Siemens vaatwasser probleem SE54862/22 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bert
Geplaatst op:
28-03-2011 01:46
Bert
Geplaatst op:
28-03-2011 01:46
Vandaag geeft onze vaatwasser (Siemens SE54862/22) ineens een probleem. Hij blijft maar doorpompen terwijl hij al leeg is (lijkt).
Bij een reset gaat de resttijd in het display naar 0 maar blijft hij pompen.
Water er in gooien en opnieuw aanzetten pompt het water er netjes uit en ook dan blijft hij weer doorpompen. Wanneer de deur geopend wordt stopt de pomp wel. Aanzetten gaat de resttijd op 114 minuten en blijft hij maar pompen.
De ruimte onder het rooster is gewoon schoon.
Veel min of meer gelijke topics hier maar zover ik zie niet voor dit type. Wel een wat branderig luchtje geroken toen we hem na lange tijd pompen zo aantroffen. De beveiligde water inlaat voel ik niet tikken oid.
Graag tips. Met soda spoelen nog niet geprobeerd. Het is inbouw dus als ik het kan maken zonder uitbouw zou mooi zijn.
Bij voorbaat dank!
Bij een reset gaat de resttijd in het display naar 0 maar blijft hij pompen.
Water er in gooien en opnieuw aanzetten pompt het water er netjes uit en ook dan blijft hij weer doorpompen. Wanneer de deur geopend wordt stopt de pomp wel. Aanzetten gaat de resttijd op 114 minuten en blijft hij maar pompen.
De ruimte onder het rooster is gewoon schoon.
Veel min of meer gelijke topics hier maar zover ik zie niet voor dit type. Wel een wat branderig luchtje geroken toen we hem na lange tijd pompen zo aantroffen. De beveiligde water inlaat voel ik niet tikken oid.
Graag tips. Met soda spoelen nog niet geprobeerd. Het is inbouw dus als ik het kan maken zonder uitbouw zou mooi zijn.
Bij voorbaat dank!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
28-03-2011 13:42
Geplaatst op:
28-03-2011 13:42
Ik denk dat je het probleem in de niveaukamer in de linker zijwand moet zoeken. Zit deze helemaal dicht geschimmeld?
Als de aquastop geactiveerd zou zijn, zou de machine ook met de deur open blijven pompen.
Als de aquastop geactiveerd zou zijn, zou de machine ook met de deur open blijven pompen.
Geplaatst door:
Bert
Geplaatst op:
28-03-2011 21:48
Bert
Geplaatst op:
28-03-2011 21:48
Beste Ernst,
SPOT ON!
Na een uurtje prutsen met de angst dat het plastic kapot zou breken bij het openmaken, uiteindelijk toch gelukt!
Het was inderdaad een combinatie van kalk en een schimmelachtig iets...
Alles weer brandschoon gemaakt en terug in elkaar. De voldoening was groot toen hij het weer deed.
Bedankt voor je snelle service!!!
SPOT ON!
Na een uurtje prutsen met de angst dat het plastic kapot zou breken bij het openmaken, uiteindelijk toch gelukt!
Het was inderdaad een combinatie van kalk en een schimmelachtig iets...
Alles weer brandschoon gemaakt en terug in elkaar. De voldoening was groot toen hij het weer deed.
Bedankt voor je snelle service!!!
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)