whirlpool adg9556 piept en progr. stopt |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Mitra
Geplaatst op:
19-07-2012 21:33
Mitra
Geplaatst op:
19-07-2012 21:33
Blijft piepen( 4 keer piepen dan pauze van 1 of 2 seconde en weer hetzelfde patroon).
Lampje onder afspoelen blijft branden
en lampjes onder start knop gaat knipperen
Lampje onder afspoelen blijft branden
en lampjes onder start knop gaat knipperen
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-07-2012 22:25
HarryO
Geplaatst op:
19-07-2012 22:25
Staat voor foutcode F4, probleem met afvoer(pomp).
Controleer of de afvoerpomp z'n water wel snel genoeg kan weg krijgen. Binnen 4 minuten moet de machine leeg zijn, anders krijg je deze melding.
Deze pomp zit links voor, verwijder de filters en je kunt dan met je vinger in het gat van de pomp komen. Draait deze soepel of hapert deze?
Controleer of de afvoerpomp z'n water wel snel genoeg kan weg krijgen. Binnen 4 minuten moet de machine leeg zijn, anders krijg je deze melding.
Deze pomp zit links voor, verwijder de filters en je kunt dan met je vinger in het gat van de pomp komen. Draait deze soepel of hapert deze?
Geplaatst door:
Mitra
Geplaatst op:
21-07-2012 21:33
Mitra
Geplaatst op:
21-07-2012 21:33
Er zit iets voor de gat( een ingebouwde stuk volgens mij voor beveiliging) en daardoor kan ik mijn vinger niet helemaal daarin doen. Het gaat iets van 1 cm daarin en kan ik niks voelen.
Kan ik het op een andere manier proberen. En vergeet niet dat het een inbouw apparaat is.
Kan ik het op een andere manier proberen. En vergeet niet dat het een inbouw apparaat is.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-07-2012 20:37
Gewijzigd op:
22-07-2012 20:40
HarryO
Geplaatst op:
22-07-2012 20:37
Gewijzigd op:
22-07-2012 20:40
Wat je nog kunt doen is de afvoerslang zo laag mogelijk houden zodat er zoveel mogelijk water uit loopt.
Giet dan kokend water in de machine waarin je een kopje soda hebt opgelost en laat dit zo een paar uur staan.
Zet hem dan aan en kijk of het opgelost is.
Anders blijft alleen uitbouwen over en dan de beide zijkanten verwijderen.
Mogelijk kun je ook de plint onder de machine los halen maar ik denk niet dat je er dan bij kunt.
Giet dan kokend water in de machine waarin je een kopje soda hebt opgelost en laat dit zo een paar uur staan.
Zet hem dan aan en kijk of het opgelost is.
Anders blijft alleen uitbouwen over en dan de beide zijkanten verwijderen.
Mogelijk kun je ook de plint onder de machine los halen maar ik denk niet dat je er dan bij kunt.
Geplaatst door:
Snuitje
Geplaatst op:
23-11-2012 12:31
Snuitje
Geplaatst op:
23-11-2012 12:31
In de meeste gevallen betreft dit een lekkage van het korte slangetje wat tussen de circulatiepomp en de kuip zit. Dit is een korte zwarte rubber slang van ongeveer 5 cm lengte. Dit gaat na een jaar of 6 problemen geven en kan niet los worden geleverd. Het enige advies is een komplete nieuwe circulatiepomp die ongeveer 130 Euro kost.
Geplaatst door:
Harrie-T
Geplaatst op:
12-02-2013 18:44
Harrie-T
Geplaatst op:
12-02-2013 18:44
Hallo, we hebben ook een ADG 9556, die het niet meer doet. Ik hoor de pomp, en hij pompt ook water af, als je er bv een emmertje water in gooit. Hij blijft echter piepen en begint geen programma.Bij de start knop knippert het lampje 2x en dan korte pauze en weer 2x etc.
Ik heb al gedacht te kijken bij sensor etc zoals in andere mails, maar heb geen idee hoe ik machine open krijg. Hoe krijg ik bv het keukendeurtje van de machine deur af? En wat is de oplossing
Ik heb al gedacht te kijken bij sensor etc zoals in andere mails, maar heb geen idee hoe ik machine open krijg. Hoe krijg ik bv het keukendeurtje van de machine deur af? En wat is de oplossing
Geplaatst door:
justyna
Geplaatst op:
19-02-2014 11:31
justyna
Geplaatst op:
19-02-2014 11:31
Hallo, we hebben ook een ADG 9556, die het niet meer doet. Ik hoor de pomp, en hij pompt ook water af, als je er bv een emmertje water in gooit. Hij blijft echter piepen en begint geen programma.Bij de start knop knippert het lampje 2x en dan korte pauze en weer 2x etc.
Geplaatst door:
theo van der himst
Geplaatst op:
10-08-2014 17:12
theo van der himst
Geplaatst op:
mijn wirlpool piep 4 keer
Geplaatst door:
theo van der himst
Geplaatst op:
theo van der himst
Geplaatst op:
mijn wirlpool piep 4 keer
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
11-08-2014 09:07
HarryO
Geplaatst op:
11-08-2014 09:07
Type nummer graag, niet bij elk type is foutcode 4 het zelfde.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)