Vaatwasser Bosch sgs5602/07 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Gerrit
Geplaatst op:
13-10-2011 21:27
Gerrit
Geplaatst op:
13-10-2011 21:27
Onze vaatwasser hebben wij een aantal weken niet gebruikt. Deze week de vaat er weer eens ingezet en hadden het volgende probleem. De machine startte gewoon, maar gaf toch een iets andere schoonmaaktijd aan dan normaal. Toen het programma afgewerkt was bleek bij openen van de deur, dat het klepje van de tablet nog gesloten was en het tablet er nog voor een deel in zat. Ook was alles gewoon nat maar wel koud. Hoe kan het dat een machine na een paar weken rust plots niet meer werkt. Kan dit met kalk te maken hebben? En hoe word trouwens het openen van het zeep klepje gerealiseerd, want ik snap er weinig van. Ik heb inmiddels de zijwanden en het bovenblad van de machine afgehaald en de rockwol isolatie er af gehaald. Wie kan mij vertellen waar ik de storing moet zoeken.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-10-2011 22:55
Gewijzigd op:
13-10-2011 23:05
HarryO
Geplaatst op:
13-10-2011 22:55
Gewijzigd op:
13-10-2011 23:05
Is een gok maar geef hem eens een soda beurt.
Als test vooraf: als je er wat water in gooit en hem aanzet, gaat hij dan ook pompen?
Of bij de toetsen combinatie "Sterk"en "Eco"
Zo ja: gooi een emmer heet water waarin je een kopje soda in hebt opgelost in de machine en laat hem een uurtje zo staan.
Zet dan de machine aan en laat hem z'n programma aflopen. Mogelijk lost het soda de aanslag in de machine/pomp/slangen voldoende op om hem weer werkend te krijgen.
Controleer ook de pomp op verstopping.
Zie Gebruiksaanwijzing en vul als nummer sgs5602/07 in.
Het klepje gaat open vanuit het programma. Achter het klepje zit een magnetische spoel met een vergrendeling of het gaat door een verwarmings weerstandje.
Staat er ook een melding op het display of branden/knipperen er lampjes die dit anders niet doen?
Als test vooraf: als je er wat water in gooit en hem aanzet, gaat hij dan ook pompen?
Of bij de toetsen combinatie "Sterk"en "Eco"
Zo ja: gooi een emmer heet water waarin je een kopje soda in hebt opgelost in de machine en laat hem een uurtje zo staan.
Zet dan de machine aan en laat hem z'n programma aflopen. Mogelijk lost het soda de aanslag in de machine/pomp/slangen voldoende op om hem weer werkend te krijgen.
Controleer ook de pomp op verstopping.
Zie Gebruiksaanwijzing en vul als nummer sgs5602/07 in.
Het klepje gaat open vanuit het programma. Achter het klepje zit een magnetische spoel met een vergrendeling of het gaat door een verwarmings weerstandje.
Staat er ook een melding op het display of branden/knipperen er lampjes die dit anders niet doen?
Geplaatst door:
Gerrit
Geplaatst op:
14-10-2011 08:24
Gerrit
Geplaatst op:
14-10-2011 08:24
Hallo Harry,
Op de eerste plaats mijn dank voor je reactie.
Ik zal de soda tip eens gaan proberen.
Immers is, niet geschoten altijd mis.
Wat betreft de foutmeldingen, helemaal niks.
Het enige wat ons op valt is de kortere programma tijd. Normaal was dat iets van 83 minuten en nu is dit iets van 68 minuten. De Eco of Sterk knop zit niet op deze macine overigens.
Op de eerste plaats mijn dank voor je reactie.
Ik zal de soda tip eens gaan proberen.
Immers is, niet geschoten altijd mis.
Wat betreft de foutmeldingen, helemaal niks.
Het enige wat ons op valt is de kortere programma tijd. Normaal was dat iets van 83 minuten en nu is dit iets van 68 minuten. De Eco of Sterk knop zit niet op deze macine overigens.
Geplaatst door:
Gerrit
Geplaatst op:
14-10-2011 12:25
Gerrit
Geplaatst op:
14-10-2011 12:25
De Soda tip heb ik inmiddles uitgevoerd, maar helaas geen resultaat.
Ik heb de machine nogmaals geprobeerd.
Het 55 graden programma ingesteld en de machine start met een verwachte tijd van 70 minuten. De machine begon netjes met afpompen en daarna met het vullen van leidingwater. Daarna hoor je even het iets teveel geladen water wegpompen, waarna vervolgens de machine meteen gaat wassen (met koud water) dit blijft de machine gedurende 20 minuten doen. Daarna weer afpompen en wederom water vullen. Het ritueel begon dus gewoon weer opnieuw.Toen de klok op 20 minuten stond heb ik het programma maar beeïndigd en de klep weer open gedaan. Het deksel van het zeel reservoir zat ook nog steeds dicht.
Conclusie ik weet het niet meer........
Iemand nog tips ??
Ik heb de machine nogmaals geprobeerd.
Het 55 graden programma ingesteld en de machine start met een verwachte tijd van 70 minuten. De machine begon netjes met afpompen en daarna met het vullen van leidingwater. Daarna hoor je even het iets teveel geladen water wegpompen, waarna vervolgens de machine meteen gaat wassen (met koud water) dit blijft de machine gedurende 20 minuten doen. Daarna weer afpompen en wederom water vullen. Het ritueel begon dus gewoon weer opnieuw.Toen de klok op 20 minuten stond heb ik het programma maar beeïndigd en de klep weer open gedaan. Het deksel van het zeel reservoir zat ook nog steeds dicht.
Conclusie ik weet het niet meer........
Iemand nog tips ??
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-10-2011 10:03
Gewijzigd op:
15-10-2011 10:06
HarryO
Geplaatst op:
15-10-2011 10:03
Gewijzigd op:
15-10-2011 10:06
De link naar de gebruiksaanwijzing werkt niet zie ik.deze wel. Pagina 82 en verder.
Lijkt op probleem met verwarming of een verstopping.
Lijkt op probleem met verwarming of een verstopping.
Geplaatst door:
Gerrit
Geplaatst op:
15-10-2011 22:50
Gerrit
Geplaatst op:
15-10-2011 22:50
Ben nu 2 dagen bezig geweest met de vaatwasser.
Het resultaat is, dat de vaatwasser nu op zijn laatste rustplaats ligt (de gemeente werf).
Aangezien de Bosch SGS5602/07 heeft zijn diensten wel bewezen hebben wij hier met algemene stemmen besloten. Dus er staat hier inmiddels weer een geheel nieuwe Bosch SMS58M92EU vaatwasmachine te draaien. Deze machine is beduidend stiller als de oude en verbruikt minder water en stroom volgens de folder. En er zitten slimmere functies op. Dus nu maar hopen dat deze machine ook weer zijn diensten gaat bewijzen.
Bedankt voor het meedenken en wellicht tot een volgende ronde.
Gerrit
Het resultaat is, dat de vaatwasser nu op zijn laatste rustplaats ligt (de gemeente werf).
Aangezien de Bosch SGS5602/07 heeft zijn diensten wel bewezen hebben wij hier met algemene stemmen besloten. Dus er staat hier inmiddels weer een geheel nieuwe Bosch SMS58M92EU vaatwasmachine te draaien. Deze machine is beduidend stiller als de oude en verbruikt minder water en stroom volgens de folder. En er zitten slimmere functies op. Dus nu maar hopen dat deze machine ook weer zijn diensten gaat bewijzen.
Bedankt voor het meedenken en wellicht tot een volgende ronde.
Gerrit
Geplaatst door:
Jo
Geplaatst op:
25-12-2019 13:47
Jo
Geplaatst op:
25-12-2019 13:47
Hallo
Wie kan mij helpen met dit probleem.
De mijne laat water onder in de bak staan wat niet weg loopt. De vaat is niet zuiver en hij geeft een zoem geluid als ik hem aan zet.
Wie kan mij zeggen of helpen aan de oplossing ?
Grtjes Jo
Wie kan mij helpen met dit probleem.
De mijne laat water onder in de bak staan wat niet weg loopt. De vaat is niet zuiver en hij geeft een zoem geluid als ik hem aan zet.
Wie kan mij zeggen of helpen aan de oplossing ?
Grtjes Jo
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-12-2019 14:54
bennie
Geplaatst op:
25-12-2019 14:54
Dag Jo.
Heb je ook een bosch?
Mag ik dan het E-nummer wat op het typeplaatje op de deurrand staat?
Hang de afvoerslang eens in een emmer en start de machine eens.
Komt er water uit de slang?
Zo niet, blaas er dan eens in.
Borrelt het dan onderin de vaatwasser?
Ja, dan is de afvoerpomp kapot of geblokkeerd door een stukje glas oid.
Heb je ook een bosch?
Mag ik dan het E-nummer wat op het typeplaatje op de deurrand staat?
Hang de afvoerslang eens in een emmer en start de machine eens.
Komt er water uit de slang?
Zo niet, blaas er dan eens in.
Borrelt het dan onderin de vaatwasser?
Ja, dan is de afvoerpomp kapot of geblokkeerd door een stukje glas oid.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)