Miele G 634 SCVI water aan/afvoer lampje |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Carine
Geplaatst op:
15-06-2011 12:31
Carine
Geplaatst op:
15-06-2011 12:31
Regelmatig overkomt het mij dat na start van de afwasmachine het lampje water aan/afvoer gaat branden en vervolgens doet hij het dan dus niet.
De machine start wel met afpompen,maar pakt dus geen water.
Ik zet 'em uit en probeer het dan opnieuw en soms gaat 'ie het dan wel doen.
Nu is het ook al voorgekomen dat na herhaaldelijk opnieuw proberen het tóch niet lukt om de machine te laten draaien.
Een ander programmanummer kiezen heeft ook wel eens geholpen.
Maar ja......het is niet goed natuurlijk en ik ben bang dat 'ie het op een dag opeens zomaar écht niet meer doet.
De 'probleem oplossingen' uit de gebruiksaanwijzing (aan en afvoerfilters schoonmaken) zijn uiteraard al toegepast,maar hebben dus geen resultaat opgeleverd.
Wie weet wat het probleem kan zijn en/of wat er aan gedaan kan worden?
De machine start wel met afpompen,maar pakt dus geen water.
Ik zet 'em uit en probeer het dan opnieuw en soms gaat 'ie het dan wel doen.
Nu is het ook al voorgekomen dat na herhaaldelijk opnieuw proberen het tóch niet lukt om de machine te laten draaien.
Een ander programmanummer kiezen heeft ook wel eens geholpen.
Maar ja......het is niet goed natuurlijk en ik ben bang dat 'ie het op een dag opeens zomaar écht niet meer doet.
De 'probleem oplossingen' uit de gebruiksaanwijzing (aan en afvoerfilters schoonmaken) zijn uiteraard al toegepast,maar hebben dus geen resultaat opgeleverd.
Wie weet wat het probleem kan zijn en/of wat er aan gedaan kan worden?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
T.Akturan
Geplaatst op:
15-06-2011 15:51
T.Akturan
Geplaatst op:
15-06-2011 15:51
Ik heb ook precies zelfde probleem laatste week. Eerst deed ie wel als ik andere programma kos, nu niet meer.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-06-2011 19:29
HarryO
Geplaatst op:
15-06-2011 19:29
Systeem kan vervuild zijn.
Laat de machine een wasje draaien met soda.
Hoe: Los een kopje soda op in een emmer heet water.
Gooi deze emmer leeg in de vaatwasser en laat hem een uurtje staan.
Zet de machine even aan, de meeste machines gaan dan afpompen. Zet hem vrijwel direct weer uit, je hebt dan een beetje soda water door het afvoer circuit geperst. Laat hem nog een half uurtje staan en laat hem dan afpompen.
Gooi er nog een emmer koud water in en laat ook dit afpompen.
Probeer of de machine nu weer werkt.
Laat de machine een wasje draaien met soda.
Hoe: Los een kopje soda op in een emmer heet water.
Gooi deze emmer leeg in de vaatwasser en laat hem een uurtje staan.
Zet de machine even aan, de meeste machines gaan dan afpompen. Zet hem vrijwel direct weer uit, je hebt dan een beetje soda water door het afvoer circuit geperst. Laat hem nog een half uurtje staan en laat hem dan afpompen.
Gooi er nog een emmer koud water in en laat ook dit afpompen.
Probeer of de machine nu weer werkt.
Geplaatst door:
carla
Geplaatst op:
06-10-2011 07:38
carla
Geplaatst op:
06-10-2011 07:38
Heb op dit moment het zelde probleem,vraag me af of het opgelost is met de soda,heb verder
ook alles al schoon gemaakt.
ook alles al schoon gemaakt.
Geplaatst door:
Carine
Geplaatst op:
06-10-2011 08:54
Carine
Geplaatst op:
06-10-2011 08:54
Ik heb het idee met de soda (nog) niet toegepast.
Ik hou er wel meer rekening mee dat ik de kraan niet gebruik als de vaatwasser net aan staat.(als hij eenmaal draait na het water pakken,dan is het goed,dan doet 'ie het)
Eerder zette ik de vaatwasser aan en ging daarna in de weer om aanrecht,kookplaat,gootsteen e.d. schoon te maken.
De vaatwasser is bij mij op de warmwaterkraan aangesloten en ik had het idee dat misschien het drukverschil door ook warm water te gebruiken met de kraan ook een oorzaak kon zijn.
in ieder geval is het probleem bij mij zéker niet erger geworden,dus ik hou de 'soda-optie' nog achter de hand.
Ik hou er wel meer rekening mee dat ik de kraan niet gebruik als de vaatwasser net aan staat.(als hij eenmaal draait na het water pakken,dan is het goed,dan doet 'ie het)
Eerder zette ik de vaatwasser aan en ging daarna in de weer om aanrecht,kookplaat,gootsteen e.d. schoon te maken.
De vaatwasser is bij mij op de warmwaterkraan aangesloten en ik had het idee dat misschien het drukverschil door ook warm water te gebruiken met de kraan ook een oorzaak kon zijn.
in ieder geval is het probleem bij mij zéker niet erger geworden,dus ik hou de 'soda-optie' nog achter de hand.
Geplaatst door:
Tom
Geplaatst op:
15-11-2014 13:17
Tom
Geplaatst op:
15-11-2014 13:17
Bij mij doet hetzelfde symptoom zich voor met mijn Miele miele g6341 scvi plus: knipperend aan/afvoer lampje. En helaas niet meer functionerend dus.
Aanvoerfilter en afvoer schoongemaakt, doorgespeoeld met soda en water. Helaas nog geen verbetering.
Ben nu van plan om de machine open te maken om te kijken of ik ergens probleem kan vinden. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en/of oplossing?
Aanvoerfilter en afvoer schoongemaakt, doorgespeoeld met soda en water. Helaas nog geen verbetering.
Ben nu van plan om de machine open te maken om te kijken of ik ergens probleem kan vinden. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en/of oplossing?
Geplaatst door:
Jacqueline Broekhuizen
Geplaatst op:
03-12-2014 14:32
Jacqueline Broekhuizen
Geplaatst op:
03-12-2014 14:32
heb het probleem ook en is gebeurt na toevoegen van zout. ik laat dan altijd de machine spoelen en dat heeft hij ook lange tijd staan doen , nu doet ie niets meer alleen een brommend geluid
Geplaatst door:
herman witgoed
Geplaatst op:
03-12-2014 19:12
herman witgoed
Geplaatst op:
03-12-2014 19:12
hallo..er zijn 3 optie,s..het afdekgedeelte op de afvoerpomp onder het zeefgedeelte zit niet goed of er zit iets in dit gedeelte waardoor de metalen kogel klem zit..de tweede is een lekkage in de vaatwasser waardoor de lekbeveiliging geactiveerd word en daardoor de aanvoer van water word afgesloten..de derde is het lastigst ..er zit rommel in de kop van de spoelmotor..tijdens het watergeven gaat deze motor draaien en door die rommel (plastic ed)gaat hij dan in storing
Geplaatst door:
Henk Pelgrim
Geplaatst op:
04-01-2015 16:15
Henk Pelgrim
Geplaatst op:
04-01-2015 16:15
Ik heb een soortgelijk probleem met hetzelfde type vaatwasser. Na de wasbeurt brandt het lampje water aan/afvoer en de vaat is niet schoon. Ook blijft het vaatwasserblokje kleven in het resservoir.
Wat kan dat zijn?
Wat kan dat zijn?
Geplaatst door:
Marc
Geplaatst op:
06-05-2015 16:42
Marc
Geplaatst op:
06-05-2015 16:42
Dezelfde problemen als hier bovenstaand omschreven. Mogelijke onderdelen die storing kunnen veroorzaken gereinigd. Het lijkt erop alsof er geen watertoevoer is in plaats van afvoer. Als ik handmatig water onder in de machine gooi, wordt dit netjes afgevoerd. Ik kan verder nergens bij, behalve de onderdelen onder in de machine. Iemand nog een suggestie?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)