Siemens vaatwasser Type:SE54A560 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Hans Berentsen
Geplaatst op:
10-08-2011 23:31
Gewijzigd op:
10-08-2011 23:34
Hans Berentsen
Geplaatst op:
10-08-2011 23:31
Gewijzigd op:
10-08-2011 23:34
Mijn vaatwasser van 9 jaar heeft een probleem. Pomp blijft lopen en tevens hoor je dat er water wordt toegevoegd (Deur geopend). In het display zie ik 2 ronde pijlen een * teken en code 188. Alleen te stoppen door aan/ uit schakelaar te bedienen. Wie heeft advies?
groet,
Hans
groet,
Hans
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
11-08-2011 09:01
HarryO
Geplaatst op:
11-08-2011 09:01
Het lijkt er op dat er een lekkage in de machine zit.
Dan zou echter de Aquastop in moeten grijpen. Hij gaat dan wel afpompen maar neemt geen water meer in.
Bij u blijft hij water innemen, het zou ook een verstopping van de vlotter in de machine kunnen zijn.
Verwijder de linker zijkant, je ziet nu het gehele water inname systeem. Kijk of de vlotter z'n werk netjes doet of dat deze staat te klapperen.
De melding op het display ken ik niet, 188 is het grootste getal wat het display aan kan, het lijkt er dus op dat het display volledig aangestuurd word. Dit zou een probleem met de elektronica kunnen zijn.
2 Duits talige documenten hierover zijn te downloaden. Deel 1 en Deel 2
Dan zou echter de Aquastop in moeten grijpen. Hij gaat dan wel afpompen maar neemt geen water meer in.
Bij u blijft hij water innemen, het zou ook een verstopping van de vlotter in de machine kunnen zijn.
Verwijder de linker zijkant, je ziet nu het gehele water inname systeem. Kijk of de vlotter z'n werk netjes doet of dat deze staat te klapperen.
De melding op het display ken ik niet, 188 is het grootste getal wat het display aan kan, het lijkt er dus op dat het display volledig aangestuurd word. Dit zou een probleem met de elektronica kunnen zijn.
2 Duits talige documenten hierover zijn te downloaden. Deel 1 en Deel 2
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)