerd dat de rest van de cyclus start kan tegenhouden? Voorbeeld waterdruk, verwarming, filter of iets anders?
Iemand die dit zelfde probleem inmiddels heeft kunnen (laten) oplossen?
Machine is de oud voor laten repareren dus wil een laatste poging doen.
al vast hartelijk dank !. mvg
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-12-2017 22:25
bennie
Geplaatst op:
08-12-2017 22:25
branden er nog wel lampjes of lijkt het net alsof de stekker eruit is
Geplaatst door:
Andries
Geplaatst op:
13-12-2017 12:44
Gewijzigd op:
13-12-2017 13:00
Andries
Geplaatst op:
13-12-2017 12:44
Gewijzigd op:
13-12-2017 13:00
Alle lampjes en selecties doen het normaal en programma keuze is gewoon te maken en alles lijkt dus normaal (geen knipperende lampjes e.d.) De enige is als ik de deur dicht doe, de programma niet wordt gestart: dat betekend geen pieptoon, dus helemaal niets.
Ik heb als test de deur schakelaar doorgementen en ookeen keer doorverbonden maar geen verschil. Ook heb ik de aansluit stekkers op de printplaat beneden opnieuw aangedrukt. Het zou om een verbroken verbinding tussen deurschakelaar en printplaat kunnen gaan, maar de vraag is of er ook andere componenten kunnen zijn die een start kunnen tegenhouden. Uitgestelde starttijd is op dit model niet mogelijk.
vraag is dus of een defecte verwarming of een andere defecte sensor een start zonder melding zal tegenhouden.
alle ideeen wat het zou kunnen zijn, zijn welkom!
Ik heb als test de deur schakelaar doorgementen en ookeen keer doorverbonden maar geen verschil. Ook heb ik de aansluit stekkers op de printplaat beneden opnieuw aangedrukt. Het zou om een verbroken verbinding tussen deurschakelaar en printplaat kunnen gaan, maar de vraag is of er ook andere componenten kunnen zijn die een start kunnen tegenhouden. Uitgestelde starttijd is op dit model niet mogelijk.
vraag is dus of een defecte verwarming of een andere defecte sensor een start zonder melding zal tegenhouden.
alle ideeen wat het zou kunnen zijn, zijn welkom!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-12-2017 21:19
bennie
Geplaatst op:
14-12-2017 21:19
het kan van alles zijn helaas
het verwarmingselement kan je doormeten
deze moet tussen de 25 en de 100 ohm zijn
je kan ook de draadboom controleren in het schanierende deel van de deur
het verwarmingselement kan je doormeten
deze moet tussen de 25 en de 100 ohm zijn
je kan ook de draadboom controleren in het schanierende deel van de deur
Geplaatst door:
Andries
Geplaatst op:
29-12-2017 18:48
Andries
Geplaatst op:
29-12-2017 18:48
Het probleem was een breuk in een van de draden.
Gevonden door de draden van deurschakelaar nar print te volgen en het vanaf de schakelaar stekker naar de printplaat door te meten.
De breuk zat dus op de plaats waar draadboom achter de plaat verdwijnt en is dus pas zichtbaar als je de onderste plaat van de deur ook losmaakt.
Gevonden door de draden van deurschakelaar nar print te volgen en het vanaf de schakelaar stekker naar de printplaat door te meten.
De breuk zat dus op de plaats waar draadboom achter de plaat verdwijnt en is dus pas zichtbaar als je de onderste plaat van de deur ook losmaakt.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-12-2017 18:55
bennie
Geplaatst op:
29-12-2017 18:55
Mooi dat je het gevonden hebt, je hebt toch wel een stuk er tussenweg gehaalt en een nieuw stuk tussen gezet?
Want repareren in het beweegbare deel is vragen om moeilijkheden.
Want repareren in het beweegbare deel is vragen om moeilijkheden.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)