AEG vaatwasser melding i20 -pomp speling |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Kees2021
Geplaatst op:
22-02-2024 11:38
Kees2021
Geplaatst op:
22-02-2024 11:38
Hallo allemaal,
Sinds gisteravond vertoont mijn AEG Favorit 55000VI0 vaatwasser een gebrek: het programma was halverwege gestopt en er stond i20 in het display. Ook lag er water onderin de kuip. Toen heb ik de vaatwasser opnieuw gestart, maar het klonk raar: een gebrom (wat ik mij nog herrinner), en volgens mij werd er niet eerst afgepompt (wat toch normaal is?): er kwam alleen maar water bij.
Nu heb ik de vaatwasser uitgebouwd, de afvoerpomp uitgebouwd, maar ik kan nog niets geks zien. De pomp lijkt niet geblokkeerd te zijn, de afvoerslang ziet er (op het oog) redelijk schoon uit.
De pomp vertoont wel speling:
- radiale speling uit uiteinde as is 0,5 - 1 mm
- axiale speling op as is ca. 2 à 3 mm
heb ook een filmpje gemaakt:
https://www.youtube.com/shorts/7yq3WAzMpGI
Ik denk dat dit geluid (en speling) niet normaal is...
Iemand advies? Vaatwasser is wel 12 jaar oud, dus dat kan nog een overweging zijn in de reparatie...
Alvast bedankt!
Gr. Kees
Sinds gisteravond vertoont mijn AEG Favorit 55000VI0 vaatwasser een gebrek: het programma was halverwege gestopt en er stond i20 in het display. Ook lag er water onderin de kuip. Toen heb ik de vaatwasser opnieuw gestart, maar het klonk raar: een gebrom (wat ik mij nog herrinner), en volgens mij werd er niet eerst afgepompt (wat toch normaal is?): er kwam alleen maar water bij.
Nu heb ik de vaatwasser uitgebouwd, de afvoerpomp uitgebouwd, maar ik kan nog niets geks zien. De pomp lijkt niet geblokkeerd te zijn, de afvoerslang ziet er (op het oog) redelijk schoon uit.
De pomp vertoont wel speling:
- radiale speling uit uiteinde as is 0,5 - 1 mm
- axiale speling op as is ca. 2 à 3 mm
heb ook een filmpje gemaakt:
https://www.youtube.com/shorts/7yq3WAzMpGI
Ik denk dat dit geluid (en speling) niet normaal is...
Iemand advies? Vaatwasser is wel 12 jaar oud, dus dat kan nog een overweging zijn in de reparatie...
Alvast bedankt!
Gr. Kees
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
26-02-2024 16:12
bennie
Geplaatst op:
26-02-2024 16:12
Als hij helemaal niet pompt is waarschijnlijk de pomp kapot, als hij bromt zit hij vast of loopt hij zwaar, er kan ook rommel om de as zitten
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
26-02-2024 16:19
bennie
Geplaatst op:
26-02-2024 16:19
Als hij helemaal niet pompt is waarschijnlijk de pomp kapot, als hij bromt zit hij vast of loopt hij zwaar, er kan ook rommel om de as zitten
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)