Bosch vaatwasser blijft hangen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Marco Krijgsman
Geplaatst op:
28-09-2011 11:42
Marco Krijgsman
Geplaatst op:
28-09-2011 11:42
Onze bosch vaatwasser van 3 jaar oud blijft hangen bij de laatste minuut van het programma. Hij blijft dan maar afzuigen terwijl er geen water aanwezig is. De vaat is wel schoon. wij zijn altijd erg zuinig geweest op de vaatwasser en met regelmaat laten schoonspoelen en ontkalken.
Wat kan dit zijn?
Wat kan dit zijn?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
05-10-2011 21:32
HarryO
Geplaatst op:
05-10-2011 21:32
De 1 minuut melding staat niet voor een fout maar voor een "tijd correctie" van het programma. De machine is sneller klaar dan werwacht. Dit kan meerdere oorzaken hebben.
Geef de machine als eerste een Soda beurt.
Hij pompt en circuleert nog dus dit kan op de "simpele manier".
Laat de machine een wasbeurt starten zonder zeep en vaat.
Als het water warm is een liter heet water waar een kopje soda in is opgelost er bij gooien. Even aanzetten en dan weer uitzetten. Uurtje laten inweken en z'n was programma af laten werken.
Mogelijk is het dan opgelost.
Geef de machine als eerste een Soda beurt.
Hij pompt en circuleert nog dus dit kan op de "simpele manier".
Laat de machine een wasbeurt starten zonder zeep en vaat.
Als het water warm is een liter heet water waar een kopje soda in is opgelost er bij gooien. Even aanzetten en dan weer uitzetten. Uurtje laten inweken en z'n was programma af laten werken.
Mogelijk is het dan opgelost.
Geplaatst door:
Marco Krijgsman
Geplaatst op:
06-10-2011 08:49
Marco Krijgsman
Geplaatst op:
06-10-2011 08:49
Ik ga het proberen, bedankt.
Overigens vind ik de term tijdcorrectie wat vreemd. Als ik hem om bijv 7:00 aanzet en hij geeft 40 min aan dan is hij 7:40 klaar, maar doordat hij blijft hangen op 1 min slaat hij niet af, hij kan dan dus een hele nacht door blijven 'pompen'.
Ik ga de sodatruc morgen proberen, op hoop van zegen.
Overigens vind ik de term tijdcorrectie wat vreemd. Als ik hem om bijv 7:00 aanzet en hij geeft 40 min aan dan is hij 7:40 klaar, maar doordat hij blijft hangen op 1 min slaat hij niet af, hij kan dan dus een hele nacht door blijven 'pompen'.
Ik ga de sodatruc morgen proberen, op hoop van zegen.
Geplaatst door:
Andries
Geplaatst op:
07-10-2011 17:48
Andries
Geplaatst op:
07-10-2011 17:48
Beste Marco,
ik heb het zelfde probleem met mijn Bosch vaatwasser. Het lijkt er op dat het glansspoel programma ook niets doet. Ben benieuwd of de soda spoeling iets uit haalt.
Groetjes Andries.
ik heb het zelfde probleem met mijn Bosch vaatwasser. Het lijkt er op dat het glansspoel programma ook niets doet. Ben benieuwd of de soda spoeling iets uit haalt.
Groetjes Andries.
Geplaatst door:
Andries
Geplaatst op:
08-10-2011 10:34
Andries
Geplaatst op:
08-10-2011 10:34
Beste Marco,
Ben er achter dat als je tijdens het glansspoel programma met de hand water bijvult de machine vrolijk zijn programma afmaakt.
weet iemand waardoor er geen water is tijdens het glansspoel programma ?
groetjes Andries
Ben er achter dat als je tijdens het glansspoel programma met de hand water bijvult de machine vrolijk zijn programma afmaakt.
weet iemand waardoor er geen water is tijdens het glansspoel programma ?
groetjes Andries
Geplaatst door:
Marco Krijgsman
Geplaatst op:
08-10-2011 15:25
Marco Krijgsman
Geplaatst op:
08-10-2011 15:25
Ha andries,
ik begrijp dus dat jij als hij blijft hangen de vaatwasser opent en volgens er wat water in gooit, hij dan weer doorgaat en het programma afmaakt.
Wij hebben alleen het probleem bij het snelste wasprogramma, de andere niet hoewel hij daar soms ook wat langer over doet dan normaal.
Morgen proberen wij de truc met soda, ik heb ook volgende week contact met bosch over het probleem
ik begrijp dus dat jij als hij blijft hangen de vaatwasser opent en volgens er wat water in gooit, hij dan weer doorgaat en het programma afmaakt.
Wij hebben alleen het probleem bij het snelste wasprogramma, de andere niet hoewel hij daar soms ook wat langer over doet dan normaal.
Morgen proberen wij de truc met soda, ik heb ook volgende week contact met bosch over het probleem
Geplaatst door:
Andries
Geplaatst op:
10-10-2011 19:50
Andries
Geplaatst op:
10-10-2011 19:50
hoi Marco,
Bij mij gaat het iets anders, machine loop wel door maar bleef aan het einde op 1 minute staan.
Om dit weg te krijgen moet ik met de A en C toets een reset uitvoeren. als de machine op het korte programma (gebruik niks anders)op glansspoeling komt staat hij droog te pompen. vandaar dat ik de deur open doe en er een liter water in gooi. het programma loopt dan verder gewoon door tot het einde. ben benieuwt wat Bosch bij jouw als oorzaak gaat opgeven.
groetjes andries
Bij mij gaat het iets anders, machine loop wel door maar bleef aan het einde op 1 minute staan.
Om dit weg te krijgen moet ik met de A en C toets een reset uitvoeren. als de machine op het korte programma (gebruik niks anders)op glansspoeling komt staat hij droog te pompen. vandaar dat ik de deur open doe en er een liter water in gooi. het programma loopt dan verder gewoon door tot het einde. ben benieuwt wat Bosch bij jouw als oorzaak gaat opgeven.
groetjes andries
Geplaatst door:
Marco Krijgsman
Geplaatst op:
01-11-2011 11:39
Marco Krijgsman
Geplaatst op:
01-11-2011 11:39
ik heb bosch afgebeld. (rekent een vermogen)
De oplossing van harry met soda werkte tijdelijk.
ik wissel nu het kort programma af met een lang programma, vaak intensief 70 dat werkt het beste.
We gaan over 3 maanden verhuizen dus proberen het uit te zingen.
De oplossing van harry met soda werkte tijdelijk.
ik wissel nu het kort programma af met een lang programma, vaak intensief 70 dat werkt het beste.
We gaan over 3 maanden verhuizen dus proberen het uit te zingen.
Geplaatst door:
Mariejose cortenraad
Geplaatst op:
25-03-2015 21:23
Mariejose cortenraad
Geplaatst op:
25-03-2015 21:23
Ik heb ook dat probleem dat hij op de 1 blijft hangen laten maken voor 140 euro doet het weer probeer je met soda helpt even en dan blijft hij weer door lopen op de 1 snap er niks van de machine is 11jaar oud en goed onderhouden altijd
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
27-03-2015 09:52
HarryO
Geplaatst op:
27-03-2015 09:52
Wat is er bij jou nu hersteld / vervangen?
"1" betekend dat de machine niet klaar is binnen de werwachte programma lengte en kan dus meer betekenen. Meestal is dit een indicatie dat hij niet warm word omdat het systeem vervuild is of omdat het element defect is.
"1" betekend dat de machine niet klaar is binnen de werwachte programma lengte en kan dus meer betekenen. Meestal is dit een indicatie dat hij niet warm word omdat het systeem vervuild is of omdat het element defect is.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)