afvoerpomp of iets anders |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
30-10-2011 10:37
Johan
Geplaatst op:
30-10-2011 10:37
Bosch SVG5603/07 inbouw.
Na vele jaren trouwe dienst moeten nu weer met de hand afwassen.
Na het gebruik van een programma, is de vaat nog vuil en staat het filter onder water.
Ik heb het filter schoongemaakt, leeg geschept en de pomp afdekking eraf gehaald. De pomp wil wel draaien (ik voel een machnetisch weerstand). Alles weer in elkaar, met de afvoerslang in een emmer. Het kortste programma (35 m) gooit er in het beginn 2x wat koudwater uit (ong 2 liter) verder gebeurt er niets meer.
Wat kan dit zijn?
Bvd.
Na vele jaren trouwe dienst moeten nu weer met de hand afwassen.
Na het gebruik van een programma, is de vaat nog vuil en staat het filter onder water.
Ik heb het filter schoongemaakt, leeg geschept en de pomp afdekking eraf gehaald. De pomp wil wel draaien (ik voel een machnetisch weerstand). Alles weer in elkaar, met de afvoerslang in een emmer. Het kortste programma (35 m) gooit er in het beginn 2x wat koudwater uit (ong 2 liter) verder gebeurt er niets meer.
Wat kan dit zijn?
Bvd.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-10-2011 22:04
HarryO
Geplaatst op:
30-10-2011 22:04
De machine heeft 2 pompen. Een afvoerpomp en een circulatie pomp.
De circulatie pomp zit onder het filter en hier kun je net met je vingers bij het schoepje komen.
De afvoer pomp kom je alleen van onderen/zijkant bij.
Verwijder de beide zijkanten en je kunt bij de afvoer en circulatie pomp komen.
Beide moeten soepel draaien.
De circulatie pomp zit onder het filter en hier kun je net met je vingers bij het schoepje komen.
De afvoer pomp kom je alleen van onderen/zijkant bij.
Verwijder de beide zijkanten en je kunt bij de afvoer en circulatie pomp komen.
Beide moeten soepel draaien.
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
01-11-2011 09:04
Gewijzigd op:
01-11-2011 09:08
Johan
Geplaatst op:
01-11-2011 09:04
Gewijzigd op:
01-11-2011 09:08
Zojuist de machine uitgebouwd, en zijpaneel verwijdert.
Rond A is er lekkage,
Bij B, lijkt er bijna een verstopping te zitten.
De machine is 13 jaar oud.
Wat adviseren jullie.
Rond A is er lekkage,
Bij B, lijkt er bijna een verstopping te zitten.
De machine is 13 jaar oud.
Wat adviseren jullie.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
03-11-2011 07:48
HarryO
Geplaatst op:
03-11-2011 07:48
Lijkt op aangekoekte prut.
Het gehele gedeelte A kan uit elkaar. Maak dit grondig schoon en probeer opnieuw.
Het gedeelte B heb je mogelijk (nog) geen last van.
Je kunt deze gehele kunststof unit verwijderen en doorspoelen met heet water met en schoonmaak middel. Je kunt hem ook via bv een tuinslang doorpersen.
Doe dit voorzichtig, het is nl een dikke plastic zak.
Het gehele gedeelte A kan uit elkaar. Maak dit grondig schoon en probeer opnieuw.
Het gedeelte B heb je mogelijk (nog) geen last van.
Je kunt deze gehele kunststof unit verwijderen en doorspoelen met heet water met en schoonmaak middel. Je kunt hem ook via bv een tuinslang doorpersen.
Doe dit voorzichtig, het is nl een dikke plastic zak.
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
05-11-2011 12:22
Gewijzigd op:
05-11-2011 12:23
Johan
Geplaatst op:
05-11-2011 12:22
Gewijzigd op:
05-11-2011 12:23
Hallo HarryO,
Ik heb onderdeel A schoongemaakt. Meest kalk aanslag. Alleen in de slang rechtonder zat een dikke drap.
Deze heb ik met een buigveer 5/8 open geport. De vaatwasser op zijn andere zij, en door gespoeld met een spuitfles. De prut kwam uit het filter huis.
Vol goede hoop, alles weer in elkaar gezet en gestart.
Omdat de machine nog voor de keuken staat, en de zijkant er nog af is, kan ik zien wat er gebeurt.
Na het starten loopt het labyrint vol water, en vervolgens loopt het weer weg.
Verder gebeurt er niets meer. Ik hoor zo af en toe een klik.
Zou ik ergens moeten kunnen voelen dat hij opwarmt. Ik voel niks.
Ik heb onderdeel A schoongemaakt. Meest kalk aanslag. Alleen in de slang rechtonder zat een dikke drap.
Deze heb ik met een buigveer 5/8 open geport. De vaatwasser op zijn andere zij, en door gespoeld met een spuitfles. De prut kwam uit het filter huis.
Vol goede hoop, alles weer in elkaar gezet en gestart.
Omdat de machine nog voor de keuken staat, en de zijkant er nog af is, kan ik zien wat er gebeurt.
Na het starten loopt het labyrint vol water, en vervolgens loopt het weer weg.
Verder gebeurt er niets meer. Ik hoor zo af en toe een klik.
Zou ik ergens moeten kunnen voelen dat hij opwarmt. Ik voel niks.
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
13-11-2011 14:50
Johan
Geplaatst op:
13-11-2011 14:50
Ik had de vaatwasser progamma's goed moeten bekijken, toen hij het nog gooed deed.
Maar tja, dat heb ik niet gedaan.
Nu hij het niet goed doet, weet ik dus ook niet waar het fout gaat. Weet iemand wat de normale volgorde is, zoals water nemen, circuleren, opwarmen, afpompen etc. En hoe is dat te controleren?
Of is er een topic warin dat al beschreven is?
Maar tja, dat heb ik niet gedaan.
Nu hij het niet goed doet, weet ik dus ook niet waar het fout gaat. Weet iemand wat de normale volgorde is, zoals water nemen, circuleren, opwarmen, afpompen etc. En hoe is dat te controleren?
Of is er een topic warin dat al beschreven is?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-11-2011 16:44
Gewijzigd op:
13-11-2011 16:45
HarryO
Geplaatst op:
13-11-2011 16:44
Gewijzigd op:
13-11-2011 16:45
Kijk eens wat je hier mee kunt.
Site is traag, even wachten en dan rechts onderaan kiezen voor "Get Manual"
Site is traag, even wachten en dan rechts onderaan kiezen voor "Get Manual"
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
20-11-2011 16:39
Johan
Geplaatst op:
20-11-2011 16:39
Stroring is bekend...de Circulatiepomp zat vast. De stator werd ook behoorlijk heet, terwijl er verder niks gebeurde.
Nadat ik de circulatie pomp van een andere (reeds overleden) Bosch vaatwasser in handen kreeg, wist ik dat die alu-ribben onderdeel zijn van de rotor, en dat die muurvast.
Na met een kromme punttang wat te wrikken kwam er weer wat beweging in de rotor. Na een poosje bewegen samen met wat contactpray ging het zo soepel dat ik hem met de vingers kon rond draaien.
Machine weer rechtop gezet en maar weer een programma draaien. De 1e keer ging de rotor weer niet draaien, maar nadat ik hem met een sateprikker op gang had geholpen liep alles keurig door.
Bij het volgende test-programma ging de pomp wel uit zichzelf draaien.
Gezien z'n leeftijd en de kosten voor een circlutatie pomp ga ik die toch maar niet vervangen.
Nadat ik de circulatie pomp van een andere (reeds overleden) Bosch vaatwasser in handen kreeg, wist ik dat die alu-ribben onderdeel zijn van de rotor, en dat die muurvast.
Na met een kromme punttang wat te wrikken kwam er weer wat beweging in de rotor. Na een poosje bewegen samen met wat contactpray ging het zo soepel dat ik hem met de vingers kon rond draaien.
Machine weer rechtop gezet en maar weer een programma draaien. De 1e keer ging de rotor weer niet draaien, maar nadat ik hem met een sateprikker op gang had geholpen liep alles keurig door.
Bij het volgende test-programma ging de pomp wel uit zichzelf draaien.
Gezien z'n leeftijd en de kosten voor een circlutatie pomp ga ik die toch maar niet vervangen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)