Rengora blijft pompen, water in onderste |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Richard de leeuw
Geplaatst op:
02-11-2023 15:59
Richard de leeuw
Geplaatst op:
02-11-2023 15:59
Hallo,
Ik ben in het bezit van een rengora vaatwasser (gekocht bij een ikea keuken, oorspronkelijk door electrolux gebouwd).
Heeft 5 jaar best goed gewerkt. Echter, 3 maanden uit de garantie... problemen.
Afgelopen week gingen een paar keer de stoppen eruit. Onbekende oorzaak. Tot bleek dat de vaatwasser problemen gaf.
Gedurende het programma ging 'de pomp'aan. Die bleef pompen, ook al was het water al lang weg. En begon hij aaneengesloten 3x te piepen. Reset was onmogelijk. Piepen hield alleen op door de stekker eruit te halen. Als de stekker weer erin ging begon hij opnieuw te piepen en pompen.
Ik heb de vaatwasser uitgebouwd. Er lag water in de onderste kuip (tussen de kabeltjes). Ik heb het water opgedweild.
Daarna de stekker erin. En de pomp en en gepiep waren weg.
Onduidelijk hoe water in de onderste kuip kwam heb ik de rubbers nagekeken. De deurdorpel (onderste rubber van de deur) was geheel vergaan. Ik was bang dat het water daardoor de bodem in liep.
Ik heb een nieuwe besteld via electrolux dealer en geplaatst.
Echter, bij het draaien van het programma binnen een minuut opnieuw 3x gepiep en eindeloos doorpompen.
Heeft iemand nog goede ideeen?
Als er een reparatie is die een leek zelf kan uitvoeren doe ik dat graag.
Ik heb weinig zin om een nieuwe te kopen als het eenvoudig op te lossen is.
Ik ben in het bezit van een rengora vaatwasser (gekocht bij een ikea keuken, oorspronkelijk door electrolux gebouwd).
Heeft 5 jaar best goed gewerkt. Echter, 3 maanden uit de garantie... problemen.
Afgelopen week gingen een paar keer de stoppen eruit. Onbekende oorzaak. Tot bleek dat de vaatwasser problemen gaf.
Gedurende het programma ging 'de pomp'aan. Die bleef pompen, ook al was het water al lang weg. En begon hij aaneengesloten 3x te piepen. Reset was onmogelijk. Piepen hield alleen op door de stekker eruit te halen. Als de stekker weer erin ging begon hij opnieuw te piepen en pompen.
Ik heb de vaatwasser uitgebouwd. Er lag water in de onderste kuip (tussen de kabeltjes). Ik heb het water opgedweild.
Daarna de stekker erin. En de pomp en en gepiep waren weg.
Onduidelijk hoe water in de onderste kuip kwam heb ik de rubbers nagekeken. De deurdorpel (onderste rubber van de deur) was geheel vergaan. Ik was bang dat het water daardoor de bodem in liep.
Ik heb een nieuwe besteld via electrolux dealer en geplaatst.
Echter, bij het draaien van het programma binnen een minuut opnieuw 3x gepiep en eindeloos doorpompen.
Heeft iemand nog goede ideeen?
Als er een reparatie is die een leek zelf kan uitvoeren doe ik dat graag.
Ik heb weinig zin om een nieuwe te kopen als het eenvoudig op te lossen is.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)