Siemens Lady Plus |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bvdb3642
Geplaatst op:
15-08-2011 09:11
Bvdb3642
Geplaatst op:
15-08-2011 09:11
Mijn Siemens lady plus stopt het programma ca 1 seconde na dat er water moeten worden ingelaten. Wat kan de oorzaak zijn?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-08-2011 10:27
HarryO
Geplaatst op:
15-08-2011 10:27
Lady Plus is geen type nummer. Graag het nummer zoals in de deur vermeld staat.
- Is er melding op het display (indien aanwezig)?
- Branden/knipperen er lampjes die dit anders niet doen?
- Staat de kraan open?
- Zijn de filtertjes tussen kraan en slang (en slang en machine) schoon?
- Is er melding op het display (indien aanwezig)?
- Branden/knipperen er lampjes die dit anders niet doen?
- Staat de kraan open?
- Zijn de filtertjes tussen kraan en slang (en slang en machine) schoon?
Geplaatst door:
Bvdb3642
Geplaatst op:
17-08-2011 13:16
Bvdb3642
Geplaatst op:
17-08-2011 13:16
Siemens lady plus type S6N22s, e-nr SN54302/0j
Hte probleem gelokaliseerd. Onderin de machine staat water door lekkage. De sensor stopt de machine, prima. De machine draait goed, pompt en wat goed (test gedaan). Nu zie ik links (van voren gezien) dat er water langs de plastik waterregulering (grote plaat met allerlei stroomgebieden en slangen. Maar ik kan niet zien waar het lekt. Vreemd is dat bovenin een klein slangetje gewoon los hangt in een reservoir. Twee mogelijkheid is: in het midden zit een verbinding met het wascompartiment. Deze sluit ook aan op het plastik reservoir, maar dat lijkt redelijk los te zitten en veel ruimte te bieden. Heeft iemand een goed advies? De lastige mogelijkheid is de machine gedemonteerd te laten draaien en dan maar zien waar het lekt!
Hartelijk dank
Brand van den Berg
Hte probleem gelokaliseerd. Onderin de machine staat water door lekkage. De sensor stopt de machine, prima. De machine draait goed, pompt en wat goed (test gedaan). Nu zie ik links (van voren gezien) dat er water langs de plastik waterregulering (grote plaat met allerlei stroomgebieden en slangen. Maar ik kan niet zien waar het lekt. Vreemd is dat bovenin een klein slangetje gewoon los hangt in een reservoir. Twee mogelijkheid is: in het midden zit een verbinding met het wascompartiment. Deze sluit ook aan op het plastik reservoir, maar dat lijkt redelijk los te zitten en veel ruimte te bieden. Heeft iemand een goed advies? De lastige mogelijkheid is de machine gedemonteerd te laten draaien en dan maar zien waar het lekt!
Hartelijk dank
Brand van den Berg
Geplaatst door:
Bvdb3642
Geplaatst op:
17-08-2011 13:20
Bvdb3642
Geplaatst op:
17-08-2011 13:20
Lady plus S6N22s
Test gedaan en het water stroomt na einde spoelprogrammadeel door twee ronde gaten in het plastic revoirdeel. Deze gaten moeten voor veiligheid open blijven denk ik. Tenminste niets gezien dat kapot kan zijn.
Ik denk of aan een verstopping ergens (?) of aan een kapotte sensor, of in het plastic reservoir deel zit een flottertje die een schakelaartje bedient (cherry D42x)kan die kapot zijn?
Ik wacht nu maar even het antwoord af.
Test gedaan en het water stroomt na einde spoelprogrammadeel door twee ronde gaten in het plastic revoirdeel. Deze gaten moeten voor veiligheid open blijven denk ik. Tenminste niets gezien dat kapot kan zijn.
Ik denk of aan een verstopping ergens (?) of aan een kapotte sensor, of in het plastic reservoir deel zit een flottertje die een schakelaartje bedient (cherry D42x)kan die kapot zijn?
Ik wacht nu maar even het antwoord af.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-08-2011 22:30
HarryO
Geplaatst op:
17-08-2011 22:30
Geplaatst door:
jef
Geplaatst op:
05-10-2011 23:01
jef
Geplaatst op:
05-10-2011 23:01
Misschien te laat, maar wij hadden ook dit probleem.
Het bleek een verstopte slang tussen het labyrint en de pomp te zijn. Het is de dikke zwarte slang die onder aan het labyrint zit.
Om de slang schoon te maken van de verstoppende smurrie, heb ik deze er uitgehaald. Nu loop het water weer goed door en komt het waterniveau niet meer tot de overloop.
Het bleek een verstopte slang tussen het labyrint en de pomp te zijn. Het is de dikke zwarte slang die onder aan het labyrint zit.
Om de slang schoon te maken van de verstoppende smurrie, heb ik deze er uitgehaald. Nu loop het water weer goed door en komt het waterniveau niet meer tot de overloop.
Geplaatst door:
T. Simons
Geplaatst op:
24-09-2021 10:31
T. Simons
Geplaatst op:
24-09-2021 10:31
Is het nog mogelijk om de rekken voor boven én onder te bestellen voor onze vaatwasser. Siemens lady
Groet T.Simons
Groet T.Simons
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-09-2021 17:46
bennie
Geplaatst op:
29-09-2021 17:46
@simons
Mag ik het Enummer van het typeplaatje in de deurrand
Mag ik het Enummer van het typeplaatje in de deurrand