heb je vragen stel ze hier! |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Karel Rijnbeek
Geplaatst op:
17-07-2014 17:43
Karel Rijnbeek
Geplaatst op:
17-07-2014 17:43
Mijn bosch vaatwasser type sgv47to3eu/17 doet raar .Volgens mij pak hij geen water en blijft de pomp draaien ook als ik de deur open doe
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-07-2014 23:02
HarryO
Geplaatst op:
17-07-2014 23:02
Als de afvoer pomp blijft lopen, ook bij open deur dan is er een lekkage geconstateerd of hangt een nivo regelaar.
Verwijder het linker zijpaneel (van voren gezien)
Controleer of er water op de bodem plaat van de machine staat. Zo ja droog dit op en probeer de machine opnieuw.
Controleer dan waar het water weg komt.
Controleer ook de nivo regelaars 0410 en 0411 of deze schoon zijn en soepel kunnen bewegen.
Technische tekening, tabblad alle onderdelen en tekeningen, tekening 4
Verwijder het linker zijpaneel (van voren gezien)
Controleer of er water op de bodem plaat van de machine staat. Zo ja droog dit op en probeer de machine opnieuw.
Controleer dan waar het water weg komt.
Controleer ook de nivo regelaars 0410 en 0411 of deze schoon zijn en soepel kunnen bewegen.
Technische tekening, tabblad alle onderdelen en tekeningen, tekening 4
Geplaatst door:
eric
Geplaatst op:
23-08-2014 14:32
eric
Geplaatst op:
23-08-2014 14:32
ik heb een exquisit egsp-13e.
als ik hem aan zet dan springt ie vaak automatisch op het spoel progamma. ik dan dan niks anders kiezen. wat kan dit zijn?
gr eric
als ik hem aan zet dan springt ie vaak automatisch op het spoel progamma. ik dan dan niks anders kiezen. wat kan dit zijn?
gr eric
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
26-08-2014 12:31
HarryO
Geplaatst op:
26-08-2014 12:31
Wat bedoel je met spoel programma?
Een vaatwasser begint altijd met afpompen.
Als hij blijft afpompen is er een lekkage geconstateerd of zit de nivo regelaar niet het juiste water nivo.
Een vaatwasser begint altijd met afpompen.
Als hij blijft afpompen is er een lekkage geconstateerd of zit de nivo regelaar niet het juiste water nivo.
Geplaatst door:
Rob
Geplaatst op:
14-12-2014 18:09
Rob
Geplaatst op:
14-12-2014 18:09
goede middag,
Ik heb een Siemens vaatwasser deze geeft foutcode F5.
Weet iemand misschien wat dit is.
Type S9FT1S
E-nr SE54560EU/07
Ik heb een Siemens vaatwasser deze geeft foutcode F5.
Weet iemand misschien wat dit is.
Type S9FT1S
E-nr SE54560EU/07
Geplaatst door:
Goksel
Geplaatst op:
16-05-2015 02:24
Goksel
Geplaatst op:
16-05-2015 02:24
Hallo ik ben in bezit van Ariston Li640 A vaatwasser,bij het starten van de programma wordt eerst het water afgevoerd,vers water wordt opgevult.vaatwasser hoor je draaien maar zie niet echt water druppellen uit de sproeiers er ligt wl water op de bodem.Dit stukje duurt niet lang op een gegeven moment hoor ik net als kokend water geluid,bij nazien komt er stoom uit maar de water op de bodem s koud,dit geluid blijft ik zet de vaatwasser uit vertrouw het niet.Wat kan het probleem zijn.Filters op de bodem aan de binnenkant heb ik schoongemaakt.Alvast bedankt voor je hulp
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-05-2015 10:55
HarryO
Geplaatst op:
17-05-2015 10:55
Zet de beide sproeiarmen in een willekeurige stand en onthoud hoe ze staan.
Zet de machine aan.
Als je denkt te horen dat de machine draait zet hem dan uit, wacht even en open dan de deur.
Staan de beide sproeiarmen nu in een andere stand?
Nee: dan draait de circulatie pomp niet of zit deze verstopt.
Ja: dan werkt de circulatie pomp wel.
Laat het resultaat even weten, dan weet ik welke kant we op moeten.
Zet de machine aan.
Als je denkt te horen dat de machine draait zet hem dan uit, wacht even en open dan de deur.
Staan de beide sproeiarmen nu in een andere stand?
Nee: dan draait de circulatie pomp niet of zit deze verstopt.
Ja: dan werkt de circulatie pomp wel.
Laat het resultaat even weten, dan weet ik welke kant we op moeten.
Geplaatst door:
Edith
Geplaatst op:
17-05-2015 22:13
Gewijzigd op:
17-05-2015 22:22
Edith
Geplaatst op:
17-05-2015 22:13
Gewijzigd op:
17-05-2015 22:22
Goedeavond,
Ik heb een Siemens afwasmachine SE65M350EU/70
De problemen begonnen dat de machine bleef pompen zelfs als de deur open was. Linkerpaneel eruit gehaald en het labyrint en rechtsonder schoongemaakt. Resultaat was dat er niet meer gepompt werd als de deur open stond.
Nu reageert de machine al volgt:
Pakt water en vult heel het labyrint, vervolgens zakt het water. Lijkt hij aan te slaan en water zakt helemaal. Dan blijft hij af en toe brommen en tikken. Er staat koud water op de bodem van de afwasmachine. Sproeiarmen zijn niet gedraaid. Hij lijkt het programma af te werken, want de minuten gaan wel naar beneden.
Om de machine weer leeg te krijgen, reset ik hem zodat de minuten op 0 staan. Dan pomp hij keurig zijn water weg.
Ik heb inmiddels ook de slang aan de voorkant met een draad schoongemaakt, de draaiarmen schoongemaakt en de pomp onder het filter in de machine zelf.
Wat kan het nu nog zijn? Ik vind termen als condensator, flowmeter en circulatiepomp. Ik hoor graag van je! Alvast bedankt!
Ik heb een Siemens afwasmachine SE65M350EU/70
De problemen begonnen dat de machine bleef pompen zelfs als de deur open was. Linkerpaneel eruit gehaald en het labyrint en rechtsonder schoongemaakt. Resultaat was dat er niet meer gepompt werd als de deur open stond.
Nu reageert de machine al volgt:
Pakt water en vult heel het labyrint, vervolgens zakt het water. Lijkt hij aan te slaan en water zakt helemaal. Dan blijft hij af en toe brommen en tikken. Er staat koud water op de bodem van de afwasmachine. Sproeiarmen zijn niet gedraaid. Hij lijkt het programma af te werken, want de minuten gaan wel naar beneden.
Om de machine weer leeg te krijgen, reset ik hem zodat de minuten op 0 staan. Dan pomp hij keurig zijn water weg.
Ik heb inmiddels ook de slang aan de voorkant met een draad schoongemaakt, de draaiarmen schoongemaakt en de pomp onder het filter in de machine zelf.
Wat kan het nu nog zijn? Ik vind termen als condensator, flowmeter en circulatiepomp. Ik hoor graag van je! Alvast bedankt!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
18-05-2015 08:14
HarryO
Geplaatst op:
18-05-2015 08:14
Zie je eigen topic
Geplaatst door:
Edith
Geplaatst op:
18-05-2015 16:26
Edith
Geplaatst op:
18-05-2015 16:26
Excuus, maar dacht dat meerdere mensen naar de vragen keken. Ik wist niet dat jij alleen de antwoorden gaf. Hou er altijd wel van als meerdere mensen hun opties geven. Maar nogmaals excuus!
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)