storing pelgrim 7 piepjes code |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
frits dries
Geplaatst op:
19-12-2011 20:56
Gewijzigd op:
19-12-2011 20:57
frits dries
Geplaatst op:
19-12-2011 20:56
Gewijzigd op:
19-12-2011 20:57
De pelgrim vaatwasser van mijn dochter iis kapot, hij start met afpompen (zal wel normaal zijn) en hierna wordt er water ingenomen komt de vaatwasser in de storing. De pomp getrokken en deze pompt goed. Informatie in dit forum gaf informatie dat de flowmeter (linkerzijde reed contact op turbine rad)maar de funktie getest (reed contact werkt, rad draaid soepel) maar de storing blijft. links achter/onder de vaatwasser zit een container achter het zoutvat wat helemaal vol zit met een oranje bruin korrelig goedje. Ik weet niet wat dit is en of dit normaal is. Kan iemand me verder helpen??
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-12-2011 09:33
HarryO
Geplaatst op:
22-12-2011 09:33
Graag type nummer.
Pelgrim maakt zelf geen vaatwassers en is een Whirlpool of AEG/Electrolux fabrikaat.
Het goedje in het vat is het gedeelte van de machine wat er voor zorgt dat het water "zacht" word en wat er dus in hoort te zitten.
Als hij water ingenomen heeft staat dit dan in de machine en zo ja hoe hoog?
Giet er eens wat water bij tot net onder de rand van het rubber. Gaat hij dan wel verder dan heeft de nivo regelaar niet het juiste signaal afgegeven of heb je een verstopping in de slang van de nivoregelaar.
Gaat hij dan ook niet verder controleer dan het verwarminhs element.
Pelgrim maakt zelf geen vaatwassers en is een Whirlpool of AEG/Electrolux fabrikaat.
Het goedje in het vat is het gedeelte van de machine wat er voor zorgt dat het water "zacht" word en wat er dus in hoort te zitten.
Als hij water ingenomen heeft staat dit dan in de machine en zo ja hoe hoog?
Giet er eens wat water bij tot net onder de rand van het rubber. Gaat hij dan wel verder dan heeft de nivo regelaar niet het juiste signaal afgegeven of heb je een verstopping in de slang van de nivoregelaar.
Gaat hij dan ook niet verder controleer dan het verwarminhs element.
Geplaatst door:
frits dries
Geplaatst op:
22-12-2011 10:12
frits dries
Geplaatst op:
22-12-2011 10:12
Ik heb na het lezen van dit en ander forums de machine een beurt gegeven met soda opgelost in heet water, FF in laten trekken en gestart (spoelen).
Alle stekkers behandeld met contact spray (WD40), flowmeter, turbine links achter getest, reedcontact werkt (gemeten) en bij het draaien van het turbinerad hoor ik het reed contact schakelen.
afpomp-pomp getrokken, draaid soepel en afpompleiding is door. Op dit moment is het probleem opgelost maar ik weet niet wat nu exact de oorzaak was. Tijdens de klus(sen)wel een groot stuk glas uit de zuigkorf van de pompen gehaald.
Alle stekkers behandeld met contact spray (WD40), flowmeter, turbine links achter getest, reedcontact werkt (gemeten) en bij het draaien van het turbinerad hoor ik het reed contact schakelen.
afpomp-pomp getrokken, draaid soepel en afpompleiding is door. Op dit moment is het probleem opgelost maar ik weet niet wat nu exact de oorzaak was. Tijdens de klus(sen)wel een groot stuk glas uit de zuigkorf van de pompen gehaald.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)