AEG geeft i20, maar lijkt ander probleem |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Patrick
Geplaatst op:
09-02-2025 22:48
Patrick
Geplaatst op:
09-02-2025 22:48
Beste mensen,
We hebben een AEG FSE63600P vaatwasser. 6,5 jaar oud.
Deze geeft de foutcode i20, wat aangeeft dat er een probleem met de waterafvoer is. Alle checks die we konden doen hebben we uitgevoerd. Filter / zeef gereinigd (was al schoon) en aansluiting op afvoer gecontroleerd, evenals de sifon. Alles heeft vrije doorgang zo lijkt het. Ook de machine al een keer paar minuten van de spanning gehaald t.b.v. harde reset.
De melding treedt steeds op tegen het einde van het programma. Ik heb inmiddels vastgesteld dat de machine bij geen enkel programma meer meer warm wordt. Dat weet ik omdat alles ijskoud is, en dat de verbruiksmonitor op m'n energiemeter nauwelijks uitslaat als ik kort programma draai.
Zou het niet-warm-worden niet het voornaamste probleem zijn?
Ik ben zelf niet handig genoeg aan zo'n (inbouw)machine te sleutelen, maar zit een beetje met de vraag of het zinvol is om hier een reparateur naar te laten kijken of dat het dan een vage zoektocht naar een probleem wordt.
Iemand van jullie daar ervaring mee?
Alvast bedankt!
Patrick
We hebben een AEG FSE63600P vaatwasser. 6,5 jaar oud.
Deze geeft de foutcode i20, wat aangeeft dat er een probleem met de waterafvoer is. Alle checks die we konden doen hebben we uitgevoerd. Filter / zeef gereinigd (was al schoon) en aansluiting op afvoer gecontroleerd, evenals de sifon. Alles heeft vrije doorgang zo lijkt het. Ook de machine al een keer paar minuten van de spanning gehaald t.b.v. harde reset.
De melding treedt steeds op tegen het einde van het programma. Ik heb inmiddels vastgesteld dat de machine bij geen enkel programma meer meer warm wordt. Dat weet ik omdat alles ijskoud is, en dat de verbruiksmonitor op m'n energiemeter nauwelijks uitslaat als ik kort programma draai.
Zou het niet-warm-worden niet het voornaamste probleem zijn?
Ik ben zelf niet handig genoeg aan zo'n (inbouw)machine te sleutelen, maar zit een beetje met de vraag of het zinvol is om hier een reparateur naar te laten kijken of dat het dan een vage zoektocht naar een probleem wordt.
Iemand van jullie daar ervaring mee?
Alvast bedankt!
Patrick
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-02-2025 21:15
bennie
Geplaatst op:
19-02-2025 21:15
Dat rijmt in ieder geval niet met elkaar, heb je hem tijdens het programma al een keerlosgetrokken?
Sproeit hij genoeg water rond?
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Sproeit hij genoeg water rond?
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)