Siemens SE64A 660/35 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
J Vos
Geplaatst op:
13-05-2011 15:23
J Vos
Geplaatst op:
13-05-2011 15:23
De bovenste arm krijgt geen water meer, en draait dus niet meer.
Ca 2 jaar terug heb ik peilbewakingen gereinigd en meteen alle rubberringen vernieuwd.
Ergens is blijkbaar iets misgegaan met eoa electrisch aansluitinkje, maar ik kan hem niet vinden.....
Ca 2 jaar terug heb ik peilbewakingen gereinigd en meteen alle rubberringen vernieuwd.
Ergens is blijkbaar iets misgegaan met eoa electrisch aansluitinkje, maar ik kan hem niet vinden.....
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
13-05-2011 19:48
Geplaatst op:
13-05-2011 19:48
Waarschijnlijk blijft de sproeiarmwisselaar steken.
Giet eens kokend water in het gat v/d onderste sproeiarm. herhaal dit evt een paar keer. Daaronder zit de wisselaar. Een schijf met een gat erin dat de ene keer de onderste en dan de bovenste sproeiarm voedt met water.
Giet eens kokend water in het gat v/d onderste sproeiarm. herhaal dit evt een paar keer. Daaronder zit de wisselaar. Een schijf met een gat erin dat de ene keer de onderste en dan de bovenste sproeiarm voedt met water.
Geplaatst door:
J Vos
Geplaatst op:
14-05-2011 13:32
Gewijzigd op:
14-05-2011 13:33
J Vos
Geplaatst op:
14-05-2011 13:32
Gewijzigd op:
14-05-2011 13:33
Allereerst bedankt voor je reaktie !
Maar na ca 1 liter kokend water geprobeerd te hebben, en zelf 1 x een scheut amonia (als vetoplosser) erbij gedaan, maar nog steeds 'no dice'...
Hoe wordt die schijf aangedreven ? Door waterkracht, of via een motor oid ?? En kan ik daar op eoa manier bijkomen ?
Maar na ca 1 liter kokend water geprobeerd te hebben, en zelf 1 x een scheut amonia (als vetoplosser) erbij gedaan, maar nog steeds 'no dice'...
Hoe wordt die schijf aangedreven ? Door waterkracht, of via een motor oid ?? En kan ik daar op eoa manier bijkomen ?
Geplaatst door:
Geplaatst op:
14-05-2011 21:12
Geplaatst op:
14-05-2011 21:12
Wordt aangedreven door een motortje.
Kom je alleen bij door de gehele kuip te demonteren.
Kom je alleen bij door de gehele kuip te demonteren.
Geplaatst door:
J Vos
Geplaatst op:
15-05-2011 11:19
J Vos
Geplaatst op:
15-05-2011 11:19
Kan het zijn dat ik bij die demontage-actie van die waterhouders/peilsensoren aan de linkerkant (gezien vanaf de deur/klep) misschien een stekkertje of zo heb losgetrokken, want het probleem begon daarna
Misschien wat veel gevraagd: maar heb je misschien ook een "exploded view" of een E-schema of zo?
Ik ben zelf technicus, maar dit soort machines zit wel ingewikkeld inelkaar, zoals trouwens bijna alle huishoudelijke apparatuur....:-)
Misschien wat veel gevraagd: maar heb je misschien ook een "exploded view" of een E-schema of zo?
Ik ben zelf technicus, maar dit soort machines zit wel ingewikkeld inelkaar, zoals trouwens bijna alle huishoudelijke apparatuur....:-)
Geplaatst door:
Geplaatst op:
15-05-2011 20:19
Geplaatst op:
15-05-2011 20:19
Ik denk niet dat het komt door de reparatie, maar dat het puur toeval is.
Als je de rechterzijwand demonteert, zie je hem wel zitten onder het verwarmingselement.
Als je de rechterzijwand demonteert, zie je hem wel zitten onder het verwarmingselement.
Geplaatst door:
J Vos
Geplaatst op:
17-05-2011 12:44
Gewijzigd op:
17-05-2011 12:45
J Vos
Geplaatst op:
17-05-2011 12:44
Gewijzigd op:
17-05-2011 12:45
Ernst !!
Ik heb um bekeken, en her-en-der een tikje met de schroevedraaier gegeven (vaak dé technische oplossing) en nogmaals jouw raad opgevolgd mbt het kokende water, en HIJ DOET UT WEER !!
Voor alle zekerheid nog maar een schoonmaakzakje erdoorheen gedraaid...
Maar héél erg bedankt voor je prima advies, Ernst !
Ik heb um bekeken, en her-en-der een tikje met de schroevedraaier gegeven (vaak dé technische oplossing) en nogmaals jouw raad opgevolgd mbt het kokende water, en HIJ DOET UT WEER !!
Voor alle zekerheid nog maar een schoonmaakzakje erdoorheen gedraaid...
Maar héél erg bedankt voor je prima advies, Ernst !
Geplaatst door:
Geplaatst op:
17-05-2011 20:52
Gewijzigd op:
17-05-2011 20:53
Geplaatst op:
17-05-2011 20:52
Gewijzigd op:
17-05-2011 20:53
Fijn dat het weer werkt.
Ik zet zelf de machine standaard op het heetste programma om dit soort storingen te voorkomen
Ik zet zelf de machine standaard op het heetste programma om dit soort storingen te voorkomen
Geplaatst door:
Kees
Geplaatst op:
06-10-2018 14:11
Kees
Geplaatst op:
06-10-2018 14:11
Kan je de wisselaar ook vervangen? De mijne tikt en lijkt niet te werken omdat mijn bovenste sproeierarm niet functioneert.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-10-2018 21:56
bennie
Geplaatst op:
08-10-2018 21:56
Dat kan maar is een beste klus, je kan eerst een sodabeurt geven.
Het kan zijn dat hij vast zit door vetresten.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Het kan zijn dat hij vast zit door vetresten.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)