storing in siemens E24 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Sander
Geplaatst op:
04-03-2018 15:47
Sander
Geplaatst op:
04-03-2018 15:47
Ik heb het toch gevonden. Op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=QB8Mpy52_90
gaat over vervangen van de afvoerslang, maar daar staat het in.
gaat over vervangen van de afvoerslang, maar daar staat het in.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-03-2018 19:11
bennie
Geplaatst op:
04-03-2018 19:11
Daar valt niets aan toe te voegen.
let alleen op als je een labyrint hebt die aan de achterkant met folie dicht zit.
als je die in het verkeerde tuitje vult met water dan scheurt het folie.
let alleen op als je een labyrint hebt die aan de achterkant met folie dicht zit.
als je die in het verkeerde tuitje vult met water dan scheurt het folie.
Geplaatst door:
Kees
Geplaatst op:
15-03-2018 22:16
Kees
Geplaatst op:
15-03-2018 22:16
De foutcode is te omzeilen door na dat de klok een minuut heeft afgeteld de deur open en dicht te doen zo heb ik al vier jaar de e 24 code genegeerd. Het heeft niets met de afvoer te maken iedereen heeft e24 problemen met dit Siemens type wij zijn als hij het echt niet meer doet van plan nooit meer een Siemens aan te schaffen soms doet het apparaat het een maand goed en dan weer drie maanden e24
Geplaatst door:
Frank
Geplaatst op:
29-05-2018 20:23
Frank
Geplaatst op:
29-05-2018 20:23
Na 7 jaar krijg ik de E24 melding. Filters schoongemaakt en ja hoor hij doet het weer.
Enkele dagen later idem E24. Na enkele keren opstarten doet ie het weer. Dezelfde week regelmatig de storingsmelding. Afvoer en filters zijn schoon. Aanvoer nagekeken en filtertje schoongemaakt, maar helaas na 10 keer de moed opgegeven. Via dit forum allerlei tips in de praktijk toegepast. Door de deur te openen op moment van watertoevoer na 90 seconden hielp. Hij deed het weer, ook de keren daarna, maar om dit te blijven doen vind ik geen oplossing.
Om een monteur te laten komen waarbij vermoedelijk een elektronisch probleem moet worden opgelost (sensor) gaat mij teveel kosten voor een vaatwasser van meer dan 7 jaar oud. Uiteindelijk gekozen voor de aanschaf van een nieuwe zonder elektronische snufjes en qua prijs iets duurder dan de genoemde reparaties van rond de 250 euro.
Enkele dagen later idem E24. Na enkele keren opstarten doet ie het weer. Dezelfde week regelmatig de storingsmelding. Afvoer en filters zijn schoon. Aanvoer nagekeken en filtertje schoongemaakt, maar helaas na 10 keer de moed opgegeven. Via dit forum allerlei tips in de praktijk toegepast. Door de deur te openen op moment van watertoevoer na 90 seconden hielp. Hij deed het weer, ook de keren daarna, maar om dit te blijven doen vind ik geen oplossing.
Om een monteur te laten komen waarbij vermoedelijk een elektronisch probleem moet worden opgelost (sensor) gaat mij teveel kosten voor een vaatwasser van meer dan 7 jaar oud. Uiteindelijk gekozen voor de aanschaf van een nieuwe zonder elektronische snufjes en qua prijs iets duurder dan de genoemde reparaties van rond de 250 euro.
Geplaatst door:
Thijs
Geplaatst op:
22-06-2018 11:08
Thijs
Geplaatst op:
22-06-2018 11:08
Wij hadden ook de e24 melding. Wij hebben het filter plus zilveren deksel onderin de machine weg gehaald. Daar zie je een wit kapje zitten die vrij eenvoudig naar boven geschoven kan worden. Daaronder was het bij ons verstopt. Schoongemaakt kapje terug en de machine doet het weer. Het betreft een studioline van siemens van 2,5 jaar oud.
Geplaatst door:
Kees
Geplaatst op:
25-06-2018 18:58
Kees
Geplaatst op:
25-06-2018 18:58
Wij hebben ook steeds de foutmelding E24. Machine is 3 maanden oud. Alles schoongemaakt, nergens verstoppingen of viezigheid.Machine begint, en na een aantal minuten valt hij in storing. Water blijft in de machine staan.
Het spoelprogramma werkt wel, maar helemaal op het einde valt de machine weer in storing. Water blijft in de machine staan.
Dit is dus voor ond de laatste Siemens.
Heeft iemand nog tips?
Kees
Het spoelprogramma werkt wel, maar helemaal op het einde valt de machine weer in storing. Water blijft in de machine staan.
Dit is dus voor ond de laatste Siemens.
Heeft iemand nog tips?
Kees
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-06-2018 23:45
bennie
Geplaatst op:
25-06-2018 23:45
Ik zou je leverancier bellen , na 3 maand heb je nog garantie.
als je zelf gaat sleutelen dan heb je kans dat de garantie vervalt.
als je zelf gaat sleutelen dan heb je kans dat de garantie vervalt.
Geplaatst door:
Imke de Vries
Geplaatst op:
07-10-2018 19:14
Gewijzigd op:
07-10-2018 19:15
Imke de Vries
Geplaatst op:
07-10-2018 19:14
Gewijzigd op:
07-10-2018 19:15
De afwasmachines van BSH voeren een zelftest uit aan het begin van het programma, het is daarbij mogelijk dat de afvoerpomp dit probleem veroorzaakt. Om er achter te komen of dit zo is al het water uit de machine verwijderen en de afvoerpomp uitbouwen. Kijk nu bij de afvoerpomp of er sprake is van een ophoping van materiaal rond het asje van de pomp, haren zijn daarbij een veelvuldig probleem. Verwijderen van die ophoping lukt vaak prima met een beetje geduld en een doodgewone kopspeld.
Geplaatst door:
Stephen
Geplaatst op:
12-12-2018 20:00
Stephen
Geplaatst op:
12-12-2018 20:00
Een kersenpit uit de pomp gehaald weer in elkaar gezet en hopelijk vele jaren plezier. U tips waren geweldig hiervoor onze dank.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-12-2018 21:08
bennie
Geplaatst op:
12-12-2018 21:08
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)