Deur lekt aan linkerzijde |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
k v stiphout
Geplaatst op:
27-05-2011 20:58
k v stiphout
Geplaatst op:
27-05-2011 20:58
Aan de linkerzijde van onze geintegreerde siemens vaatwasser met E nummer SF65T350EU komt water naar buiten tijdens het wassen.
Aan de afdichtrubbers is niets te zien, en de deur is niet beschadigd
Is de druk van de deur op de rubbers in te stellen ?
Aan de afdichtrubbers is niets te zien, en de deur is niet beschadigd
Is de druk van de deur op de rubbers in te stellen ?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
28-05-2011 12:36
Geplaatst op:
28-05-2011 12:36
Ik heb eerder het idee dat de machine scheef staat. Haal het voorpaneel er eens af en stel de poten eens goed
Geplaatst door:
k v stiphout
Geplaatst op:
29-05-2011 08:08
k v stiphout
Geplaatst op:
29-05-2011 08:08
Beste Ernst,
Hartelijk dank voor je reaktie.
Dat ga ik doen en ik houd je op de hoogte van het resultaat.
Groeten karel.
Hartelijk dank voor je reaktie.
Dat ga ik doen en ik houd je op de hoogte van het resultaat.
Groeten karel.
Geplaatst door:
k v stiphout
Geplaatst op:
30-05-2011 21:37
k v stiphout
Geplaatst op:
30-05-2011 21:37
Hallo Ernst,
De machine stond inderdaad niet waterpas,maar het lekken is helaas toch niet geheel verdwenen.
De deur sluit namelijk aan de rechterzijde beduidend strakker op de rubber t.o.v. links.
Als de deur in het slot valt kan je de deur aan de linkerzijde plm 3 mm naar de machine drukken en rechts is geen enkele speling waarneembaar.
Zijn die scharnieren in te stellen of is de deur krom ?
Groet karel
De machine stond inderdaad niet waterpas,maar het lekken is helaas toch niet geheel verdwenen.
De deur sluit namelijk aan de rechterzijde beduidend strakker op de rubber t.o.v. links.
Als de deur in het slot valt kan je de deur aan de linkerzijde plm 3 mm naar de machine drukken en rechts is geen enkele speling waarneembaar.
Zijn die scharnieren in te stellen of is de deur krom ?
Groet karel
Geplaatst door:
Geplaatst op:
31-05-2011 22:22
Geplaatst op:
31-05-2011 22:22
Dan is of het scharnier krom of er is iets dat de deur daar naar buiten drukt.
Kijk eens naar de bovenste korf. Zitten alle wieltjes wel goed?
Kijk eens naar de bovenste korf. Zitten alle wieltjes wel goed?
Geplaatst door:
k v stiphout
Geplaatst op:
05-06-2011 21:03
Gewijzigd op:
05-06-2011 21:04
k v stiphout
Geplaatst op:
05-06-2011 21:03
Gewijzigd op:
05-06-2011 21:04
Hallo Ernst,
Alle door jou aangedragen suggesties heb ik uitgeprobeerd en als laatste de deurrubber uit de sponning gehaald.
Daar bleek nogal wat achter te zitten wat daar niet thuis hoorde.Hoe dat daar kan komen is mij een raadsel.
De rubber goed gereinigd alsmede de sponning en we zijn du 3 wasbeurten verder en de vaatwasser heeft sindsdien niet meer gelekt
Hartelijk bedankt voor je medewerking
Groeten karel
Alle door jou aangedragen suggesties heb ik uitgeprobeerd en als laatste de deurrubber uit de sponning gehaald.
Daar bleek nogal wat achter te zitten wat daar niet thuis hoorde.Hoe dat daar kan komen is mij een raadsel.
De rubber goed gereinigd alsmede de sponning en we zijn du 3 wasbeurten verder en de vaatwasser heeft sindsdien niet meer gelekt
Hartelijk bedankt voor je medewerking
Groeten karel
Geplaatst door:
Henk
Geplaatst op:
08-05-2013 14:18
Henk
Geplaatst op:
08-05-2013 14:18
Bij ons kwam aan de rechterzijde van onze geintgreerde siemens vaatwasser type S9iY1S water naar buiten tijdens het wassen. Ook ik heb dankzij de tip de rubbers eruit gehaald en schoongemaakt evenals de sponning en ook bij ons is het euvel nu verholpen. Met dank
Geplaatst door:
EduardvanRaalte
Geplaatst op:
13-06-2013 17:05
EduardvanRaalte
Geplaatst op:
13-06-2013 17:05
Rubbers OK en toch lekkage?
Zojuist ook mijn geïntegreerde vaatwasser gerepareerd. Hij lekte aan de rechterbovenkant waardoor er na enige tijd draaien er water rechtsonder weglekte.
De oorzaak was dat de bevestiging van de vaatwasser (aan de inbouwkast) iets los was gekomen. De vaatwasser was hierdoor een paar mm naar achteren geschoven. De klep werd daardoor door de rand van het aanrecht tegengehouden.
De oplossing was uiteraard: Vaatwasser iets naar voren getrokken en schroeven aangedraaid. Lek is dicht en de vaatwasser staat ook weer netjes uitgelijnd ;-)
Dank voor dit forum!
Zojuist ook mijn geïntegreerde vaatwasser gerepareerd. Hij lekte aan de rechterbovenkant waardoor er na enige tijd draaien er water rechtsonder weglekte.
De oorzaak was dat de bevestiging van de vaatwasser (aan de inbouwkast) iets los was gekomen. De vaatwasser was hierdoor een paar mm naar achteren geschoven. De klep werd daardoor door de rand van het aanrecht tegengehouden.
De oplossing was uiteraard: Vaatwasser iets naar voren getrokken en schroeven aangedraaid. Lek is dicht en de vaatwasser staat ook weer netjes uitgelijnd ;-)
Dank voor dit forum!
Geplaatst door:
k v stiphout
Geplaatst op:
13-06-2013 17:43
Gewijzigd op:
13-06-2013 17:45
k v stiphout
Geplaatst op:
13-06-2013 17:43
Gewijzigd op:
13-06-2013 17:45
Onze vaatwasser lekte na de schoonmaakbeurt van rubber en sponning een tijdje niet meer.
Maar na een tijdje begon de ellende incidenteel weer.
Daarom heb ik nu een koordje achter de rubber gelegd waardoor deze naar de deur gedrukt wordt en de klemspanning verhoogt op de deur
We zijn nu 25 wasbeurten verder en geen lek meer te bekennen
Maar na een tijdje begon de ellende incidenteel weer.
Daarom heb ik nu een koordje achter de rubber gelegd waardoor deze naar de deur gedrukt wordt en de klemspanning verhoogt op de deur
We zijn nu 25 wasbeurten verder en geen lek meer te bekennen
Geplaatst door:
Ed
Geplaatst op:
24-10-2016 11:37
Ed
Geplaatst op:
24-10-2016 11:37
Hoe bedoeld u.met koordje achter welk rubber .heb ook steeds lekkage volgens mij onderste deurrubber
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)