Miele G 634 SCVI water aan/afvoer lampje |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Lisanne
Geplaatst op:
09-06-2019 12:50
Lisanne
Geplaatst op:
09-06-2019 12:50
Hallo, wie kan ons helpen?
Wij hebben een Miele vaatwasser type : G658 SC Vi plus
Plots hebben wij een probleem met de watertoevoer lijkt het. Het lampje watertoevoer/-afvoer knippert.
Handleiding volledig gevolgd z’n alles lijkt nu naar behoren te werken.
In het terugslag klepje en in de sproeibladen wel veel rommel gevonden en verwijderd.
Water afvoeren doet het machine goed en en direct. Machine wordt ook warm. Maar water aanvoer lijkt hij niet te doen.
Soda reiniging geprobeerd, maar helaas is het probleem nog niet opgelost.
Hopelijk heeft iemand nog tips?
Wij hebben een Miele vaatwasser type : G658 SC Vi plus
Plots hebben wij een probleem met de watertoevoer lijkt het. Het lampje watertoevoer/-afvoer knippert.
Handleiding volledig gevolgd z’n alles lijkt nu naar behoren te werken.
In het terugslag klepje en in de sproeibladen wel veel rommel gevonden en verwijderd.
Water afvoeren doet het machine goed en en direct. Machine wordt ook warm. Maar water aanvoer lijkt hij niet te doen.
Soda reiniging geprobeerd, maar helaas is het probleem nog niet opgelost.
Hopelijk heeft iemand nog tips?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-06-2019 13:18
bennie
Geplaatst op:
09-06-2019 13:18
Haal de zijpanelen er eens af en kijk of er water staat in de bak onder de vaatwasser.
Hier zit namelijk een een vlotter op de bodem die de machine stopt in geval van lekkage.
Hier zit namelijk een een vlotter op de bodem die de machine stopt in geval van lekkage.
Geplaatst door:
Iris de Jong
Geplaatst op:
23-07-2019 16:24
Iris de Jong
Geplaatst op:
23-07-2019 16:24
Wie kan mij helpen. Ik heb een Miele G 6470 SCVI en sinds een aantal dagen start ik een programma (de machine begint te pompen) en aansluitend na een paar minuten gaat het rode lampje wat normaal constant brandt, knipperen. Als ik dan op de display kijk staat er dat er een probleem is met de watertoevoer.
Nu vraag ik af wat het probleem is en hoe dit verholpen kan worden. Uiteraard heb ik alle sproeiers bekeken, afvoerfilters bekeken en ook de waterafvoer molentje zijn schoongemaakt (in hoeverre het al vies was).
Wie heeft de oplossing voor mij? Oja, ik heb de stekker ook al langere tijd uit het stopcontract gehaald, maar dit maakt geen verschil. Ook zit er geen breuk/kronkel in de watertoevoerslang en werkt de kraan gewoon.
Nu vraag ik af wat het probleem is en hoe dit verholpen kan worden. Uiteraard heb ik alle sproeiers bekeken, afvoerfilters bekeken en ook de waterafvoer molentje zijn schoongemaakt (in hoeverre het al vies was).
Wie heeft de oplossing voor mij? Oja, ik heb de stekker ook al langere tijd uit het stopcontract gehaald, maar dit maakt geen verschil. Ook zit er geen breuk/kronkel in de watertoevoerslang en werkt de kraan gewoon.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-07-2019 19:13
Gewijzigd op:
23-07-2019 19:14
bennie
Geplaatst op:
23-07-2019 19:13
Gewijzigd op:
23-07-2019 19:14
@Iris de Jong
Als het lampje watertoevoer knippert heb je waarschijnlijk water staan in de bak onder de vaatwasser, hier zitten de pompen en verdere electronica verstopt.
Haal er maar eens een zijpaneel af en kijk of het nat is in die bak
Als het lampje watertoevoer knippert heb je waarschijnlijk water staan in de bak onder de vaatwasser, hier zitten de pompen en verdere electronica verstopt.
Haal er maar eens een zijpaneel af en kijk of het nat is in die bak
Geplaatst door:
Eric D’hondt
Geplaatst op:
08-10-2019 21:09
Eric D’hondt
Geplaatst op:
08-10-2019 21:09
Ik heb ook het probleem dat na het programma, dat netjes afgewerkt wordt, de pomp blijft draaien. Als ik de machine open zie je het lampje van watertoevoer/afvoer branden. Als ik dan de filter verwijder en de terugslagklep verwijder, komt er steeds wat water terug in de machine gevloeid. Het lijkt me alsof de pomp het allerlaatste water niet weg krijgt. Iemand een mogelijke oplossing?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-10-2019 12:46
bennie
Geplaatst op:
09-10-2019 12:46
Het is juist de functie van de terugslagklep om dat water tegen te houden.
Maar probeer eens een sodabeurt om de leidingen weer schoon te krijgen.
Kan zijn dat het dan al verholpen is.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Maar probeer eens een sodabeurt om de leidingen weer schoon te krijgen.
Kan zijn dat het dan al verholpen is.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Eric D'hondt
Geplaatst op:
09-10-2019 14:16
Eric D'hondt
Geplaatst op:
09-10-2019 14:16
Dag Bennie, ga ik zeker proberen. Ik heb ook net met een reparateur gebeld en die zei me dat er dan waarschijnlijk een lek is. Blijkbaar is er ergens vooraan de mogelijkheid om iets te openen en te zien of er inderdaad een lek is? Weet jij dat?
(Ik weet ook mijn wachtwoord niet en krijg geen mails aan op mn vorig adres om het aan te passen...)
(Ik weet ook mijn wachtwoord niet en krijg geen mails aan op mn vorig adres om het aan te passen...)
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-10-2019 14:21
bennie
Geplaatst op:
09-10-2019 14:21
Sorry, ik had er overheen gelezen dat de pomp bleef draaien, dan is er inderdaad een lek in de bak onder de vaatwasser.
Haal de zijpanelen er maar eens af, dan kan je in de bak onder de vaatwasser kijken.
Laat die sodabeurt nog maar zitten, dat heeft nu weinig nut.
Haal de zijpanelen er maar eens af, dan kan je in de bak onder de vaatwasser kijken.
Laat die sodabeurt nog maar zitten, dat heeft nu weinig nut.
Geplaatst door:
Paulus
Geplaatst op:
12-11-2019 20:07
Paulus
Geplaatst op:
12-11-2019 20:07
Heb Miele vaatwasser
Krijg storings melding water aan/afvoer
pomp eerst waterweg, pakt nieuw water doet een spoelprogram en als dat gereed is valt hij op storing, pomp dus het water niet meer weg
wat kan dit zijn ?
Krijg storings melding water aan/afvoer
pomp eerst waterweg, pakt nieuw water doet een spoelprogram en als dat gereed is valt hij op storing, pomp dus het water niet meer weg
wat kan dit zijn ?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-11-2019 20:46
bennie
Geplaatst op:
12-11-2019 20:46
@Paulus.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurand?
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurand?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)