Verwarming (relais) schakelt niet aan |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Maarten
Geplaatst op:
13-04-2023 18:59
Maarten
Geplaatst op:
13-04-2023 18:59
Recent was van onze Siemens vaatwasser (SD6P1S / SN66M095EU/35) de circulatiepomp stuk. De machine gaf error E21. Na het uiteen halen van de pomp bleek de rotor inderdaad stroef te draaien. Dan maar een nieuwe pomp besteld, deze was niet exact hetzelfde maar paste perfect.
De machine leek daarna perfect te werken en er kwamen geen foutcodes meer, maar na afloop van het programma beseften we dat de machine niet verwarmd had.
Vervolgens heb ik de verwarmingsweerstand en temperatuursensor doorgemeten. De weerstand gaf 20 Ohm aan en de sensor 2x13.5 kOhm. Dit is hoger dan de 10.5 kOhm van de originele pomp, maar dat mag denk ik geen probleem zijn?
De bekabeling heb ik nagekeken, deze is inorde. Er komt gewoonweg geen spanning over de pinnen aan het moederbord. Dan maar besloten om de 2 relais te vervangen, zonder resultaat. Op het moederbord meet ik dat de relais dan ook op geen enkel ogenblik aangestuurd worden. Ik zie verder geen schade aan componentjes op het moederbord, dus alle advies is welkom.
Alvast bedankt,
Maarten
De machine leek daarna perfect te werken en er kwamen geen foutcodes meer, maar na afloop van het programma beseften we dat de machine niet verwarmd had.
Vervolgens heb ik de verwarmingsweerstand en temperatuursensor doorgemeten. De weerstand gaf 20 Ohm aan en de sensor 2x13.5 kOhm. Dit is hoger dan de 10.5 kOhm van de originele pomp, maar dat mag denk ik geen probleem zijn?
De bekabeling heb ik nagekeken, deze is inorde. Er komt gewoonweg geen spanning over de pinnen aan het moederbord. Dan maar besloten om de 2 relais te vervangen, zonder resultaat. Op het moederbord meet ik dat de relais dan ook op geen enkel ogenblik aangestuurd worden. Ik zie verder geen schade aan componentjes op het moederbord, dus alle advies is welkom.
Alvast bedankt,
Maarten
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)