Vult zich met water, springt aan en uit |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Kristien Van Roy
Geplaatst op:
28-10-2024 14:35
Kristien Van Roy
Geplaatst op:
28-10-2024 14:35
Hallo,
Mijn vaatwasser van Siemens wast niet meer af.
Ik zet de machine aan en hoor water er in lopen. Normaal gezien na een minuutje of 2, hoor je hem aan gaan. Nu hoor ik hem aan gaan maar direct uitvallen en 2 seconden later loopt er wat water weg (dat zie ik in de doorzichtige afvoer). Dit blijft hij herhalen, aanslaan, beetje water weg.
Als ik de machine open doe, staat het beneden vol water maar verder is er niks nat binnenin.
Het symbool van het kraantje brandt. Geen verdere foutmeldingen. Dat is niet beschikbaar op mijn toestel denk ik.
Ik probeer nog een filmpje op te laden
Wat heb ik al gedaan :
- Alle filters nagekeken en afgewassen, niks aan te zien.
- Plaatje van pomp gehaald en nagekeken. Deze draait. Hij houdt wel wat tegen maar dat is normaal vermoed ik.
- soda en azijn er in gegoten en laten trekken.
Hebben jullie een idee wat die kan zijn? Ik vermoed de circulatiepomp maar ik snap dan niet goed waarom ik telkens wat water zie weglopen.
De machine is al oud +/- 16 jaar maar werkte tot een paar dagen geleden nog perfect. Nooit vuile vaat, nooit problemen.
Suggesties zijn welkom !
grten
Kristien
Mijn vaatwasser van Siemens wast niet meer af.
Ik zet de machine aan en hoor water er in lopen. Normaal gezien na een minuutje of 2, hoor je hem aan gaan. Nu hoor ik hem aan gaan maar direct uitvallen en 2 seconden later loopt er wat water weg (dat zie ik in de doorzichtige afvoer). Dit blijft hij herhalen, aanslaan, beetje water weg.
Als ik de machine open doe, staat het beneden vol water maar verder is er niks nat binnenin.
Het symbool van het kraantje brandt. Geen verdere foutmeldingen. Dat is niet beschikbaar op mijn toestel denk ik.
Ik probeer nog een filmpje op te laden
Wat heb ik al gedaan :
- Alle filters nagekeken en afgewassen, niks aan te zien.
- Plaatje van pomp gehaald en nagekeken. Deze draait. Hij houdt wel wat tegen maar dat is normaal vermoed ik.
- soda en azijn er in gegoten en laten trekken.
Hebben jullie een idee wat die kan zijn? Ik vermoed de circulatiepomp maar ik snap dan niet goed waarom ik telkens wat water zie weglopen.
De machine is al oud +/- 16 jaar maar werkte tot een paar dagen geleden nog perfect. Nooit vuile vaat, nooit problemen.
Suggesties zijn welkom !
grten
Kristien
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)