storing in siemens E24 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
samvirtual
Geplaatst op:
06-09-2015 21:04
samvirtual
Geplaatst op:
06-09-2015 21:04
OPLOSSING:
Circa 3 minuten na het starten kregen we E24 en stopte de vaatwasser.
Simpele oplossing:
1. start de vaatwasser
2. na 90 secondes de klep opentrekken en gelijk weer dichtdoen.
Dat is alles, en onze vaatwasser loopt door zonder e24.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Circa 3 minuten na het starten kregen we E24 en stopte de vaatwasser.
Simpele oplossing:
1. start de vaatwasser
2. na 90 secondes de klep opentrekken en gelijk weer dichtdoen.
Dat is alles, en onze vaatwasser loopt door zonder e24.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
MvV
Geplaatst op:
16-12-2015 00:35
MvV
Geplaatst op:
16-12-2015 00:35
Ja, dat doe ik ook. Ik heb al 3 jaar lang de melding E24. Na 1 minuut trek ik de klep open en doe hem weer dicht. Dan hoor je het water stromen en gaat de vaatwassen gewoon verder. Beetje lastig, maar wel goedkoop.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
16-12-2015 18:58
HarryO
Geplaatst op:
16-12-2015 18:58
En een beurt met een machine reiniger?
Geplaatst door:
G.J.M.Kleijweg
Geplaatst op:
20-02-2016 16:56
G.J.M.Kleijweg
Geplaatst op:
20-02-2016 16:56
Na ong. 15 min. stopt de machine en er is geen beweging meer in te krijgen en er staat wel stroom op monteur is geweest nieuwe printplaat erin nieuw aan en uit knop erin kosten 240 euro hij liet hem starten machine liet water in monteur liet water er weer uitpompen alles goed zei hij savonds machine aangezet weer na ong.15 minuten stopt de machine en hebben weer het zelfde,reageert nergens op en er staat net als de vorige keer een beetje water in en hij doet niets meer en er staat wel stroom op.wie weet wat het zou kunnen zijn ?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
21-02-2016 04:35
Gewijzigd op:
21-02-2016 04:36
HarryO
Geplaatst op:
21-02-2016 04:35
Gewijzigd op:
21-02-2016 04:36
Ik denk dat de circulatie pomp er mee stopt.
Eerst maar eens weer je monteur terug laten komen...
Je geeft geen type informatie op, een verdere oplossing geven is dus een beetje lastig.
Branden/knipperen er dan lampjes die dat anders niet doen?
Krijg je een melding op het display (indien aanwezig)?
Heeft/geeft de machine een ander geluid (gegeven) dan normaal?
bv een zware brom of een gesnerp of een meer of minder geluid van het water tijdens het was/spoel deel?
Voor meer hulp alle info uit de deurrand vermelden.
Eerst maar eens weer je monteur terug laten komen...
Je geeft geen type informatie op, een verdere oplossing geven is dus een beetje lastig.
Branden/knipperen er dan lampjes die dat anders niet doen?
Krijg je een melding op het display (indien aanwezig)?
Heeft/geeft de machine een ander geluid (gegeven) dan normaal?
bv een zware brom of een gesnerp of een meer of minder geluid van het water tijdens het was/spoel deel?
Voor meer hulp alle info uit de deurrand vermelden.
Geplaatst door:
vincent
Geplaatst op:
05-06-2017 10:40
vincent
Geplaatst op:
05-06-2017 10:40
Mijn vaatwasser is 7 jaar oud en heb 3 keer dit probleem gehad.
Tot op heden heb ik het steeds weten op te lossen door de machine inwendig goed te laten reinigen. Ik doe dan het volgende:
1 vaatwasser helemaal leeg maken, vaat eruit en lades verwijderen
2 al het vuile stilstaande water wegzuigen met een water(stof-)zuiger, verwijder het filter en maak het schoon, controleer of de pomp vrij kan draaien (elders op internet is te zien hoe je dat doet) en verwijder zo nodig obstakels
3 machine laten lopen met vaatwasmiddel totdat ie weer e24 aangeeft en zuig het water weer op
4 herhaal dit totdat het water weer redelijk schoon is (of dat de vaatwasser het weer doet natuurlijk)
5 kook ongeveer een halve liter water en giet dit in de vaatwasser totdat het filter onder water staat; gooi IN de filter een vaatwastablet of soda en laat dit een nacht staan
6 de volgende morgen water weer opzuigen en vaatwasser (leeg) aanzetten
Tot op heden werkt dit steeds. Het valt me trouwens op dat de melding meestal komt kort nadat ik het filter helemaal heb verwijderd en heb schoongemaakt; niet meer doen dus zou je bijna zeggen. Het lijkt erop alsof er dan juist dingen in de machine of pomp kunnen komen die de boel verstoppen.
In mijn ogen is het filter niet goed geconstrueerd. Door het verwijderen van het filter kan vuil en troep juist ongehinderd naar de pomp stromen terwijl het vuil eigenlijk in het filter zou moeten blijven zitten.
Tot op heden heb ik het steeds weten op te lossen door de machine inwendig goed te laten reinigen. Ik doe dan het volgende:
1 vaatwasser helemaal leeg maken, vaat eruit en lades verwijderen
2 al het vuile stilstaande water wegzuigen met een water(stof-)zuiger, verwijder het filter en maak het schoon, controleer of de pomp vrij kan draaien (elders op internet is te zien hoe je dat doet) en verwijder zo nodig obstakels
3 machine laten lopen met vaatwasmiddel totdat ie weer e24 aangeeft en zuig het water weer op
4 herhaal dit totdat het water weer redelijk schoon is (of dat de vaatwasser het weer doet natuurlijk)
5 kook ongeveer een halve liter water en giet dit in de vaatwasser totdat het filter onder water staat; gooi IN de filter een vaatwastablet of soda en laat dit een nacht staan
6 de volgende morgen water weer opzuigen en vaatwasser (leeg) aanzetten
Tot op heden werkt dit steeds. Het valt me trouwens op dat de melding meestal komt kort nadat ik het filter helemaal heb verwijderd en heb schoongemaakt; niet meer doen dus zou je bijna zeggen. Het lijkt erop alsof er dan juist dingen in de machine of pomp kunnen komen die de boel verstoppen.
In mijn ogen is het filter niet goed geconstrueerd. Door het verwijderen van het filter kan vuil en troep juist ongehinderd naar de pomp stromen terwijl het vuil eigenlijk in het filter zou moeten blijven zitten.
Geplaatst door:
Yvonne
Geplaatst op:
05-09-2017 10:10
Yvonne
Geplaatst op:
05-09-2017 10:10
Wij hadden ook een E24. In vaatwasser alles losgehaald om vuil weg te halen. Zat niets noemenswaardig. Daarna heb ik de aansluiting van de afvoerslang los gemaakt. Zag niets bijzonders. Heb toen heel hard gezogen. (heel vies klusje en een mond vol troep). Daarna werkte vaatwasser weer perfect! Wellicht nog een tip voor mensen met dit probleem.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
05-09-2017 23:23
HarryO
Geplaatst op:
05-09-2017 23:23
Ik denk dat je een ophoping van prut had in de afvoer slang zelf op het laagste punt waar hij op de grond ligt.
Meestal helpt een machine reiniger dan al voldoende.
Zuigen ook ...
Bikkel
Meestal helpt een machine reiniger dan al voldoende.
Zuigen ook ...
Bikkel
Geplaatst door:
de C
Geplaatst op:
31-01-2018 11:14
de C
Geplaatst op:
31-01-2018 11:14
Nou die E24 komt wel heel vaak voor bij hele jonge vaatwassers dus ook hier we hadden hem nog maar paar weken en toen begon de miserie al kon altijd alleen eco programma maar gebruiken en nu geeft hij dus E24 aan na 2 jaar ik vind dit echt een hele slechte reclame als dat o allemaal zie!!! Dit gaat onze volgende van merk dus vast niet worden alhoewel onze vorige we zeker 20 jaar mee gedaan hebben heel triest dit!!!
Geplaatst door:
Sander
Geplaatst op:
04-03-2018 15:16
Sander
Geplaatst op:
04-03-2018 15:16
Ik heb ook last van E24 en weet waar het vandaan komt.
Het labyrint is erg vuil linksboven bij de luchtinlaat. Ik wil het labyrint schoonmaken en daarvoor moet het er af. Dat lukt me niet. Ik heb alles los en kan het labyrint van de machine af bewegen, maar het blijft onderin steken waar een invoer zit vanaf de droger zo te zien. Hier komt met draaien lucht in en wat vocht.
Hoe krijg ik het labyrint los?
Het is een Siemens SN56M580EU/02
Het labyrint is erg vuil linksboven bij de luchtinlaat. Ik wil het labyrint schoonmaken en daarvoor moet het er af. Dat lukt me niet. Ik heb alles los en kan het labyrint van de machine af bewegen, maar het blijft onderin steken waar een invoer zit vanaf de droger zo te zien. Hier komt met draaien lucht in en wat vocht.
Hoe krijg ik het labyrint los?
Het is een Siemens SN56M580EU/02
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)