Slechtste service ooit van Whirlpool |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Henk Schuster
Geplaatst op:
24-05-2011 21:47
Henk Schuster
Geplaatst op:
24-05-2011 21:47
Mijn 8 jaar oude Whirlpool ADG inbouwvaatwasser werd weinig gebruikt. (één ouder gezin) Hij functioneerde prima, maar plotseling: wel opstarten, maar na 1 minuut sloeg de aardlek eruit.
Whirlpool gebeld. Monteur constateert binnen 7 minuten: motor doorgebrand. Rekent €106,- af en doet twee voorstellen: 1. nieuwe motor plaatsen: €355,- of veel verstandiger: 2. nieuwe Bauknecht aanschaffen: hij doet een aanbieding van €1100,- voor €735,- Alles zwart op wit gezet en hij gaf ons drie maanden bedenktijd....
Wij hebben een nieuwe Miele aangeschaft, omdat de monteur aangaf, dat de Bauknecht over 8 jaar hetzelfde zou kunnen vertonen als mijn Whirlpool.
Bij de plaatsing van de Miele blijkt de motor helemaal niet doorgebrand. Slechts een netstroomfilter was doorgebrand. Kosten zouden €30,- à €40,- zijn geweest.
Whirlpool aangeschreven en de constateringen en de voorstellen van de monteur laten zien.
Zij wensen geen enkele vergoeding voor de miskleun van de monteur te vergoeden.
Ze kennen geen geschillen- of arbitragecommissie, kortom: klant stik er maar in...........
Wie heeft een oplossing voor de reactie van een dergelijk bedrijf als Whirlpool?
Ik zie uw reacties tegemoet.
Henk Schuster
Whirlpool gebeld. Monteur constateert binnen 7 minuten: motor doorgebrand. Rekent €106,- af en doet twee voorstellen: 1. nieuwe motor plaatsen: €355,- of veel verstandiger: 2. nieuwe Bauknecht aanschaffen: hij doet een aanbieding van €1100,- voor €735,- Alles zwart op wit gezet en hij gaf ons drie maanden bedenktijd....
Wij hebben een nieuwe Miele aangeschaft, omdat de monteur aangaf, dat de Bauknecht over 8 jaar hetzelfde zou kunnen vertonen als mijn Whirlpool.
Bij de plaatsing van de Miele blijkt de motor helemaal niet doorgebrand. Slechts een netstroomfilter was doorgebrand. Kosten zouden €30,- à €40,- zijn geweest.
Whirlpool aangeschreven en de constateringen en de voorstellen van de monteur laten zien.
Zij wensen geen enkele vergoeding voor de miskleun van de monteur te vergoeden.
Ze kennen geen geschillen- of arbitragecommissie, kortom: klant stik er maar in...........
Wie heeft een oplossing voor de reactie van een dergelijk bedrijf als Whirlpool?
Ik zie uw reacties tegemoet.
Henk Schuster
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
25-05-2011 00:20
Geplaatst op:
25-05-2011 00:20
Als monteur kan je een fout maken. Als dat gebeurt moet je je conclusies trekken en de berekende kosten terug betalen, want je bent als klant niets verder gekomen.
Dit is tenminste wat ik als monteur hanteer.
Probeer de consumentenbond eens. Waarschijnlijk kunnen die het een en ander voor je betekenen
Dit is tenminste wat ik als monteur hanteer.
Probeer de consumentenbond eens. Waarschijnlijk kunnen die het een en ander voor je betekenen
Geplaatst door:
Henk Schuster
Geplaatst op:
25-05-2011 22:16
Henk Schuster
Geplaatst op:
25-05-2011 22:16
Dag Ernst,
Erg bedankt voor je reactie. Ik ben het volkomen met je eens. Niemand is onfeilbaar, dus een fout maken behoort tot de mogelijkheden. Ook zeer fair dat je de kosten voor je rekening wilt nemen. Trouwens ik heb Whirlpool voorgesteld, dat ik 2/3 voor mijn rekening wil nemen. Zelfs daarop gaan ze niet in.
Whirlpool verschuilt zich achter: "ja, wanneer onze monteur een nieuwe Bauknecht had geplaatst, was hij er misschien ook wel achter gekomen, dat.... enz.
Ik heb gezegd: de constatering was fout en ik heb het advies opgevolgd en onnodig nieuwe machine gekocht.... punt.
Het blijkt nu bij navraag bij een advocaat van de BNR-radio "juridische zaken", waar ik met geval in de uitzending ben geweest, dat ik inderdaad recht heb op schadevergoeding door "misleiding". ECHTER: gelijk hebben blijkt in dit land iets anders dan gelijk krijgen. De advocaat legde uit: de kosten van een proces zijn hoger dan het terug te halen bedrag.... dus: het heeft geen zin.
www.consuwijzer.nl en "het juridisch loket" komen met exact dezelfde conclusie en ook de consumentenbond kan me vast niet verder helpen.
Het mooiste komt nog:
Whirlpool verwijst me door naar hun branche organisatie. Weet je hoe die reageert:
Wij zijn een branche organisatie, waar Whirlpool ook lid van is, maar wij kennen geen geschillen- of arbitragecommissie. Wij kunnen u dus niet verder helpen.... Kortom: ook hier: stik er maar in en we houden de schuldige de hand boven het hoofd en u, die "gelijk" heeft mag betalen....
Wat ik nog gedaan heb: de STEENKOUDE DOUCHE aangevraagd bij RADAR, maar ja, wat heb je eraan...
Oh ja: het enige wat ik nog kon doen: naar de Kantonrechter stappen en hopen, dat die me in het gelijk stelt en een deel (ja welk deel?) laat terugbetalen.
Nou, ja, ik zal eens informeren bij de rechtbank. Triest dat het zo maar kan en je niet eenvoudig je recht kunt halen en dan de kosten op de echte schuldige kan verhalen....
Groet, Henk Schuster
Erg bedankt voor je reactie. Ik ben het volkomen met je eens. Niemand is onfeilbaar, dus een fout maken behoort tot de mogelijkheden. Ook zeer fair dat je de kosten voor je rekening wilt nemen. Trouwens ik heb Whirlpool voorgesteld, dat ik 2/3 voor mijn rekening wil nemen. Zelfs daarop gaan ze niet in.
Whirlpool verschuilt zich achter: "ja, wanneer onze monteur een nieuwe Bauknecht had geplaatst, was hij er misschien ook wel achter gekomen, dat.... enz.
Ik heb gezegd: de constatering was fout en ik heb het advies opgevolgd en onnodig nieuwe machine gekocht.... punt.
Het blijkt nu bij navraag bij een advocaat van de BNR-radio "juridische zaken", waar ik met geval in de uitzending ben geweest, dat ik inderdaad recht heb op schadevergoeding door "misleiding". ECHTER: gelijk hebben blijkt in dit land iets anders dan gelijk krijgen. De advocaat legde uit: de kosten van een proces zijn hoger dan het terug te halen bedrag.... dus: het heeft geen zin.
www.consuwijzer.nl en "het juridisch loket" komen met exact dezelfde conclusie en ook de consumentenbond kan me vast niet verder helpen.
Het mooiste komt nog:
Whirlpool verwijst me door naar hun branche organisatie. Weet je hoe die reageert:
Wij zijn een branche organisatie, waar Whirlpool ook lid van is, maar wij kennen geen geschillen- of arbitragecommissie. Wij kunnen u dus niet verder helpen.... Kortom: ook hier: stik er maar in en we houden de schuldige de hand boven het hoofd en u, die "gelijk" heeft mag betalen....
Wat ik nog gedaan heb: de STEENKOUDE DOUCHE aangevraagd bij RADAR, maar ja, wat heb je eraan...
Oh ja: het enige wat ik nog kon doen: naar de Kantonrechter stappen en hopen, dat die me in het gelijk stelt en een deel (ja welk deel?) laat terugbetalen.
Nou, ja, ik zal eens informeren bij de rechtbank. Triest dat het zo maar kan en je niet eenvoudig je recht kunt halen en dan de kosten op de echte schuldige kan verhalen....
Groet, Henk Schuster
Geplaatst door:
Peter
Geplaatst op:
17-07-2012 14:54
Peter
Geplaatst op:
17-07-2012 14:54
Mijn Wihrpool ADG 7566 vaatwasser is nu ook stuk en lees nu deze topic. Misschien via rechtsbijstand?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-07-2012 17:47
Gewijzigd op:
17-07-2012 17:47
HarryO
Geplaatst op:
17-07-2012 17:47
Gewijzigd op:
17-07-2012 17:47
Wat is de fout en hoe oud is hij?
Knipperen/branden er lampjes, hoor je een piep en zo ja hoevaak?
Knipperen/branden er lampjes, hoor je een piep en zo ja hoevaak?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)
Koenic storingen (3)
Miele storingen (29)
Neff storingen (7)
Sharp storingen (2)
Siemens storingen (16)
Smeg storingen (6)
Whirlpool storingen (10)