AEG verwarmt water niet meer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
TonyTonic
Geplaatst op:
14-11-2023 19:14
TonyTonic
Geplaatst op:
14-11-2023 19:14
Het gaat om een AEG vaatwasmachine:
MODEL FSE52707P
91143459201
Van een kleine 3 jaar oud.
Kortgeleden begon de vaat er niet schoon uit te komen en tegelijk of kort daarna stopte de vaatwasser midden in zijn cyclus en gaf de storingscode i11. Dacht er niet zo veel van en als je de machine dicht deed ging hij rustig verder. Na de zoveelste melding toch eens de foutcode opgezocht en
i11 zou te maken hebben met de watertoevoer. Hierop de machine grondig gereinigd van binnen en sindsdien geen last meer gehad van de foutcode, echter kwam ik er toen pas achter dat de machine het water niet meer verwarmd. Ook niet op 30min kort programma.
In de hoop het zelf op te kunnen lossen heb ik vandaag de machine uitgebouwd en helemaal open gemaakt.
- Het labyrinth was vrij schoon maar toch goed doorgespoeld met chloor
-de temperatuursensor er uit gehaald en grondig gereinigd.
- de pomp met verwarmingselement eruitgehaald, schoongemaakt en doorgemeten
- element geeft 30ohm en continuiteit
- de printplaat op het oog geinspecteerd maar op het oog geen doorgebrande capacitors of tekenen van oxidatie/brand etc
- ook de bedrading van de voeding en aarde van en naar de printplaat en verwarmingselement gecontroleerd op continuiteit
Ik ben het spoor bijster.
Mocht het de tachograaf zijn (heb ik zelf niet kunnen localiseren) dan zou dit als het goed is gepasseerd moeten worden door hem op een extreem korte 30min cyclus te zetten en kan verder dus geen enkele oorzaak vinden.
Heeft iemand nog een gouden tip?
MODEL FSE52707P
91143459201
Van een kleine 3 jaar oud.
Kortgeleden begon de vaat er niet schoon uit te komen en tegelijk of kort daarna stopte de vaatwasser midden in zijn cyclus en gaf de storingscode i11. Dacht er niet zo veel van en als je de machine dicht deed ging hij rustig verder. Na de zoveelste melding toch eens de foutcode opgezocht en
i11 zou te maken hebben met de watertoevoer. Hierop de machine grondig gereinigd van binnen en sindsdien geen last meer gehad van de foutcode, echter kwam ik er toen pas achter dat de machine het water niet meer verwarmd. Ook niet op 30min kort programma.
In de hoop het zelf op te kunnen lossen heb ik vandaag de machine uitgebouwd en helemaal open gemaakt.
- Het labyrinth was vrij schoon maar toch goed doorgespoeld met chloor
-de temperatuursensor er uit gehaald en grondig gereinigd.
- de pomp met verwarmingselement eruitgehaald, schoongemaakt en doorgemeten
- element geeft 30ohm en continuiteit
- de printplaat op het oog geinspecteerd maar op het oog geen doorgebrande capacitors of tekenen van oxidatie/brand etc
- ook de bedrading van de voeding en aarde van en naar de printplaat en verwarmingselement gecontroleerd op continuiteit
Ik ben het spoor bijster.
Mocht het de tachograaf zijn (heb ik zelf niet kunnen localiseren) dan zou dit als het goed is gepasseerd moeten worden door hem op een extreem korte 30min cyclus te zetten en kan verder dus geen enkele oorzaak vinden.
Heeft iemand nog een gouden tip?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
21-11-2023 15:47
bennie
Geplaatst op:
21-11-2023 15:47
Heb je de solderingen van de relais al eens bekeken?
Of de bedrading in het scharnierende gedeelte van de deur?
Daar kan ook een breiukje zitten.
Of de bedrading in het scharnierende gedeelte van de deur?
Daar kan ook een breiukje zitten.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)