Vaatwasser.nl
/ Forum
/ Inbouwen en aansluiten van vaatwassers
/ Montagebeugels voor aanrechtbevestiging
| Montagebeugels voor aanrechtbevestiging |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Pieter
Geplaatst op:
13-06-2011 23:33
Pieter
Geplaatst op:
13-06-2011 23:33
Mijn vrijstaande Siemens vaatwasser wil ik graag 10 cm verhoogd op houten blokken plaatsen zodat deze mooi aansluit tegen het aanrechtblad. Nu zie ik in de montagehandleiding dat ik hier afzonderlijk verkrijgbare metalen beugeltjes voor moet gebruiken (à €15,-) om de bovenkant te bevestigen aan het aanrechtblad.
Mijn vraag is of dit absoluut noodzakelijk is. Wanneer ik de vaatwasser gewoon stevig tegen het aanrecht omhoog schroef d.m.v. de draaipootjes staat het apparaat toch stabiel genoeg?
Mijn vraag is of dit absoluut noodzakelijk is. Wanneer ik de vaatwasser gewoon stevig tegen het aanrecht omhoog schroef d.m.v. de draaipootjes staat het apparaat toch stabiel genoeg?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-06-2011 14:01
HarryO
Geplaatst op:
14-06-2011 14:01
De beugeltjes zorgen er voor dat er geen beweging van de vaatwasser tov het aanrecht mogelijk is. Meestal is dit ook te doen met een andere vorm van zelfmaak beugels al zullen de originele beter passen.
- Blijft het bovenblad zitten of gaat deze er af?
- Komt de voorzijde van de machine naar achteren te zitten tov de voorzijde van het (houten) aanrecht blad?
Zonder bovenblad of naar achteren geplaatste machine gaat een ander probleem opleveren: het condens/stoom wat bij het openen van de machine vrij komt gaat vroeg of laat het aanrecht blad aantasten. Daarom moet je dan ook een metalen of kunststof plaat tussen de machine en aanrecht monteren.
- Blijft het bovenblad zitten of gaat deze er af?
- Komt de voorzijde van de machine naar achteren te zitten tov de voorzijde van het (houten) aanrecht blad?
Zonder bovenblad of naar achteren geplaatste machine gaat een ander probleem opleveren: het condens/stoom wat bij het openen van de machine vrij komt gaat vroeg of laat het aanrecht blad aantasten. Daarom moet je dan ook een metalen of kunststof plaat tussen de machine en aanrecht monteren.
Geplaatst door:
Pieter
Geplaatst op:
14-06-2011 14:54
Pieter
Geplaatst op:
14-06-2011 14:54
Het bovenblad gaat er af en de machine wordt ongeveer een cm of 5 verder naar achteren geplaatst t.o.v. het aanrechtblad. Maar het aanrechtblad is van composiet dus is de stoomvorming dan nog steeds een probleem?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-06-2011 18:21
HarryO
Geplaatst op:
14-06-2011 18:21
Als het composiet is dan heeft vocht/stoom geen invloed.
Dan kun je dus ook eenvoudig als beugels een stripje metaal (geen gewoon ijzer ivm roest)aan de bovenzijde van de machine monteren en deze bv een cm of 2 naar voren laten oversteken. Deze schroef je dan aan de naast zittende aanrechtkastjes vast. In composiet boren en schroeven zou ik niet doen. De originele beugels passen dan ook vast niet.
Dan kun je dus ook eenvoudig als beugels een stripje metaal (geen gewoon ijzer ivm roest)aan de bovenzijde van de machine monteren en deze bv een cm of 2 naar voren laten oversteken. Deze schroef je dan aan de naast zittende aanrechtkastjes vast. In composiet boren en schroeven zou ik niet doen. De originele beugels passen dan ook vast niet.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)