Ikea Lagan vaatwasser lekt |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Tim
Geplaatst op:
05-10-2023 18:40
Tim
Geplaatst op:
05-10-2023 18:40
Mijn Ikea Lagan vaatwasser blijft afpompen. Nu ben ik erachter gekomen dat hij aan de onderkant, in de lekbak, lekt, waardoor de overflow sensor op gegeven moment wordt getriggerd en de vaatwasser in error / constant afpomoen gaat.
Na nadere inspectie ben ik erachter gekomen dat de vaatwasser lekt uit twee open slangetjes onder de vaatwasser (zelfde materiaal als de afvoerslang, maar dan dunner). En dan vooral uit de linker. Zie foto's onderaan. De slangetjes lekken drupsgewijs tijdens een wascyclus, maar het water stroomt er hard uit zodra ik tijdens een cyclus de deur open.
Kan iemand mij vertellen waar deze slangetjes voor zijn en hoe ik het probleem zou kunnen verhelpen? De slangetjes lijken in een natuurlijke positie te zitten, als in ze zijn volgens mij niet losgeschoten of iets dergelijks dus lijken open te moeten zijn... maar misschien zit ik fout.
Na nadere inspectie ben ik erachter gekomen dat de vaatwasser lekt uit twee open slangetjes onder de vaatwasser (zelfde materiaal als de afvoerslang, maar dan dunner). En dan vooral uit de linker. Zie foto's onderaan. De slangetjes lekken drupsgewijs tijdens een wascyclus, maar het water stroomt er hard uit zodra ik tijdens een cyclus de deur open.
Kan iemand mij vertellen waar deze slangetjes voor zijn en hoe ik het probleem zou kunnen verhelpen? De slangetjes lijken in een natuurlijke positie te zitten, als in ze zijn volgens mij niet losgeschoten of iets dergelijks dus lijken open te moeten zijn... maar misschien zit ik fout.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Tim
Geplaatst op:
05-10-2023 18:43
Tim
Geplaatst op:
05-10-2023 18:43
Fotos
Geplaatst door:
Tim
Geplaatst op:
05-10-2023 18:49
Tim
Geplaatst op:
05-10-2023 18:49
Het lukt me om een of andere reden helaas niet om fotos toe te voegen...
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)