Indesit edifp 28t9 a |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Adriaan
Geplaatst op:
28-04-2022 10:25
Adriaan
Geplaatst op:
28-04-2022 10:25
Vaatwasser neemt geen water, blijft afpompen en gaat niet door met het programma.
*Inlaatmagneetventiel zonder stekker weerstand gemeten ongeveer 4ohm.
Getest met 230V los ventiel springt de plunjer eruit.
*Aquastop inlaatventiel op de stekker gemeten weerstand ook ongeveer 4ohm.
Getest met 230V water begint te stromen naar de vaatwasser.
Gemeten waarde op de stekker tijdens afpompen 1,1V.
*Vaatwasser geeft geen foutcodes, alleen als je de aquastop omzeilt gaan er lampjes snel knipperen en een 2.(maar kan me voorstellen dat dat is omdat het andere ventiel niet wordt aangestuurd met het omzeilen)
*Bodemplaat is een kunstof bodemplaat, deze is droog. Dus vlotter wordt niet geactiveerd.
*Tijdens afpompen on prog 1. geprobeerd te schudden met de bodemplaat(incl. Vlotter) gaf geen reactie.
*Kanttekeningen... Problemen gehad met afvoer, loopt niet tijd lekker weg al diverse oplossingen geprobeerd, maar tijdens afpompen van prog. 1 loopt les gewoon door. Zien mogelijk een afboerbuis niet goed aflopen maar eerder licht toelopen(niet waterpas licht af naar links i.p.v rechts).
Kinderen hebben wel eens meerdere malen gespeeld met het aan en uitknopje tijden uit/inruimen.... Tja kinderen.....
Iemand een idee?
Watersensor/pompje/rad in het labyrint)/printplaat?
*Inlaatmagneetventiel zonder stekker weerstand gemeten ongeveer 4ohm.
Getest met 230V los ventiel springt de plunjer eruit.
*Aquastop inlaatventiel op de stekker gemeten weerstand ook ongeveer 4ohm.
Getest met 230V water begint te stromen naar de vaatwasser.
Gemeten waarde op de stekker tijdens afpompen 1,1V.
*Vaatwasser geeft geen foutcodes, alleen als je de aquastop omzeilt gaan er lampjes snel knipperen en een 2.(maar kan me voorstellen dat dat is omdat het andere ventiel niet wordt aangestuurd met het omzeilen)
*Bodemplaat is een kunstof bodemplaat, deze is droog. Dus vlotter wordt niet geactiveerd.
*Tijdens afpompen on prog 1. geprobeerd te schudden met de bodemplaat(incl. Vlotter) gaf geen reactie.
*Kanttekeningen... Problemen gehad met afvoer, loopt niet tijd lekker weg al diverse oplossingen geprobeerd, maar tijdens afpompen van prog. 1 loopt les gewoon door. Zien mogelijk een afboerbuis niet goed aflopen maar eerder licht toelopen(niet waterpas licht af naar links i.p.v rechts).
Kinderen hebben wel eens meerdere malen gespeeld met het aan en uitknopje tijden uit/inruimen.... Tja kinderen.....
Iemand een idee?
Watersensor/pompje/rad in het labyrint)/printplaat?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Adriaan
Geplaatst op:
28-04-2022 10:27
Adriaan
Geplaatst op:
28-04-2022 10:27
Ow en er stroomt gewoon hard water uit de kraan en het filtertje van de aquastop gereinigd, ook al was deze schoon.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-04-2022 20:11
Gewijzigd op:
bennie
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Is een plunjer een aardlekschakelaar?
Als je onderdelen gaat omzeilen dan vliegt de vaatwasser in paniek.
Pompt hij ook af als de deur open staat of alleen met de deur dicht?
Als je onderdelen gaat omzeilen dan vliegt de vaatwasser in paniek.
Pompt hij ook af als de deur open staat of alleen met de deur dicht?
Geplaatst door:
Adriaan
Geplaatst op:
29-04-2022 00:04
Adriaan
Geplaatst op:
29-04-2022 00:04
Hoi Bennie, bedankt voor het antwoorden, haha nee met plunjer bedoelde ik het staafje uit de inlaatventiel in het labyrint, omdat hij in gedemonteerde toestand was, met spanning erop sprong hij eruit.
De vaatwasser blijft inderdaad afpompen ook met de deur open.
En ik had ook het idee dat hij in paniek raakte door de aquastop te omzeilen inderdaad..
De vaatwasser blijft inderdaad afpompen ook met de deur open.
En ik had ook het idee dat hij in paniek raakte door de aquastop te omzeilen inderdaad..
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-04-2022 16:25
bennie
Geplaatst op:
29-04-2022 16:25
Haha, ik zal hem noteren in mijn dikke van dale.
Die vlotter maakt constant verbinding.
Zodra die verbindind verbroken word gaat de pomp lopen.
Volg de bedrading maar eens naar de printplaat en check die op breuken.
Vaak in het scharnierende gedeelte van de deur.
Die vlotter maakt constant verbinding.
Zodra die verbindind verbroken word gaat de pomp lopen.
Volg de bedrading maar eens naar de printplaat en check die op breuken.
Vaak in het scharnierende gedeelte van de deur.
Geplaatst door:
Adriaan
Geplaatst op:
01-05-2022 11:31
Adriaan
Geplaatst op:
01-05-2022 11:31
Hoi Bennie,
Ik heb het hele deurpaneel eraf gehad en de bedrading die daarachter loopt naar beneden waar het naar binnen toe loopt (wat ik mag aannemen dat jij als het scharnierende gedeelte omschrijft?!) toe bloot gemaakt(tape eraf) en nergens een breuk te herkennen.
Glansspoelmiddel bakje was trouwens wel erg smerig (middel wordt zelden gebruikt, er zat smurrie in)
Deze even gereinigd.
Wel een kanttekening dat de afvoer slecht is/was en het zelfs op een bepaald punt overstroomde uit de vaatwasser afvoerpijp(nu niet meer).
Daarna heeft hij het nog een tijd gedaan...
Maar er moeten wel aanpassingen aan de afvoer komen, ontluchting/pijp beter af laten lopen.
Is het niet een idee/mogelijkheid om een pin in de stekker van de vlotter te stoppen en deze door te verbinden om te kijken of de pomp dan ook nog blijft draaien,dat de vlotter in ieder geval werkzaam blijkt te zijn?!
Ik krijg trouwens bij deze site het maar niet voor elkaar om hetzelfde emailadres te gebruiken of in te loggen of een wachtwoord aan te vragen, duurt daarom ook om wat langer om re reageren..
Ik heb het hele deurpaneel eraf gehad en de bedrading die daarachter loopt naar beneden waar het naar binnen toe loopt (wat ik mag aannemen dat jij als het scharnierende gedeelte omschrijft?!) toe bloot gemaakt(tape eraf) en nergens een breuk te herkennen.
Glansspoelmiddel bakje was trouwens wel erg smerig (middel wordt zelden gebruikt, er zat smurrie in)
Deze even gereinigd.
Wel een kanttekening dat de afvoer slecht is/was en het zelfs op een bepaald punt overstroomde uit de vaatwasser afvoerpijp(nu niet meer).
Daarna heeft hij het nog een tijd gedaan...
Maar er moeten wel aanpassingen aan de afvoer komen, ontluchting/pijp beter af laten lopen.
Is het niet een idee/mogelijkheid om een pin in de stekker van de vlotter te stoppen en deze door te verbinden om te kijken of de pomp dan ook nog blijft draaien,dat de vlotter in ieder geval werkzaam blijkt te zijn?!
Ik krijg trouwens bij deze site het maar niet voor elkaar om hetzelfde emailadres te gebruiken of in te loggen of een wachtwoord aan te vragen, duurt daarom ook om wat langer om re reageren..
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-05-2022 21:06
bennie
Geplaatst op:
01-05-2022 21:06
Heb je de activatiemail wel gekregen?
En als je wilt inloggen moet je eerst op "ik ben al geregistreerd" klikken om in te loggen.
Dat idee van doorverbinden wou ik je dus voorstellen, het kan ook zijn dat er rommel onder de vlotter zit, en een draadbreuk zie je niet altijd, kan ook inwendig zijn.
Verbind hem vlak bij de print door, dan heb je de kabelboom ook gelijk uitgesloten.
Niet zo laten, want dan krijg je bij echte lekkage een flink waterballet.
En als je wilt inloggen moet je eerst op "ik ben al geregistreerd" klikken om in te loggen.
Dat idee van doorverbinden wou ik je dus voorstellen, het kan ook zijn dat er rommel onder de vlotter zit, en een draadbreuk zie je niet altijd, kan ook inwendig zijn.
Verbind hem vlak bij de print door, dan heb je de kabelboom ook gelijk uitgesloten.
Niet zo laten, want dan krijg je bij echte lekkage een flink waterballet.
Geplaatst door:
Adriaan
Geplaatst op:
03-05-2022 10:59
Adriaan
Geplaatst op:
03-05-2022 10:59
Hoi Bennie,
Helaas exact hetzelfde.. ik dacht ik probeer het ook even contra, wie weet is dit maak/breek contact wel een breek/maak contact, maar helaas met de stekker los gaat hij alsnog op dezelfde manier pompen, maar raakt ie in paniek en gaat het power knopje er alleen versneld bij knipperen..
Geen idee meer nu...
Moeders wil al gelijk een andere kopen, ik denk het zal wel iets heel kleins zijn en ben je weer binnnen veel te korte tijd behoorlijk wat honderden euro's verder, aangezien het apparaat nog helemaal niet zo oud is..
Helaas exact hetzelfde.. ik dacht ik probeer het ook even contra, wie weet is dit maak/breek contact wel een breek/maak contact, maar helaas met de stekker los gaat hij alsnog op dezelfde manier pompen, maar raakt ie in paniek en gaat het power knopje er alleen versneld bij knipperen..
Geen idee meer nu...
Moeders wil al gelijk een andere kopen, ik denk het zal wel iets heel kleins zijn en ben je weer binnnen veel te korte tijd behoorlijk wat honderden euro's verder, aangezien het apparaat nog helemaal niet zo oud is..
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-05-2022 21:16
bennie
Geplaatst op:
03-05-2022 21:16
En heb je hem vlak bij de print al een keer doorverbonden?
Dat kan ik niet opmaken uit je reactie
Dat kan ik niet opmaken uit je reactie
Geplaatst door:
Adriaan
Geplaatst op:
04-05-2022 00:44
Adriaan
Geplaatst op:
04-05-2022 00:44
Bij de print niet doorverbonden, omdat het leek mij dat als hij al een signaal op de stekker krijgt dat hij onderbroken is bij het lostrekken, dan loopt het signaal tot aan de stekker en lijkt me en draadbreuk niet mogelijk, of is dit te simpel gedacht?! 🤔
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)