AEG, error i10, vaatwasser werkt prima |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Dreece
Geplaatst op:
20-08-2022 10:37
Gewijzigd op:
20-08-2022 10:39
Dreece
Geplaatst op:
20-08-2022 10:37
Gewijzigd op:
20-08-2022 10:39
Onze vaatwasser (AEG Favorit) geeft sinds kort na 17 minuten gedraaid te hebben (van het 3 uur 58 minuten programma) een i10 fout. Als ik dan de error 'wegdruk' door op de program select knop te drukken (^), geeft het display weer de tijd aan (3:41), en als ik de deur weer sluit, gaat de machine zonder problemen verder. Het hele programma draait vervolgens af, en de vaat is keurig schoon.
De eerste keer dat de fout langskwam, heb ik alle filters schoongemaakt, en gecontroleerd of de toevoer genoeg water gaf. Ik meette echter maar 8.4 liter/min uit het kraantje. Deze heb ik toen vervangen en geeft nu zo'n 16 liter/min, meer dan genoeg. Het kraantje bleek inderdaad defect: de teflon-tape was in de klep van de kraan geraakt waardoor deze niet meer goed sloot/opende. Ik heb ook het waterstop filter nagekeken, was brandschoon, en gechecked of de slangen geen knikken hebben, alles zag er goed uit.
Afijn: de vaatwasser werkt nu dus perfect, alleen moet ik na 17 minuten de 'i10' error wegdrukken, wat vervelend is als ik de machine 's nachts wil laten draaien. Plus, er is toch iets aan de hand.. maar wat?
De eerste keer dat de fout langskwam, heb ik alle filters schoongemaakt, en gecontroleerd of de toevoer genoeg water gaf. Ik meette echter maar 8.4 liter/min uit het kraantje. Deze heb ik toen vervangen en geeft nu zo'n 16 liter/min, meer dan genoeg. Het kraantje bleek inderdaad defect: de teflon-tape was in de klep van de kraan geraakt waardoor deze niet meer goed sloot/opende. Ik heb ook het waterstop filter nagekeken, was brandschoon, en gechecked of de slangen geen knikken hebben, alles zag er goed uit.
Afijn: de vaatwasser werkt nu dus perfect, alleen moet ik na 17 minuten de 'i10' error wegdrukken, wat vervelend is als ik de machine 's nachts wil laten draaien. Plus, er is toch iets aan de hand.. maar wat?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)