Hoge temp duurt korter dan lagere |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
koopman4
Geplaatst op:
18-08-2011 16:56
koopman4
Geplaatst op:
18-08-2011 16:56
We hebben een Siemens vaatwasser SE 25E851 ruim drie weken en nooit eerder een vaatwasser gehad, vandaar deze vraag:
In de handleiding staan alle programma's met temparatuur en gemiddelde tijdsduur vermeld.
70gr. 150 minuten
65gr. 150 minuten
50gr. 140 minuten
45gr. 130 minuten
40gr. 35 minuten (is 1/2 beladen knop).
Dus lagere temparaturen (en minder spoelbeurten) geven kortere tijden aan.
In het begin reageerde onze vaatwasser ook als aangegeven. Na enige afwasbeurten op verschillende temparaturen veranderde dit. Lees:
70 gr. 127 minuten
65 gr. 135 minuten
50 gr. 145 minuten
45 gr. 150 minuten
Dus we denken de programmering intern op een vreemde manier is gewijzigd. Verschillende Resets mochten niet baten. Dus belde ik met klantenservice die het voorval vreemd vonden en mij doorverbonden met de Storingsdienst voor een afspraak. Twee weken later vlak voor de afspraak belde de manager van de storingsdienst en kwam met een vreemd verhaal dat we ons niets van die tijden moesten aantrekken. De machine bekijkt in het desbetreffende programma en middels de vuilsensor hoelang hij daarvoor nodig heeft. En daarmee was de kous af, er is volgens hun geen storing, dus komen ze niet. De machine wast wel goed schoon en droog.
Dus nogmaals met een hoge temparatuur en meer spoelbeurten duurt het programma korter, dan met een lage temparatuur en één spoelbeurt.
Heeft iemand een dergelijke of andere ervaring of nog niet naar de tijdsduur gekeken, maar wil dat wel doen. Gaarne je reactie.
Gerard.
In de handleiding staan alle programma's met temparatuur en gemiddelde tijdsduur vermeld.
70gr. 150 minuten
65gr. 150 minuten
50gr. 140 minuten
45gr. 130 minuten
40gr. 35 minuten (is 1/2 beladen knop).
Dus lagere temparaturen (en minder spoelbeurten) geven kortere tijden aan.
In het begin reageerde onze vaatwasser ook als aangegeven. Na enige afwasbeurten op verschillende temparaturen veranderde dit. Lees:
70 gr. 127 minuten
65 gr. 135 minuten
50 gr. 145 minuten
45 gr. 150 minuten
Dus we denken de programmering intern op een vreemde manier is gewijzigd. Verschillende Resets mochten niet baten. Dus belde ik met klantenservice die het voorval vreemd vonden en mij doorverbonden met de Storingsdienst voor een afspraak. Twee weken later vlak voor de afspraak belde de manager van de storingsdienst en kwam met een vreemd verhaal dat we ons niets van die tijden moesten aantrekken. De machine bekijkt in het desbetreffende programma en middels de vuilsensor hoelang hij daarvoor nodig heeft. En daarmee was de kous af, er is volgens hun geen storing, dus komen ze niet. De machine wast wel goed schoon en droog.
Dus nogmaals met een hoge temparatuur en meer spoelbeurten duurt het programma korter, dan met een lage temparatuur en één spoelbeurt.
Heeft iemand een dergelijke of andere ervaring of nog niet naar de tijdsduur gekeken, maar wil dat wel doen. Gaarne je reactie.
Gerard.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
rifki
Geplaatst op:
02-09-2011 10:57
rifki
Geplaatst op:
02-09-2011 10:57
ik ben zelf een witgoedmonteur
het kan zijn dat de module defect is maar het vervangen gaat je meer dan 120 euro kosten
als het apparaat nog garantie heeft zou ik als ik jou was vragen voor reparatie
volgend mij wil de bedrijf het niet maken
omdat het hun geld gaat kosten om het te maken
want jij heb er nog garantie voor
het kan zijn dat de module defect is maar het vervangen gaat je meer dan 120 euro kosten
als het apparaat nog garantie heeft zou ik als ik jou was vragen voor reparatie
volgend mij wil de bedrijf het niet maken
omdat het hun geld gaat kosten om het te maken
want jij heb er nog garantie voor
Geplaatst door:
koopman4
Geplaatst op:
03-09-2011 11:06
koopman4
Geplaatst op:
03-09-2011 11:06
Het vreemde is dat het niet de dealer is, Maar Siemens zelf, die bij hoog en laag beweert dat het goed is en niet nodig vindt om te komen. En zij hier niets aan kunnen doen.
Voor mij kan ik het ook nog niet geloven dat een lagere temp. en minder spoelbeurten toch langer duren.
Wat moet je hier nu mee.
Voor mij kan ik het ook nog niet geloven dat een lagere temp. en minder spoelbeurten toch langer duren.
Wat moet je hier nu mee.
Geplaatst door:
rifki
Geplaatst op:
04-09-2011 03:37
rifki
Geplaatst op:
04-09-2011 03:37
ik zou proberen om siemens terug te bellen
en zeggen dat je met een monteur heb gesproken
die heeft gezegd dat er iets mis is met de module
maar je moet niet zeggen